Tråden för SAS Mastercard & Eurobonus

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Swedroid, 17 aug 2019.

  1. the_messer

    the_messer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte sett något kring detta men hade ju varit trevligt. Tror dock inte riktigt att de kommer att göra det men vem vet.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har mailat och frågat i alla fall.
     
    gneken gillar detta.
  3. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Hoppas på positivt svar, samma fråga gäller ju även 2-4-1 vouchers som går ut i år. Har inte kunnat använda pga covid-19
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skrev följande och länkade in tråden:

     
    Gizmokvack gillar detta.
  5. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Nu är det möjligt att boka Star Alliance resor igen via telefon. Hemsidan är dock fortfarande stängd. Bokningar med Singapore Airlines är inte släppta än, men de jobbar på det.
     
    Eddo, aikelo, fraxion och 1 annan gillar detta.
  6. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Påminner om att på onsdag är sista dagen att ansöka om ett Amex om man vill ha 25 % extra bonus.

     
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fick bara ett generiskt svar om att de tagit emot mitt mail och tackar för feedback i princip.

    Man måste för övrigt framföra kritik på tjänsten till SAS EB-team. Om man använder kontaktformuläret i appen/på webbsidan för SAS MC verkar man bara komma till SEB: Kontakta oss – hitta ditt lokala telefonnummer här | SAS



    Till något helt annat, så blev min resa till HK i slutet av augusti nu inställd av SAS, som jag bokade med en nu utgången Amex-voucher. Man måste ringa Tallinn om man vill få tillbaka sin voucher och får sedan en 30 dagar på sig att boka nytt från datumet för resdagen.
     
    Last edited: 29 jul 2020
  8. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    De på kundtjänsten har oftast inte koll. Känns som att SAS borde agera snart om de väl ska göra något.

    Tidigare har ju Diamond fått SAS MC Premium för halva priset och vanliga SAS MC gratis. Minns inte från vilket datum, men tror det var från mitten av augusti, så kommer även de att behöva betala full pris.
     
    bernard gillar detta.
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    But there was question.. [​IMG]
     
    erik.rahm gillar detta.
  10. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Nu när man har maxat både Komplett Bank och Rebilla så är jag på jakt på nästa kort som genererar bonus. Jag har läst allt jag kommit över kring SAS Eurobonus, men blir inte riktigt klok. Jag har funderingar på vad som är bäst för min del. Antingen kör jag Curve och har SAS MC som underliggande kort. Eller borde jag köra Amex-rutten. Reser inte så där jätteofta och vill mest ha något för att tjäna poäng. Jag har kopplat ihop mitt Eurobonusnummer med Curve för att tjäna in poäng om jag råkar handla på Rituals eller käka på Phils Burger. Tänkte också byta över till Fortum för att ta del av kampanjen.
     
  11. Gizmokvack

    Gizmokvack Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    180
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Dåså. Då var därmed din poänginsamlingsresa påbörjad. Varmt välkommen!

    Skämt åsido. Man behöver inte ha något stort resemönster eller ens vara en halvvan resenär.. Däremot bör du ju UPPSKATTA att resa eftersom efter lite slit, pussel och poängoptimering är det just poäng till flygbiljetter du får in... Annars finns det bättre kort för just dina ändamål!
     
  12. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Första frågan till dig, vad är ditt mål? Är ditt mål en resa i högre kabinklass? Om ja, kör all in Eurobonus, bättre program finns in inte här i Sverige.

    En bra start är SAS MC, ett kort som funkar överallt, men ska du satsa så tycker jag lika gärna du kan köra SAS Amex Premium + SAS MC, två bra nybörjarkort som ger dig möjlighet till voucher och möjlighet att bjuda in folk till Amex för värvningspoäng.

    Du verkar ju påläst och har kikat in Phils Burger, fortum osv, toppen :)

    Instämmer, jag reser inte mycket, och inte heller i tjänsten. Ändå så går det att samla ihop poäng. Man får tänka lite smart. Att spendera åt andra är böand det bästa man kan göra, ger spend mot Amex voucher + poöng.
     
