Google support

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av argiriou, 4 jun 2020.

  1. argiriou

    argiriou Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej,
    Baksidan av min pixel 4 xl håller på att trilla av och lyckas verkligen inte få kontakt med Google stores support... Telefonnumret som finns säger att de har stängt.

    Någon som har något tips på hur man får kontakt med de?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Var har du köpt den? Jag tror telefonsupporten tillfälligt är stängd i Sverige pga Corona, men svenska Google kan nog inte hjälpa dig med att fixa den. Telefonen säljs inte här, och de erbjuder bara support på produkter/tjänster som finns i Sverige.

    Du behöver kontakta Google i den region telefonen är köpt. Har du tex köpt den i Tyskland/på Google Store DE behöver du gå genom dem. Testa chatten.
     
    argiriou gillar detta.
  3. Freddman

    Freddman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med min 4XL, jag har försökt ha kontakt med svenska supporten, men de försöker bolla mig till att ta kontakt med ett reparations-center i Tyskland, som vill ha 85€ för att fixa skadan. Som svar på att jag motsäger mig att betala för skadan som jag ej ha orsakat fick jag svaret

    "Vi förstår att det är frustrerande men kostnaden ingår inte i garantin".
     
  4. argiriou

    argiriou Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    TAck misstänkte att det skulle bli så...
     
  5. Freddman

    Freddman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Uppdatering!

    Skickade in bilder på skadan till Google supporten och fick nu länk för att beställa en ersättningsenhet och betald fraktsedel att skicka in min gamla telefon. Man fick bara ligga på så löste det sig (får se när ersättningstelefonen dyker upp bara).
     
    bernard gillar detta.
  6. Stefan

    Stefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag hade inga större problem att få min Pixel 3 utbytt via svenska Google support då kameran strulade med fokus. Har dock problem med laddning nu så skulle behöva reklamera igen...
    De skickade ut ny mobil som jag fick efter kanske 2 dagar, sedan behövde jag returnera min defekta inom ett par veckor. Enda var att de reserverade pengar för mobilen om det ej gick på garanti.
     
    bernard gillar detta.
  7. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Det låter bra. Hur exakt kontaktade du den svenska supporten? De tycks varken ha något telefonnummer eller någon chatt, och det enda sättet de tar emot/öppnar nya supportärenden tycks vara via beställningar lagda hos Google Store Sverige?
     
  8. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Jag ställer gärna samma fråga till dig som till Stefan i denna tråd - hur har du överhuvudtaget fått kontakt med den svenska supporten? Såvitt jag kan se har de varken telefon eller chatt, och tycks endast ta sig an supportärenden för produkter som är köpta direkt genom Google Store Sverige. Uppenbarligen har du hittat en annan väg att nå dem?
     
  9. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som har någon uppdatering på detta? Min Pixel 4 XL har baksidan släppt på, tror batteriet har expanderat. Detta hända i sommras men har inte gjort något åt det då jag tänkt ta med den till USA och ge tillbaka den/be best buy fixa den (där jag köpte den). Men resan blev ju inställd pga Corona så nu skulle jag vilja skicka den någonstans och få den fixad, kan tänka mig att betala de där 85 Euro som nämndes för att få den fixad. Jag har dock 0 koll på hur jag ska gå tillväga, någon som kan hjälpa med en länk eller liknande?