Sedan jag bytt till box h96Max 4k UHD 4/64gb, har den endast krånglat!

Diskussion i 'Allmänt' startad av bossmaaki, 6 jun 2020.

  1. bossmaaki

    bossmaaki Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej gott folk!
    Snälla någon hjälp mig jag har väntat ett halvår på svar från återförsäljare och nu så helt plötsligt säger de att de INTE hjälper till med "update firmwire" ..
    Jag har försökt med allt men bilder försvinner ca 1-3 ggr per minut och det står Loading, sen kommer den igång och fastnar efter en stund igen..
    Ha en panel med mig + 3 aktiva kunder (Och dom får spel dom är så arga på mig)..

    Under min box står det: CPU: RK3318, OS Android 9.0, RAM 4GB, ROM 64GB..
    Så har försökt att updatera firmwire till RK3318, MEN igår så gick jag in på lite info i boxen och hittade att det stod (Rockchip: 3328) hur kan detta komma sig?
    Kan det varit därför det ej har fungerat att uppdatera firmwire än? Har försökt allt och det är nästan så att man ger upp!

    Snälla någon hjälp mig, lägger även upp en annan tråd ang FOX-IPTV.net
     
  2. bossmaaki

    bossmaaki Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Please help me ASAP, it have too bee alot others with the same problem... Can be so like maby wrong ettikett or what should I doo? Also got two Leadcool Android 7.1 boxes (the white once) from 4-5 years ago and when i shall start up they are just loading, nothing happens :S

    I think if there is some program or some file to install thruee the computer, I already got an usb to usb cable ... Very Greatful for answears !
     
  3. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Som med alla dessa Kina Android-boxar så råder fullständig anarki vad gäller namngivning på dessa så det finns många produkter som har namngivits lika fastän det tillverkas i grannliggande fabriker. Men fördelen är förstås att de använder i princip samma SoCs såsom RK3318 eller RK3328. Men det är väl inte värre än att du letar reda på en Android 9.0 ROM för RK3328 om det nu är SoC:en i din enhet och flashar med medföljande Kina RK-flasher mjukvara via USB-kabel som det finns gott om videoguider på Youtube. Värsta som kan hända är att du brickar en box och får köpa en ny. Själv har jag varit mer förtjust i Allwinner-baserade enheterna då jag har fått bättre återkoppling från tillverkarna av dessa.
     
    bossmaaki och bernard gillar detta.
  4. bossmaaki

    bossmaaki Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Thank you very much for the help, going to test if RK3328 can be installed becouse nothing happend with RK3318, have my hope up :)

    Thanks again,
    Best Regards