Åsikter om LG V40?

Diskussion i 'V40 Thinq' startad av Jörgen Nilsson, 16 nov 2018.

  1. Jörgen Nilsson

    Jörgen Nilsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Någon som har provat den?
     
  2. Varget

    Varget Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia mark II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia mark II
    Telefon 2:
    LG v40
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Surface Pro 3 [i5, 256GB, 8GB]
    ROM:
    MS Win8.1 Pro -unlocked Pwr Opt
    Info:
    -Win10 Update BLOCK!
    Platta 2:
    Samsung Galaxy TAB S3
    Jag blev fantastiskt överaskad av hur mobilen var stock. Trotts sina år på nacken. Körde igenom alla uppdateringar.
    Helt ärligt upplevde jag Lv40 som en Samsung med custom-rom.
    Håller mest på att leka med ljudet just nu, medans jag laddar ner alla custom:romar jag kan hitta :P Jag håller på att forska i en bra custom rom med magisk och viper. :D

    LG har implementerat samma typ av "app shop" som Samsung, men den här kändes bättre. Fullt flyt i mobilen inget lagg. Den var förhållandevis billig jämförelsevis med de nya "flaggskeppen" dock är dom ju 2 år nyare. Var inne på en Sony Xperia 1 mk2, men den här har bevisligen en quad-dac och kostar hälften så mkt. Summasummarum; Jagar du audiophil ljud i luren så är det nog LG eller Sony. LV40 hälften av Sonyn.

    Nog för att de senaste jag använde var en N8:a vilket inte så mkt att jämföra med. :o


    edit1: hur den känns i handen och när man använder den; Den känns som en gedigen konstruktion. Upplever inga svagheter i själva chassit. Om jag skulle sakna något från samsung så är det väl en puls och saturationsmätare, men va fan mitt jobb är fullt av sånt skit. Men det är ju fränt att kunna ta. :P

    Seriöst då: Jag har haft den i snart en dag. Kör stock med uppdateringar. Jag kan säga redan nu. Får jag custom-rom + magisk + viper. Kommer det ta år och dar innan jag skaffar en ny mobil <3 Musiken blir mer levande, klara och dynamiska med den inbyggda Quad:en och det är utan magisk och viper.

    Om du är en audiophile, som använder din smartphone för förutom txt och samtal, sociala medier, ta bilder (Kameran är guld efter uppdateringar) Men mesta dels av tiden går du runt med lurar och lyssnar på musik på din lur. Då är de här the LUR för dig! Mmmmmmmm exempelvis gjorde Dilba en riktigt klar studio inspelning "not directly". OMG man hör alla detaljerna så snyggt. <3<3<3 (Fortfarande bara på stock :eek:)
     
    Last edited: 15 jun 2020
  3. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 161
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Inte vet jag säkert men risken är att du tappar det fina ljudet med en Custom rom, kolla det noga innan!