Köpråd router till lägenhet

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av FRS05, 3 jun 2020.

  1. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    vad du än gör, sätt inte router med antenner i ett plåtskåp. du kommer att få skitmottagning i vilket fall som helst. sätt router utanför skåpet för att få mottagning.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Det ser väl ut som en jord-kabel (gul-grön) till dörren så ja, den bör vara av metall.
     
    jogge gillar detta.
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    de där skåpen är helmetall och jordad dörr. skåpen är närmast en faradays bur för el, mycket bra skydd men ingen mottagning alls. man kan enkelt testa detta. placera en mobil kopplad till ett par BTlurar i skåpet. testa hur långt du har mottagning. stäng sen skåpet och testa igen.
     
    Buzz gillar detta.
  4. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Ett alternativ för TS kan vara att köpa förlängningssladd till antennerna och placera antennerna utanför skåpet?
     
  5. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Jag bokade Asus AX58U på Kjellc&Company igår och så TP-Link AX10 hos Elgiganten. Efter natten som betänketid så blev det att jag köpte AX10 eftersom jag tyckte det var lite mycket att lägga över 2000 på en router. Nu är den installerad och mobil, tv, Chromecast och dator är inkopplade. Gick smidigt och allt tuffar på bra. Så nöjd med mitt köp än så länge.

    Kör på 2.4GHz bandet eftersom det ger bäst fart på grejerna. 8,72 Mbit/s ner och 9,44 Mbit/s upp får jag på datorn genom det trådlösa så helt okej på mitt 10 Mbit abonnemang (bredbandskollen).

    Tack för råden i tråden.

    Ps. Har routern i plåtskåpet:)
     
    jogge och Jockmokk gillar detta.