KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

  1. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Smart idé, rapportera gärna här hur det går :)
     
  2. telgetok

    telgetok Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Var ju 39v på den plinten så där batterispänningen in så blir knepigt.
    Hade hoppats på 5-12 in på plinten då hade det varit lätt .
     
    milky81 gillar detta.
  3. Pettzon1

    Pettzon1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7
    Kugoon startar ju direkt utan att man behöver sätta fart med ena foten först. Vad kallas detta på svenska/engelska?

    Är på jakt efter en ny scooter och uppskattar att slippa rulla igång den vid varje korsning. Tips på fler scootrar som har funktionen? Vet ni om det är vanligt att andra scootrar har funktionen eller om det ofta går att välja i inställningarna hur man vill ha det?

    Tack!
     
  4. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Kallas för zero- start. Motsatsen kallas oftast för push start.
    Finns oftast i appen eller scootern inställning som man kan välja vad man vill ha.

    Min E-TWOW Monster Sport har Zero start.
    Även alla Kugoos jag testat har haft det i settings eller i appen.
     
  5. Pettzon1

    Pettzon1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7
    Min Kugoo har lagt av helt. Den går inte att starta längre, efter att jag försökte starta den i rullande fart. Har försökt googla mig till om det på något vis går att göra en ”reset” eller på annat vis få igång den igen. Någon som vet? ☹️
     
  6. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Testa med att öppna batterluckan och koppla ur batteriet och koppla in det sedan.
    Är nog så hard reset går till på Kugoo S1.
     
    Pettzon1 gillar detta.
  7. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Hur är Kugoo M2 Pro? Bättre än m365?
     
  8. MrKugoo

    MrKugoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    7
    Ingen erfarenhet av den men jag hade satsat på Kugoo M4 istället, 1 600kr dyrare ca men verkar vara värd det.
     
  9. Jonar

    Jonar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Köpte en S1 Pro istället för min stulna Kugoo ES2. Var på väg att köpa något dyrare men väntar till försäkringar och lagar ses över.

    S1 är som en limousin i jämförelse då ES2 skakade så att det var svårt att se på ojämn asfalt. Fjädringen smattrar dock rätt friskt men jag borrade klart honeycomb-hålen och ställde fjädringen lite mjukare och fick bort det mesta. Fjädringen i ES2 var obefintlig eller small som en slägga mot metall. Elbromsen är i alla fall användbar i jämförelse med ES2, lite surt att det inte går att hålla en jämn bromskraft i nedförsbackar då den ökar bromskraften successivt även när man håller den stilla. Alternativet är väl att montera skivbroms. Handtagen är nog det som drar ned första intrycket av S1, då hela konstruktionen känns racklig bara för att de glappar lite. Och kraften! Där ES2 tog mig uppför backar med två fyllda matkassar och dotter får jag nu hjälpa till med benet när jag endast åker själv utan last. Lite surt då jag bor på ett berg. Ståplatsen är mindre och på gränsen att jag och dottern får plats.

    Jag har förlängt stänkskärmen då framhjulet sprutade vatten på de känsligaste delarna och lagt smältlim kring skarvarna runt controllern, annars ser jag inte några direkt tokiga lösningar och har kört genom ett par regnskurar utan problem. Jag har även kopplat in en dold strömbrytare så att inte vem som helst kan slå på den, vilket jag misstänker var en bidragande orsak till att ES2:an blev norpad.

    Funderar på hur man skulle få upp strömstyrkan lite då 11A låter väldigt snålt. Kanske bygga om controllern eller ta en annan från e-twow? Vet inte om det skulle funka dock. Det ser inte heller omöjligt ut att sätta motorn bak och ta framgaffel från en barncykel med vanlig fälgbroms. Men det är nog inget som blir av.

    Men jag tycker att den är prisvärd och ett bättre alternativ än ES2 med dess konstruktionsfel.
     
    Effect och Mindir gillar detta.
  10. Paxman

    Paxman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Helt ny på forumet och börjar med lite necro posting...hoppas att det inte är för illa. :o

    Jag har nyligen kommit över två av dessa sköna fortskaffningsmedel (en S1 Serman Green (?) och en Kugoo S1, vilken jag tror är en Pro) och en sak som jag verkligen inte gillar är hur obalanserad den är att bära när den är ihopfälld. Jag har därför klurat på hur jag skulle kunna få till ett bärhandtag rakt över tyngdpunkten. När jag läste igenom den här tråden såg jag handtaget som Mulllvad satt på sin, och kände direkt att det är exakt vad jag letat efter.

    Så jag googlade givetvis på det, och hittade företaget som säljer dem på Facebook...men deras hemsida ligger nere. Igår lyckades jag komma in på den och såg att priset låg på runt €10 men sen ville de ha nästan €40 i frakt!

    Därför tänkte jag fråga här i tråden ifall någon vet någon annan källa till dessa handtag. Jag har hittat en liknande variant på svenska Amazon, men den har tre remmar (vilket ju inte kommer fungera så bra) och har fått rätt tråkiga recensioner.

    Mvh
    Paxman
     
  11. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 204

    MINA ENHETER

    Det är det bästa jag kunde hitta. Om jag förstår rätt så är det något sådant du söker efter.
    https://www.amazon.se/-/en/PIKEE01-...sprefix=carrying handle scoo,aps,157&sr=8-121
     
  12. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    925
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Hade något sånt här passat? Har tyvärr inte en Kugoo så vet inte måtten men de borde passa.
    Axelrem för scooter -
    Bärhandtag för scooter -
     
  13. Paxman

    Paxman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Den där ser ju riktigt intressant ut! Måste kolla ifall 6 cm omkrets är tillräcklig för Kugoon. *tumme upp*

    Axelrem tycker jag känns lite bökigt...och det där bärhandtaget var det med tre remmar jag redan hittat. Men tack ändå! :)
     
  14. telgetok

    telgetok Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu har min kugoo gett upp och startar bara när laddaren är inkopplad så antagligen nått skit med batteriet,är det nån som har tips på lösning eller är det bara byta?