Ingen mobil uppkoppling på strömmade musiktjänster

Diskussion i 'Allmänt' startad av dynaflux, 4 jul 2020.

  1. dynaflux

    dynaflux Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung Galaxy S7 (ska förresten byta till S20) där jag råkat ut för ett konstigt fel. När jag använder mobildata fungerar inte strömmade musiktjänstappar som Spotify, Deezer, Star FM eller SR Play - apparna startar men de står och tuggar i väntan på uppkoppling. MEN strömmade filmtjänster som SVT Play, Netflix och Youtube (alla appar) fungerar - med ljud, utan lagg. Dock fungerar allting när jag kör på WiFi. Det har varit så i några dagar.

    Väldigt märkligt.... Har inte varit och kladdat på inställningar. Testat att starta om telefonen. Ringde Tele2:s support men de sa att det kan vara hög belastning (men det laggar ju inte på film), de föreslog att jag skulle starta om och ta ur och sätta i SIM-kortet....

    Väldigt konstigt fel om jag får säga det själv, ganska ologiskt.
     
    Last edited: 4 jul 2020
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 018
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hade problem med att strömma från Spotify igår em/kväll på arbetet. Tog då och tvingade avslut och rensade cachen för appen så fungerade det fint. Något du har provat?
     
  3. dynaflux

    dynaflux Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade nu - funkade inte.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 036

    MINA ENHETER

    Testa att felanmäl till Spotify eller någon av de du betalar för och se om de kan hjälpa till med felsökning?
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du någon app som ska hjälpa dig att spara på mobildata eller liknande? Eller någon sån inställning aktiv i telefonen? Eller någon VPN, DNS, virusskydd eller liknande?

    Eftersom alla tjänster krånglar så låter det snarare om att det är något med din mobil än tjänsterna eller nätet.

    Det blir nog svårt att få hjälp den vägen, eftersom det är problem med flertalet tjänster.
     
  6. dynaflux

    dynaflux Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga konstiga appar, VPN, DNS eller antivirus. Kanske ska testa att göra en reset, drar mig för det då mycket av mina inställningar försvinner - har gjort det innan och det tar några veckor innan man fått tillbaka allt till det normala.

    Nej, att kontakta en leverantör av en streamingtjänst är inte rätt väg att gå.