Uppföljare till Mi Note 10

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av Arn83, 4 jul 2020.

Taggar:
  1. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    45
    Någon som vet när vi kan förvänta oss uppföljare till Mi Note 10? Undrar också om någon vet ifall kommande generationers xiaomi kommer bli vattentäta?

    Xiaomi och Foco har släppt många intressanta mobiler på sistone men vill man ha 5G är det endast Mi 10 pro som har riktigt vass kamera men tyvärr till orimligt pris (2000kr mer än samsung s20 plus) och inte vattentät.

    Men fler nya intressanta modeller i sikte om man har is i magen?
     
    bernard gillar detta.
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Kommer troligen en uppföljare inom 6 månader till Mi Note 10, någon IP-klassifiering lär inte komma, meningslöst och kostar bara pengar. Nuvarande enheter klarar vatten rätt bra, kolla på Youtube.
    Ingen tillverkare tar vattenskada på garanti oavsett IP-klass.

    Nej, det är inte endast Mi 10 som har riktigt vass kamera, du har redan själv nämnt Mi Note 10 (Pro)..
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad hade du tänkt dig för budget?

    Mi Note 10 ligger ju mer runt ~4k, medan de andra du nämner ligger på ~10k+.

    Är du ute efter en midrangelur bör Snapdragon 765G i alla fall göra jobbet. Den är rätt kvick.

    Vad beträffar kameran är det mycket svårare att säga vad man kan vänta sig av en uppföljare på den punkten. Numera handlar det om rätt små förbättringar.
     
  4. Droid87

    Droid87 Guest

    Vill minnas att vd:n för xiaomi har sagt att det mycket möjligt kan komma ip-klassad telefon från dom framöver för att kunder har tjötat om det. Själv så ser jag en ip-klassning som allt annat än meningslös, dels av det skyddet man får och dels att man vet vad man har för gränser för hur man kan hantera/använda sin telefon.
    Jag har fått en Sony Xperia(ip-klassad)utbytt mot en helt ny på garanti pga av rejäl fuktskada utan diskussion! Köpte den på Tele2. Vad jag förstår så gör man en tryckmätning o ser där om det är nåt vajsing med den egentliga tätheten. Så jo, åtminstone Sony tar vattenskada på garanti!
     
  5. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    45
    Ang kameran vill jag endast ha den uppsättning som finns i Mi note 10 och Mi 10 pro

    Använder mobilen främst till internetsurfande och fotografering.

    5g har ännu inte kommit till Halland så en 4G mobil kan duga i ett år till, sedan lär tekniken finnas.

    Vet ej om den snabbare processorn i Mi 10 pro märks av så mycket vid surf i 4G nät och fotografering och allmänt bruk. En Mi note 10, gärna den med 8gb Ram skulle troligtvis räcka för mina behov inärmaste året men en Mi 10 pro känns betydligt mer framtidssäker, den kan man tryggt ha i 2-3 år, en Mi Note 10 blir mindre intressant när 5G nät finns utbyggt så den kanske jag kan ha i 1 år.

    Det är ganska många timmars jobb att byta mobil med alla moment det innebär attä ladda över appar inkl bank id mm på nya och sälja den gamla så skönt inte behöva byta alltför ofta.

    Sedan skulle jag känna mig betydligt mer trygg med en vattentät mobil om det regnar eller snöar, i händelse?av ev garanruärende vet man att man inte får avslag oga fukt i vilket fall.
     
  6. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Det er alltid mye rykter, hvor mange som er sanne kan dog diskuteres.

    Dette er "rykter" for arvtakeren til mi note 10:

    Snapdragon 775 5G (enda ikke annonsert, men forventes å konkurrere mot mediatek dimensity 800/1000).
    Generelt tilsvarende kameraoppsett som dagens note 10, men med periscope zoom kamera.
    Det er ikke forventet at den skal ha IP sertifisering, men xiaomi bruker gummipakninger rundt luker og knapper på telefonene.

    Lansering til høsten, kanskje oktober er realistisk? Dette er dog kun spekulasjoner
     
  7. Droid87

    Droid87 Guest

    Beror då på hur viktigt ip-klassning är för dig.
    Samsung o Sony har ofta det t.ex. Men dom är ju inte gratis direkt. Vet inte vad den billigaste telefonen med ip-klassning går på men lite extra kostar det att få med det.
     
  8. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    466
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro
    Sony Xperia 10 II har IP-klassning och ligger på strax under 4000:- här i Sverige så nog går det att få med IP-klassning på en midrange lur.

    On topic: finns massa rykten om en kommande Mi Note 11 eller CC 10 Pro, 108Mp kamera som använder en CMOS sensor och periskop zoom med 12x optisk zoom är väl det jag hoppas på mest.
     
  9. Droid87

    Droid87 Guest

    Sedär! Det är ju okej pris.
    Jag har en ny Redmi Note 10 Pro(ffs) nu och den är helt suverän men är bara stänkskyddad.
    Ska jag betala mycket mer för en telefon så får den allt vara ip-68 klassad. Jag hoppas att det kommer en lika vass Xiaomi, som min, eller vassare med ip-klassning. Men det blir nog tidigast vid årskiftet och då gissar jag tokvilt..:P
     
  10. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    45
    Mi Note 11 låter intressant om 5g och liknande pris som Mi Note 10. Då slår jag till. Snapdragon 865 behöver jag nog inte
     
  11. Arn83

    Arn83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2020
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    45
    Fattar inte, ska det komma en uppföljare Mi note 11? Mi note 10 lanserades i börjav nov ifjol. Nu är det slutet av november och ännu inga nya modeller inför black friday
     
  12. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 476
    Mottagna gillanden:
    1 171
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Efter Mi Note 3 (sept. 2017) var det många som väntade på en Mi Note 4 hösten 2018, men fick tji.

    Sedan blev det oväntat en Mi Note 10 hösten 2019.
    "10"? för stt tjuvåka efter Samsung?

    Så man kanske får vänta ett år till?