Tävla om ASUS Rog Phone 3: Vilka specifikationer vill du se i ASUS ROG Phone 3?

Diskussion i 'ASUS ROG Phone 3' startad av Swedroid, 9 jul 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Swedroid

    Swedroid Adult Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    785
    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel XL
    ROM:
    Vanilla
    Tävlingsdetaljer: Vilka specifikationer vill du se i ASUS ROG Phone 3? [Tävling] - Swedroid

    Delta i chansen om att vinna ASUS ROG Phone 3:
    1. Beskriv vilka specifikationer eller design du vill se i ASUS Rog Phone 3 via antigen text eller bild i den här forumtråden.
    2. Besök ROG Phone 3s eventsida och lägg in en påminnelse (valfritt)
    3. Följ ASUS sociala kanaler för den senaste informationen (valfritt)

    ROG Phone var först i världen med att introducera en AMOLED-panel med en uppdateringsfrekvens på 90 Hz bland smartphones. Tillsammans med OLED-teknikens låga latens, kontrastomfång och den höga uppdateringsfrekvensen erbjöds en spelupplevelse utöver det vanliga. Enheten var också först med ultraljudbaserade sensorer – airtriggers – som låter spelaren använda två zoner på ovansidan av enheten vid liggande läge som L- och R-triggers.

    Uppföljaren ROG Phone II var i sin tur först med att att skruva upp AMOLED-frekvensen till 120 Hz och erbjöd samtidigt en överklockad variant av Qualcomms vid tillfället rappaste chipp – Snapdragon 855+ – som i kombination med aktiv kylning öppnade för långa spelsessioner utan risk för prestandadippar till följd av thermal throttling.

    Nu undrar vi vad ni tror att ROG Phone 3 kommer att bli först med att introducera och vad ni helst ser för specifikationer; exempelvis mängden RAM eller utrymme, chipp, batterikapacitet, display, uppdateringsfrekvens, ljudegenskaper, pris samt spelfunktioner och tillbehör m.m.

    Den beskrivning som stämmer bäst överens med telefonens slutgiltiga specifikationer, eller som är mest originell och påhittig, kommer att utses till det vinnande bidraget. Ingen gissning är för liten eller för detaljerad. Du får gissa hur mycket du vill. Utmana gärna varandras gissningar, diskutera och uppdatera ditt eget bidrag i takt som mer information släpps.

    Det bästa bidraget utses av ASUS Sverige och väljs ut på lanseringsdagen (22/7). Vinnaren kommer att kontaktas genom forumet senast dagen därpå (23/7).

    Tävlingen arrangeras i samarbete med ASUS Sverige.
     
    Last edited by a moderator: 16 jul 2020
  2. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Det hade varit schysst att se nya Asus ROG Phone 3 i samarbete med Google Stadia inkl 3 månader gratis Pro-medlemskap. För att leverera en riktigt bra spelupplevelse bjuds det även på en stor OLED-skärm, WiFi6, kraftfullt batteri för långa spelsessioner och avslutningsvis ett kombinerat skal/handkontroll-tillbehör. Tillbehöret tänker jag mig är ett vanligt skal för daglig användning som man kan montera i ett ihopfällbart handkontroll-grepp. Greppet i sin tur har avtagbara joysticks som man kan dölja inuti när de inte används.
     
    bernard gillar detta.
  3. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Det jag helst vill se är en kombination av två saker, ett ordentligt skal/handkontroll tillbehör där det finns 2 riktigt bra analoga-kontroller, utöver alla vanliga kontroller/knappar såklart, men just dom analoga spakarna är det som skulle höja spelupplevelsen någon rejält.

    Slutligen ett samarbete med någon aktör som inte skapar spel till mobiler, jag vill njuta av spel som faktiskt har skapats med spelarens intresse i första hand framför reklam. Tjänsten jag tänker mig är en spel-streaming tjänst. Dess stora batteri och 5G egenskaper passar utmärkt för det.

    Det finns ett gäng olika aktörer, Sony, Microsoft, Nintendo, Nvidia, jag vill helt enkelt spela "vanliga" spel på min mobil framför diverse F2P spel som utvecklades för "vanliga" mobiler.

    Ingen spelmobil har lyckas fånga mitt intresse då ingen erbjuder "riktiga" spel, jag minns med glädje att jag förr i tiden njöt av bärbara spelenheter så som PSP.
     
    bernard gillar detta.
  4. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Jag hade gärna sett en variant av Xperia Play, man viker upp skärmen och har riktiga kontroller under. På så vis kan man ha minimalt med bezels.

    Man kan ju även spinna vidare på designen och ha någon slags effekt kylning på baksidan av delen man viker upp, ett vasst chip, bra kylning, mycket fri skärm och bra kontroller :)
     
    bernard gillar detta.
  5. Cubiz

    Cubiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    35
    Förhoppningsvis har den nya Asus luren en QHD + OLED-skärm med en 120Hz uppdateringsfrekvens och hoppas att man kan använda 120Hz-uppdateringsfrekvensen vid QHD +, snarare än på FHD +. Tycker också att de skall behålla storleken på batteriet och 3.5 mm porten.