    Last edited: 4 aug 2020
  13. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Håller med här, det är inte lönt att samla lite poäng på SAS eurobonus. Man får inte så mycket för dem om man inte kör all in. Det mest värdefulla med de här poängen är ju vocher för resan.
     
  14. the_messer

    the_messer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med föregående talare. Ska man köra EuroBonus så är det för att samla poäng så man kan få någon resa för väldigt liten kostnad. För att få bäst värde så är det ju helt klart att man ska vilja åka businessclass. Vill man inte detta så tycker jag ren cashback är bättre. Men om man nu vill det så är det löjligt bra och man kan rätt snabbt få utvecklingen. Kommer ihåg när jag började för något år sedan och 8 månader senare kunde boka min första resa vilket var Singapore Airlines första klass till Singapore o sedan vidare I business till Bali. En sjukt bra resa vilket kostade oss runt 3k i skatt pp. Nu är skatten lägre än den var då. För oss som gillar god mat o dryck var detta riktigt bra.
     
    Bowe, jerry84 och bernard gillar detta.
  15. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    379
    Om du vill prova på Amex, så har ju Amex Classic 0 kr i årsavgift. Det går ju alltid att gå upp till Premuim (eller Elite) senare som man känner för det (mest fördelaktigt är väl att göra det runt årsskiftet om man vill komma upp i en 2 för 1-voucher). En fördel med Amex om man är fler i hushållet är annars också att det ingår extrakort utan avgift, vilket ju underlättar att komma upp i spend på kortet.
     
    bernard gillar detta.
  16. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Tack för informationen. Mitt mål är att jag jag, sambon och sonen ska till USA om några år. Jag tänkte köra all in. Dumpa mina andra kreditkort och köra med Amex Premium + SAS MC. Då jag ligger runt 13-15K i spend per månad så blir det att ligga i. Kanske skaffar de lite offset så jag hinner få Eurobonuspoängen som man får i startpremin. Jag kommer inte fixa 2-4-1 vouchern i år. Så då kan jag lika gärna vänta på 25%extra bonusen för Amex Premium.
     
    gneken, jerry84 och bernard gillar detta.
  17. the_messer

    the_messer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Så länge du redan nu börjar köra med SAS MC o dra in EB poäng så ja då kan man vänta med Amex men annars är det alltid bra att börja samla poäng så snabbt man kan. Ev börja med vanligt SAS MC o sedan efter nån månad uppgradera till Premium så man får välkomstpremie även på de. I så fall kan du se till att bli värvad vid nästa kampanj. Sedan vid nästa kampanj igen eller senare beroende på hur bra ni samlat poäng så värvar du din respektive till t.ex. premium så att ni får ihop 30k enkla poäng där tillsammans. Har ni svårt att nå upp till spend på ett kort så ja då är de lite att spendera 15k på de andra för att få bonus men i värsta fall kan man ju ta lite räkningar med Billhop. Ändå billigt i förhållande för vad man kan få. De enda jag tänker på är sonen o beroende på ålder där så kan de ju krävas 2st vouchers om de behövs 3 platser.
    Med detta har man nästan 60k poäng vilket är väldigt bra start [emoji3]
     
  18. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Nu har jag funderat ett varv till. Om jag kör inbjudan till Amex Classic (6000 EB poäng) och sen blir värvad till premium (får jag 12K poäng till).

    ni som kör med SAS MC. Funkar setupen med Curve+Revolut och sen köra GBIT en gång i månaden till SAS MC och/eller vänta till det blir dubbla poäng?
     
  19. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Ja, det ska funka, hört folk på forumet som kört så. Sen har jag själv fått poäng av att byta kort hos Amex, så länge du byter till ett nytt kort du inte haft de senaste 6 månaderna.

    Det har funkat för mig. Vid den senaste dubbelpoängen så strulade det dock pga Wirecard, då låg GBIT nere. Tidigare har jag kört det 2-3 gånger vid dubbelpoäng och det funkar. Jag kör dock endast detta vid dubbelpoäng. Självklart kan man ju chansa och lägga all köp på Curve -> Revolut för att säkra upp sig, men jag har valt att inte göra så pga lathet + att jag oftast behöver jobba på min Amex spend.
     
  20. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Är det någon som vet om man får poäng för Påladdning på Revolut via SAS MC?