Fråga: Beta av OnePlus Launcher osv

Diskussion i 'Oneplus 8 Pro' startad av dagr, 7 jul 2020.

  1. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Jag försöker aktivera betatest av OnePlus Launcher samt File Manager men i Play Store står det:

    Switch accounts to become a beta tester

    The app is associated with a different account, <[email protected]>. To get beta updates for this app, first switch to that account in Play Store and join the beta.

    Jag har mycket riktigt två Google-konton inlagda på telefonen men alla appar skall vara inköpta och installerade via mitt [email protected]-konto, inte det extra kontot som nämns på markerade platsen i texten ovan. Någon som har stött på detta med att vissa appar associeras med ett sekundärt Google-konto utan vettig orsak?

    Jag har inte haft problemet på andra appar tidigare och testade just att aktivera beta på Systembolagets app utan problem. Byter jag konto i Play Store så går det mycket riktigt att aktivera betatest (i varje fall på File Manager, Launcher står då som fulltecknad).

    Vill helst koncentrera allt vad appar är till mitt gmail.com-konto och inte blanda in mitt andra.
     
  2. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Jag får också detta problemet ibland. Vet inte hur vissa appar har kommit över på det andra kontot då jag aldrig har installerat något via det :mad:
     
  3. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Jag loggade in på webbversionen av Play Store för mitt sekundära Google-konto nu och kontrollerade vad som ligger under Apps > My Apps > <telefonen> och ser att en del appar ligger mappade där. Bland annat Launcher och File Manager men även lite grundläggande Google-appar. Det slår mig alla(?) är inbyggda appar som alltså fanns på telefonen vid leverans. Men det är konstigt nog inte alla förinstallerade appar, inte ens alla från OnePlus och Google. Och de som ligger på sekundära kontot finns även på motsvarande ställe under primära kontot. o_O

    Jag inser nu att det här nog inte är ett specifikt problem för Oneplus utan en generell Google Play-fråga så om någon vill flytta detta till lämplig avdelning gör så.
     
  4. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Uppdatering; Jag tog bort det sekundära Google-kontot och gick efteråt igenom Play Store och fixade de appar jag ville ändra till betatest. Risken är väl att de kommer återassocieras till mitt sekundära konto när jag lägger tillbaka det. Jag ser i webbversionen för Play Store att det finns ett antal appar kvar där under My apps.
     
    bernard gillar detta.
  5. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Fick så när jag skulle flytta musik till nya yt music.
    Fick byta konto till det andra som är samma fast inte.