    Något trevligt skulle kunna vara porta exklusiva titlar med hjälp av samarbete från t.ex NVIDIA eller Sony? :cool:
     
    bernard gillar detta.
  6. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    • Stor OLED skärm med 120Hz
    • Transparent baksida likt ett datorchassi med plexi, självklart med RGB-led
    • Expansionsmodul till side-connectorn i form av handkontroll med analoga joysticks, självklart med aktiv kylning för att kunna klara av långa spelpass
     
    bernard gillar detta.
  7. Ollie79

    Ollie79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2019
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7
    Skulle vilja se ett samarbete mellan Asus, Stadia och Steam.
    Tänk att få lira sina sina Steam spel på Asus mobilen med Stadia kontrollen.
    Sen att man kan spegla/casta bilden till Chromecasten.
     
    bernard gillar detta.
  8. riceboiler

    riceboiler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    207

    MINA ENHETER

    Bra analoga kontroller, helst redan på mobilen som man kan fälla ut eller in samt ett rejält stort batteri, 6000+ mah.

    Stor skärm, gärna 7"+ och minst 90hz

    Kompatibel med stadia eller annan streaming tjänst men även kunna koppla mobilen till TV via usb c -> HDMI och använda mobilen som handkontroll

    Led belysning älskar alla gamers men vore mycket mer attraktiv om den var diskret
     
    bernard gillar detta.
  9. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 637
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    En dedikerad speltelefon behöver, förutom att övertyga hardcore gamers, vara lättillgänglig för normalanvändaren också utan att bli en i mängden eller over the top.

    För att uppnå detta behövs mångsidighet, prestanda och nytänkande.

    Egenskaperna som då behövs är följande:

    Hörlursuttag, hardcorespelare måste kunna ladda medans de spelar med hörlurar.

    Framåtriktade stereohögtalare, ett måste för att ge en omvälvande spelkänsla även utan hörlurar.

    120 Hz uppdateringsfrekvens på displayen och låg inmatningsfördröjning, för att uppnå bra resultat vid spelande behövs förutsättningar att interagera blixtsnabbt med spelen.

    Bluetooth 5.0, går hand i hand med föregående punkt. Trådlösa hörlurar och buetootkontroller måste kommunicera blixtsnabbt med telefonen.

    5G, låg latens är åter igen av yttersta vikt under spel.

    Kylsystem, för att motverka värmeutveckling vid längre spelsessioner.

    Två kameror bak, högupplöst och vidvinkel.

    Dold kamera fram, popup-kamera istället för störande hålstans om kameran inte får plats i ramen bredvid högtalaren.

    18:9-format för att uppleva spel och film på bästa vis. De flesta filmer och spel är i 16:9-format och ibland är de i ett mer långsmalt format som varierar en hel del men vanligast är mellan 16:9 till 18:9.

    Designmässigt inget som skriker för mycket "titta på mig". Avskalad estetik med högblank svart finish. Om det ska erbjudas olika färgalternativ så vore det önskvärt med en accentfärg, en diskret färglinje, gärna med en metalliceffekt. Lätt rundade kanter för ökad komfort vid längre stunder av spelande. Hörlursuttag på telefonens nedre vänstra sida, där är en sladd minst ivägen när telefonen ligger i fickan eller när man spelar i landskapsläge.
    Platt display, inte välvda kanter. Platt display är tåligare och skärmskydd fungerar betydligt bättre med platt skärm jämfört med edge. Platt skärm motverkar oönskade ljusreflexer som stör vid filmtittande eller spel.
    Diskreta dedikerade axelknappar för spel i landskapsläge, dessa kan också användas till kameran etc.
    Fysisk fingeravtrycksläsare på baksidan, eller inbyggd i en av sidoknapparna.
    Amoled-display.
     
    kissidor, Zurvan, Ollie79 och 1 annan gillar detta.
  10. MrObjektiv

    MrObjektiv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag skulle vilja se snapdragon 865 plus eller att det är överklockat. Sedan Stor Oled skärm med 120 hz.
    Att det finns mycket att konfigurera inom mjukvaran och inom inställningarna till chassiknapparna.
    Design mässigt vill jag se avskalat. Ingen edgeskärm. Rejält kylsystem!

    Sedan eftersom Asus går all in gaming här, så borde dom arbeta hårt med dom stora speltillverkarna och göra större bättre spel. Som kräver mer.

