Fråga: Hur ändrar jag så att ALLT lagras på SD-kort istället för internminnet?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Snuttan, 4 jun 2020.

  1. Snuttan

    Snuttan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Vill inte behöva flytta varje ny fil eller app manuellt och ibland hamnar ändå foton, videor, vissa app filer och nedladdningar i internminnet trots att jag flyttat apparna till SD-kortet.

    Hur gör jag för att ändra standardlagringsplats på samtliga saker till SD-kortet?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Jag är rädd att det inte är möjligt, jag har försökt göra samma sak på min S7 men ändå hamnar en massa i telefonens minne som är överbelamrat med en massa filer och appar.
     
  3. Snuttan

    Snuttan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Innan telefonen likt förbannat gjorde en uppdatering av sig själv, så hade jag helt andra menyer och inställningsmöjligheter. Då var det inga större problem. Nu har jag rensat telefonen och SD från alla bilder och dokument, allt utom vanliga appar av mindre storlek ("Recent notifications" är störst på ca 1 GB, annars inga över 150 MB och har ca 30 appar) och ändå har jag bara 7 GB ledigt utrymme att utnyttja? När jag öppnar mapparna i utforskaren på datorn så visar den inte att någon mapp i telefonen är speciellt stor, så vad är det somt tar upp knappt 25 GB?
     
  4. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det är inte möjligt, främst för att användarupplevelsen kan bli bra mycket sämre.

    SD kort är främst för andrahands-lagring som tex bilder och musik.
     
    jnsson gillar detta.
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Vilket är idiotiskt, om man vill ha möjligheten att ha grejer på SD-kortet så ska man kunna det, man skulle kunna få ett meddelande då om att man är villig till en sämre användarupplevelse.

    Jag vill lagra alla bilder, filmer och nedladdningar på SD-kortet och har ställt in för det, likförbaskat så hamnar en hel del i telefonen som redan är knökfull, trots att jag avstår från en hel del appar (jag använder hellre motsvarande webbsidor istället).

    Alla leverantörer vill ju ha en egen app, oavsett om den skulle behövas eller ej och en del försöker tvinga kunderna till att installera just deras app genom att inte alla funktioner görs tillgängliga på webben (och en hel del leverantörer har inte ens en webbsida som man kan använda istället för en app).

    Det är som när kontokorten kom, de skröt med att man bara behövde ett enda kort för allt men se vad som hände... Plånboken blev full med en massa jäkla kort eftersom varje leverantör ville att just deras logotyp skulle synas...