Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. johsam

    johsam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Efter ca 2 månaders väntan levererade postnord äntligen min order med 10"däck + slang och höjningskit för bakre stänkskärm samt stödet.
    Det tog en bra stund att få dem på plats men skam den som ger sig.

    Komforten är betydligt bättre än med orginaldäcken och går inte att jämföra med det olika solida varianterna jag testat hittils.

    Jag stötte på 2st problem vid monteringen som jag vill dela med mig om. Det första var att skruven som håller den främre stänkskärmen på plats skapade emot 10"däcket men det löstes genom att byta ut denna till en annan M6-bult med mindre högt huvud så det finns utrymme för däcket att rulla fritt.

    Det andra var att bakdäcket skrapade emot kontakten som kabeln från baklyset ansluter till, detta har jag inte hunnit lösa än men det lutar åt att flytta in kontaken i utrymmmet bakom batteriet och förlänga sladden från lampan så den når dit och sen smältlimma igen hålet där kabeln kommer ut så det inte går in smuts och fukt i batteriutrymmet.

    Jag har lagt på en annan FW för att få lite mer effekt i motorn och nu återstår det bara att se hur mycket det hela påverkar räckvidden.
     
  2. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

  3. Kombolt1

    Kombolt1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick en sån här jävel när jag köpte ny lur. Vad är max-hastigheten ni fått upp den i
     
  4. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Prova sök i tråden, finns många fina svar :)
     
  5. Kombolt1

    Kombolt1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Ah, såklart.
    Testade den igår och är väl inte helt såld på dessa scootrar.
    Har du någon aning om det finns någon andrahandsmarknad på dessa? Nått nischat forum eller liknande.
     
  6. Magren

    Magren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpt en bättre beggad M365 till grabben och har nu plöjt igenom tråden efter tips. Hittade inget bra svar på om man kan köra DownG till 1.3.8 på en M365 som har 1.5.2? Är livrädd att bricka den.
     
  7. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag vågar inte lova något, men jag tror att det som händer när du försöker byta firmware från en för ny firmware som ännu inte går att nedgradera är att det helt enkelt inte går, dvs att downG appen inte fungerar att ansluta till sparken eller att du får ett felmeddelande när du försöker starta processen. Någon annan får gärna bekräfta.
     
  8. Limo

    Limo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    7
    Körde downgrade på min sambos m365 från 1.5 1 -> 1.3 .8 utan problem med down-g appen. Inledde dock med att först köra downgrade på bluetooth-drivern från BLE91 -> BLE72.

    Enligt videon tycks även 1.5.2 gå att köra downgrade på utan St-link.

    View: https://youtu.be/Wx7KXPrB0Eg
     
    Last edited: 31 maj 2020
  9. Magren

    Magren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Har BLE81 idag, så den går att ta ner till 71 utan problem? Svarar mig själv att JA det gick att nergradera till BLE71 med DownG :)
     
    Last edited: 31 maj 2020
  10. LeChiffre

    LeChiffre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan man se vilken firmware man har? Jag flashade min förra sommaren men minns inte till vilken verision.
     
  11. Hampuseriklonn

    Hampuseriklonn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hallå
    Tänkte kasta ut en liten fråga är det fler än jag som har beställt reservdelar ifrån mumien.se?

    Jag la en beställning och betalade direkt, gick en vecka utan att jag fick någon bekräftelse på att varorna fanns och skickade då ett mail samt försökte ring (förgäves) och ville avbryta min order men får inget svar... Fler än jag som fått den upplevelsen utav mumien?
     
  12. Limo

    Limo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    7
    Ja. Beställde och betalade en ny bromsskiva för 4 veckor sedan. Fick till svar att den skickas när den finns i lager. Än har inget dykt upp. Beställde en ny från 24.se då jag tappade tålamodet. Verkar vara fler som är missnöjda med deras kundhantering. När jag skulle besöka deras fysiska butik satt det en lapp om rekonstruktion.
     
  13. Benteboy

    Benteboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej. Vet någon vart man kan köpa ett nytt styre? Finns på mumien men där vågar jag inte beställa. Hände en olycka så styret är kast.
     
  14. Ekke86

    Ekke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Kan någon snäll säga hur man flashar tillbaka scootern till original?
     
    Last edited: 9 jun 2020
  15. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Om du öppnar standardappen borde den säga att det finns en uppdatering. Lägg in den så har du senaste standardmjukvaran igen.
     
    bernard gillar detta.
  16. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Någon som känner till en europeisk återförsäljare av Xtech HB-100?
     
  17. Ekke86

    Ekke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Menar du Mi Home? Jag har provat det, men det står att jag redan har den senaste uppdateringen. Men det har jag inte. Den går sjukt snabbt efter att jag flasha den häromdagen. Vill ha tillbaks gamla...
     
    bernard gillar detta.
  18. Ekke86

    Ekke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
  19. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Du har troligen lagt in en custom firmware som skyddar mot oönskad återställning genom att fejka versionsnummer superhögt så att vanliga officiella appen inte tror att det finns någon nyare officiell firmware.
    Börja med att lägg in en custom firmware utan denna funktion genom typ downg appen. Därefter så kan du uppgradera via vanliga officiella appen igen :)
     
  20. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hmm, i teorin kanske. Med tanke på den mängd resurser som läggs ner på att lösa stöld av cyklar och dylikt så tror jag att det är ett ganska menlöst skydd och pengar i sjön i de flesta fall. Strax efter att du hunnit upptäckt att din spark blivit stulen ligger den i en skåpbil på väg ner mot polen eller något annat land. Väl på plats utomlands säljs den billigt till någon ovetande köpare som "gjort en bra deal" och knappast har ett större intresse av att veta sparkens egentliga ursprung eller uppsöka det landets polismyndighet för att ta eventuella DNA prover... :( Jag hade definitivt hellre spenderat dessa 500kr på ett fysiskt lås istället :) Det är självklart tänkbart att DNA märkning kan hjälpa polisen som bevisning i arbete med större härvor men jag tror inte det är något som hjälper dig eller någon annan i det enskilda fallet.