Dölja foton från "Alla foton"

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Anden2121, 27 jun 2020.

  1. Anden2121

    Anden2121 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag har skapat ett album med bilder på min huawei för lättare åtkomst och för att jag inte vill att de ska synas i "Alla foton". Men de bilderna är fortfarande kvar i "Alla foton" och det verkar som att de alltid kommer finnas där.

    Jag vill inte ha bilderna i "Alla foton" utan bara i det albumet jag skapat. Går det?
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Alla foton betyder ju just alla foton... Jag har inte den mobilen själv men man brukar kunna ställa in vilken en mapp som ska visas när man går in i sitt galleri. Kanske det kan ge dig något av det du är ute efter
     
  3. kleric

    kleric Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max

    Du kan lägga bilderna i kassavalvet. Men då synkas inte detta mot molnet.

    Sedan finns en annan inställning om en mapp börjar med något affix typ . tror jag.
     
  4. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Du behöver dölja mappen(albumet) som du inte vill ska visas under alla foton, sedan får du göra mappen synlig varje gång du ska kolla på bilderna i den (i Huaweis galleri-app alltså).
    Du kan annars skaffa en annan bildvisningsapp där du inte har den mappen dold och använda denna app för att kolla just den mappen, så slipper du göra mappen synlig och dölja den varje gång.
     
    kleric gillar detta.
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Enklaste är väl om du laddar upp dina foton till Google Photos, en oerhört smidig tjänst, erbjuder kostnadsfri obegränsad lagring av foton dessutom. Foton som sen inte ska visas i huvudflödet kan du välja att "Arkivera" i Google photos, då syns de inte i "Alla foton"-flödet utan syns endast när du går in i Arkiv. Ungefär som du beskrev att du ville ha det.

    Notera dock att dessa foton fortfarande kan dyka upp i funktionen som visar historiska foton, typ "ett år sedan", "två år sedan" osv. Men den funktionen är nog möjlig att stänga av, och den är inte så framträdande.