Fråga: Det här med ångerrätt och makulering av abonnemang + telefon (Comviq)

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Droid104, 11 jun 2020.

  1. Droid104

    Droid104 Guest

    Hejsan allihop!

    Det är såhär att den 13 maj så lämnade jag in en S20 Cloud Blue på ångerrätt för att få både abonnemanget samt kostnaderna för telefonen makulerade. Men hör och häpna inget har hänt sen dess trots, upprepande frågor till Comviq om varför det tar sån tid att som enkelt makulera. Varpå jag fått svaret: "Vi vet inte varför det tar sån tid/Vet inte varför det har tagit sån tid" har aldrig varit med om att det ska ta sån här lång tid (nästan en hel månad). Har makulerat och skickat tillbaks till Comviq tidigare med relativt snabba makuleringar, men detta är utan dess like.

    Så min fråga blir då till er här på forumet: Om det är någon här som har varit med om liknande väntetider när det kommer till att makulera kostnader för både abonnemang + telefon? För det enda som Comviq har åstadkommit med är att ha mottagit telefonen och skjutit upp den faktura som ligger på 345 kronor. Dem mottog returen den 14 maj klockan 02:13 (har sparat försändelsekvittot ifall)

    EDIT: Om inte denna fråga eller ämne passar här så får moderator jättegärna flytta tråden.
    Tack på förhand :)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har ingen erfarenhet gällande att ånger drar ut på tiden. Det brukar hanteras ganska skyndsamt.

    Så länge du har kvar bevis på att du returnerat telefonen och att den är mottagen är du ju åtminstone på säkra sidan. Om de skulle skicka en faktura får du ju bestrida den så att den inte behöver betalas när den är felaktig, att de har skjutit upp den är ju en bra lösning.

    Så länge du inte behöver betala något är detta väl mer en olägenhet än ett faktiskt problem? Men om du Ingemar hört något under juni, kanske det kan vara bra att kolla med en konsumentrådgivare eller telekområdgivarna vad de tycker.
     
    Droid104 gillar detta.
  3. Droid104

    Droid104 Guest

    Ska ta kontakt med Comviq senare idag och fråga dem gällande makuleringen. Huvudsaken är ju som du skriver att jag har kvar beviset, sen tog jag kontakt med Comviq inom ångerrätten också så allt blev iväg skickat innan den gick ut. Har även skickat iväg ett mejl till Comviq nu i natt gällande det här, men för säkerhetsskull ska jag chatta med dem när de öppnar. Annars gör jag som du skriver att jag tar kontakt med någon som har hand om rådgivning inom konsument/telekomområdet.

    Tack att du tog dig tid att läsa samt besvara på mina frågor :)
     
    Cupcakes gillar detta.
  4. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Du behöver inte ta kontakt med en konsumentrådgivning för sådant här. Kundtjänsten hjälper dig. Efter en viss tid eskaleras ärendet till reklamationsavdelningen om inte vanliga kundtjänsten kan hjälpa dig. Bara ha lite tålamod. Något strular för dem. Sånt händer!
     
    katho och bernard gillar detta.