Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. Sillan

    Sillan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  2. Pettzon1

    Pettzon1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7
    Vilken maxhastighet kommer man ungefärligen upp i med custom firmware på plant underlag? (Om man väger ~75 kg)
     
  3. Lou Cipher

    Lou Cipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    31-32km/h
     
    [email protected], Pettzon1 och bernard gillar detta.
  4. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Nej. Jag kanske kollar upp detta, vet inte vilket verktyg du syftar på men jag har använt de man får med reparationskit.


    Det går helt enkelt inte för mig. Allas är inte likadana från fabrik, t.ex. var en skruv (av fyra) mycket hårt fastskruvad jämfört med de andra och behövde nästan skruvdragare för att få av! Jag har försökt och kan garantera dig att jag och alla andra som försökt fått på dem om det hade gått så mycket som vi försökt.

    Det låter super men eftersom min elsparkscykel varit så pass "avställd" nu kanske jag lika bra fortsätter ha den vilande tills jag hittat punkteringsfria däck. För det är ju bara en tidsfråga innan punktering 3, 4, 5 och så vidare dyker upp tyvärr. Det känns ju inte kul att göra hela jobbet förutom att inte kunna trä på däcken men tack för tipset. :)

    Det kanske ändå är värt 200 kronor att kunna cykla tills nästa punktering dyker upp haha, hör eventuellt av mig till dig.

    Hur var det nu? Någon som beställt punkteringsfria däck från en kinesisk säljare? Hur var de att montera? Var gjorde ni det? Tack! Jag vill gärna börja köra.
     
  5. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hur väl står sig dessa jämfört med de scooters som TIER använder?
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tier är nog lite bättre på att hantera dåligt underlag iom fjädringen, men i övrigt är de betydligt klumpigare och långsammare.
     
    topdroid gillar detta.
  7. Zebbem

    Zebbem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte en M365 PRO men kan inte hitta 300W texten som ska stå på framhjulet
     

    Bifogade filer:

  8. rikskupong

    rikskupong Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2019
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    10
    Var köpa nytt batteri?

    Det börjar bli dags att ersätta batteriet på 365 Pro. Hittar dock inte mycket köpalternativ på webben, antingen är de slutsålda i England eller så skeppar inte Kina. Har ni några tips?

    (OT: Har beställt nya solida däck (befintliga solida är heeelt slut), Monorim dämpare, hydraulisk broms, och lite mer smågodis. Är även sugen på Hövding airbaghjälm samt ett extra batteripack).
     
  9. rikskupong

    rikskupong Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2019
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    10
    36V, 7800mAh, är det det som gäller för Pro?

    *edit* 12800mAh kanske det borde vara

    Ännu svårare att hitta detta till salu
     
    Last edited: 30 jun 2020
  10. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Får jag fråga hur många mil du har åkt med din spark samt hur länge du har haft den? Hur mycket kapacitet har du tappat?

    (min pro som gått ca 200 mil på snart 1 år har inte tappat någon märkbar kapacitet alls, du måste ha kört enormt långt med din?)
     
    carez gillar detta.
  11. rikskupong

    rikskupong Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2019
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    10
    Strax över 200 mil. Haft den strax under ett år. Hur ser jag hur mycket kapacitet jag tappat? m365 Tools?

    Ska dock tillägga två saker:
    1. Har kört runt med, som jag bedömer, alldeles för mjuka däck som konstant krävt mycket av scooterns kapacitet.
    2. Har glömt laddsladden i under alltför många nätter. (Fortfarande oklart för mig huruvida detta skadar batteriet. Någon få gärna skola mig angående detta).
     
    [email protected] gillar detta.
  12. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Funderar på köp men det verkar vara slut i princip överallt, någon som har tips? (Någon som köpt från utlandet eller har kontakter på någon kedja)
     
  13. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Det står på däcket 36300 vilken betyder 36Volt 300Watt
     
  14. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Inte alls bra....
     
    [email protected] gillar detta.
  15. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Tror inte att det dödar batteriet på bara ett år oavsett om du laddar varje natt. Laddaren bör stänga av innan batteriet tar någon nämnvärd skada. Värre om batteriet ligger tomt en längre tid. Ja jag vet allt det där om att inte ladda över 70% mm. Har haft min mobil i över 3år nu med laddning varje natt och den är fortfarande helt okej. Dålig jämförelse kanske, vill bara poängera att batteriet bör hålla långt över ett år oavsett misshandel med laddning till fullt :)
     
    [email protected] och bernard gillar detta.
  16. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Xiaomi själva säger ju att batteriet ska hålla en kapacitet på minst 80% efter 500 laddcykler, så jag tror inte det är någon fara ...
     
    [email protected] och Gargo gillar detta.
  17. Boboulus

    Boboulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2019
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    28
    Är det bara jag som haft ordentligt med strul med skivbromsen? Min slutade ta nästan helt efter bara några veckor (åkte ca 6-7km per dag så efter typ 20-30km).

    fick justera vajern själv några gånger och blev lika dålig på nån vecka igen varje gång. Skickade in på service två gånger för samma problem. Den blev dålig på en vecka efter att jag fick tillbaka den från första servicen och lika snabbt efter andra.

    Nu reklamerar jag den och skaffar en mindre vikbar Elcykel istället.
     
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, den är tyvärr dålig och kräver att man rätt frekvent justerar den. Dessutom verkar en del fortfarande ha problem med att skivan är lite skev. Det krävs trumbroms eller hydraulisk broms om det skall vara något som är mer pålitligt.

    Finns givetvis många sparkar med betydligt bättre bromsverkan, men tyvärr stiger priset rätt fort, i vilket fall en vikbar cykel kanske är "mer fordon för pengarna" just nu.
     
    Boboulus gillar detta.
  19. Gustavost@live.se

    [email protected] Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Mitt tips är att kolla så att du inte glömt att justera den _inre_ bromsklossen. Börja med att justera denna så att den sitter så nära bromsskivan det går utan att det tar emot nämnvärt (lite skrapljud är ok, men du vill inte att däcket tvärstannar). Detta gör du med en insektsnyckel. Därefter spänner du den yttre bromssskivan via vajern på utsidan.

    Många, inklusive mig själv i början, glömmer den inre brimsklossen och spänner enbart den yttre, det funkar inte bra och kräver att man hela tiden behöver göra justeringar.
     
    Last edited: 7 jul 2020
    bernard, Gargo och Boboulus gillar detta.
  20. Boboulus

    Boboulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2019
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    28
    Jag själv justerade endast vajern så rörde inte bromsklossarna. Men hade den på garantiservice två gånger där felet sen återkom på en till två veckor efter service så känns som den inte håller måttet.

    Tror också trumbroms som sitter på G30 är lösningen som måste till på en sånär produkt.

    Men m365 Pro har varit väldigt smidig att pendla till jobbet med samt åka runt lite i city med. Även om jag skaffar en cykel nu hade jag velat ha kvar denna men kan inte motivera det riktigt. Kanske skaffar när det kommer en ny modell igen med bättre bromskonstruktion :)
     
    bernard och [email protected] gillar detta.