Iptv box 605

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Jörg, 21 jun 2020.

  1. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan.

    Jag köpte en iptv box 605 for 5 månader sedan och allting fungerade bra fram till för 2 veckor sen. Boxen är otrolig varm och regerar inte på fjärrkontrollen längre. På tv skärmen står "ingen signal. Kontrollera anslutningen". Vad jag än gör så händer inget vidare. Iptv leverantören hänvisar till fabrikaterställning, men som sagt boxen reagerar ej på fjärrkontrollen. Jag kan till ex inte längre startar och stänga av boxen med fjärrkontrollen. Därmed kan jag inte heller göra en återstårt. Vet inte vad som hände och om fjärrkontrollen över huvud taget fortfarande är kopplad till boxen. Vad gör man? Behöver något företag titta på boxen? Den är knappt 5 månader gammal och det borde finnas Garantie. Men iptv leverantören gömmer sig bakom en återställning och vägrar återbetala / kolla på. Boxen. "hur kan en. Ny. Box vara sönder" är deras argument. Tacksam för lite input
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Har du köpt den av ett företag så är det bara att reklamera. Om inte, använd den som ett dörrstopp om du har behov av ett.
     
  3. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag köpte denna i samband med 1 års iptv av en iptv leverantör. De påstår dock att en hyfsat ny box inte går sönder och hänger upp sig på fabriksåterställning vilket inte fungerar. På fjärrkontrollen blinkar bara den röda knappen längst fram, vänster sidan och på själva boxen händer inget. Ingen signal som sagt till Tvn och ingen synlig reaktion på fjärrkontrollen. Som skrivit ovan går det bl.a. ej att stänga av boxen via fjärrkontrollen. Jag undrar om fjärrkontrollen har tappat kontakten till boxen eller om boxen är kass.

    Sen tycker jag ju att det ska finnas garanti på själva boxen om leverantören sälja såna till sina abonnemang.
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Är denna leverantör ett företag? Då har du reklamationsrätt som jag skrev.
     
  5. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej igen.

    Ja det får man tro att en leverantör av iptv är något företag. Men jag är ärlig talat lite skeptisk i mitt fall eftersom det inte framgår någon adress eller liknande. All kommunikation sker via mejl. Verkar som hela grejen med iptv är half laglig och i alla fall min leverantör kan jag ej lokalisera via adress eller telefonnummer. Därför vet jag inte hur jag går vidare om man väljer att ignorera mina mejl.
     
  6. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Förmodligen är det ingen leverantör utan en återförsäljare som skapat en melj adress samt en fancy hemsida. Kan ta på PM om vilka det gäller, har en del koll på sånt :)
     
  7. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Jag vet att det är lätt att vara efterklok men kanske lärt dig något nu.

    T.ex att inte köpa hårdvara från personer som säljer olagliga iptv paket!

    Förstår att du vill varna men tror det bäst att ta bort länken till försäljaren.
     
  8. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är inte säker om det är olägligt, det verkar vara en slags grå zone. Halflaglig eller så. Jag tycker ansvaret ligger hos försäljaren att se till att sälja lagliga produkter, jag menar de hittas lätt via nätet.

    Jag är bara förbanned att man inte ha något serviceavtal eller liknande support bortsett från "återställ boxen" vilken ej funkar.
     
  9. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    I detta fall är själva iptv boxen det som är "trasigt"... Den ska ju fungera oavsett om "tjänsten" som du kanske också köpt.

    Inget olagligt med själva boxen i min värld.... Stå på dig, var tydlig och blanda inte in tjänsten i din felbeskrivning.
     
  10. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja och jag tänkte höra om såna försäljare också har plikt att byta ut / betala pengar tillbaks eller liknande. Som skrivit finns det något fel i själva boxen enligt mig men jag får ingen info vart man kan skicka in boxen för kontroll , eller en offert för utbyte eller så. Tankte någon här vet kanske något.

    En sak borde man kanske kunna kolla som sista försök. Har någon en lista i vilken turordning man programmerar fjärrkontrollen? Kanske har tekniken tappat den informationen så att man kan testa en återställning efter fjärrkontrollen och boxen kommunicerar igen. Kan ju vara ett fel med.

    Annars så har jag väl köpt på fel ställe och står kanske kvar med en trasig box efter bara 5 månader utan åtgärder / hjälp från försäljarens sida
     
  11. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Om det nu är samma box så finns det en manual här: https://wiki.tvip.ru/_media/manual_eng.pdf
     
  12. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Den länken funkar tyvärr inte
     
  13. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    För mig fungerar den eller menar du att det som står där inte fungerar? Hur som, det står följande om fjärren. Den här länken kanske fungerar bättre: https://www.tvip.tv/upload/manual/manual_eng.pdf
    upload_2020-6-22_15-46-34.png
     
  14. Jörg

    Jörg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Själva länken funkade ej för mig på mobilen. Tack ska du ha, ska testa ikväll eller i morgon o se om detta var felet eller om själva boxen är kass. Tack ska ni ha
     
  15. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Finns inget du kan göra. Tyvärr! Du köpte från en som låtsas vara en iptv leverantör som säljer boxar.

    Du kan skaps en sida som heter något med iptv och ha snygg sida och online support, säljer paket med box osv. Jag lägger beställning, 3-5 arbetsdagar + installation så det är plug in n play. Du beställer boxen från satvision (legit iptvbox försäljning)

    Därför köp aldrig boxar direkt från sk ”leverantör” köp från satvision
     
    Jörg, katho och Nero gillar detta.
  16. numsinome

    numsinome Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena jag lånar denna tråden då jag just köpt en lika dan box tvip s-box v.605..
    Jävligt nöjd bara en sak jag inte klarar AV LÄNGRE :) Jag vill ta bort alla kanaler som inte är nordiska.
    Va inne o rotade lite i instälningar och sökte på nätet. Asen som såldt den till mig vet ej dom programerar ju bara lite med boxarna! Så jävla bea va dom :) Kan någon hjälpa mig med mitt i lands problem?