    Och göra som Sony,Microsoft,Nintendo gör för att folk ska bli tvingade till att köpa just deras konsol om dom vill lira just det spelet som bara släpps på deras konsol tex Zelda.. Om detta är möjligt. Tänk outside the box så att säga
     
    Last edited: 10 jul 2020
    kissidor och bernard gillar detta.
  11. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Det viktigaste är att den har en tillräckligt stor och ljusstark skärm för att kunna spela bekvämt på. Jag tycker att en Note 10 plus är för litet för flera spel. Särskilt om man spelar något som liknar KOTOR eller några gamla click and point-spel. Det ska även vara lätt att spela utan att ha stora tillbehör och kontroller med sig. Så inbyggda bumpers som fälls ut som standard. Sedan något väldigt slimmat att sätta på sidorna med thumbsticks när man vill spela längre sessioner. Blir det lite omständigt eller besvärligt att sätta fast saker eller bära med sig saker blir det ofta inte av. Det behöver vara något som går att ha i en ficka.

    1. Skärm närmare 8 tum men tillräckligt tunn och smal att ha i fickan (möjlighet att verkligen kunna ersätta behovet av en liten platta)
    2. Ljusstyrka minst runt 1500 nits
    3. Utfällbara triggers/bumpers som i Blackshark 3 Pro
    4. Väldigt slimmade tillbehör att sätta fast på kanterna, med små thumbsticks som Playstation Vita
    5. De medföljande kontrollerna skulle också behöva vara kompatibla med:
    a) Playstation Remote play (Inte behöva ha en Dualshock med sig)
    b) Stadia
    c) Steam
    d) Spel som Call of Duty Mobile (Inte behöva en ytterligare Xbox eller Dualshock)

    upload_2020-7-11_8-54-41.jpeg

    [​IMG]
     
    Last edited: 14 jul 2020
    kissidor, Zurvan, bernard och 1 annan gillar detta.
  12. Perl63

    Perl63 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag vill se följande:
    - 5G (givetvis)
    - trådlös laddning
    - kamera med optisk zoom
    - plats för minneskort
    - vattentät
    och gärna lite "extra allt"
    - multi blåtandsljud (tempow)
    - särskild air triggers profil till Google Stadia
     
    bernard gillar detta.
  13. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Jag vill se följande

    -Grymt optimerat chassi för att hålla i spel/film läge
    -Fantastisk Kamera
    -möjlighet att docka in den så man kan lira på tv/monitor och sen köra stadia/nvidia
     
    Sunbringer och bernard gillar detta.
  14. sweanisse

    sweanisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    detta är vad jag tror och inget jag vet
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att levereras med android 10 men senare får en FOTA uppdatering med android 11
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) skärmen kanske kommer att vara amoled men har en storlek på cirka på 6,59 tum samt har stöd (144hz)
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att använda snabbladdning ifrån 0% till 50% på cirka 15minuter och detta sker via usb-c kabel
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att vara helt utan microsd kort läsare i (ASUS ROG Phone 3)
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att ha stöd för två SIM-kort på samma gång
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att ha stöd för NFC
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att ha ett batteri på 6000 mAh
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att komma med olika storlek på
    RAM-minne 8gigabyte,12gigabyte,16gigabyte
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog ha stöd för WiFi standarden som heter
    (Wi-Fi 6E) men också (Bluetooth 5.2)
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog ha stöd för 5G-nät stöd samt (voice over LTE) men också (voice over wifi)
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att ha stöd för Artificiell intelligens eller maskinintelligens där det är möjligt att använda detta
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att en riktig vass kamera med väldigt många megapixlar
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att ha en processor som heter Snapdragon 865+ men som har en storlek på 7 nanometer
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog gå att använda som handkontroll ihop med Google stadia
    jag tror att (ASUS ROG Phone 3) kommer nog att komma med olika lagringsutrymmen
    128gigabyte,256gigabytemen som högst 512gigabyte lagringsutrymme via UFS 3.x
    --------------------------------------------------------------------------------------------
     
    Last edited: 13 jul 2020
    bernard gillar detta.
  15. Marmbrandt

    Marmbrandt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    Samsuns S10e
    Telefon 3:
    Galaxy watch
    Platta:
    Samsung Tab 5 se
    Övrigt:
    Sony AF8, Philips Hue. Home Max, Nest Hub
    5g
    IP klassning
    Behålla högtalare, batteri kapacitet från Rog Phone 2.
     
    bernard gillar detta.
  16. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Jag vill ha maximal prestanda och så vill jag att den ska kunna bli en gamingstol för körsimulator så man ska kunna köra bilspel bra. [emoji3577][​IMG]
     
    RKXYZ, TheBishop, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  17. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja se följande:

    1. Stor WQHD+ skärm gärna 7" med en uppdatering på 120Hz och möjligheten för uppdaterings boost till 144Hz vid spelande.
    2. Dubbla stereohögtalare med surroundljud, en på varje kortsida, behöver ej vara vända upp mot skärmen då ljudet studsar bra i handen vid spelning.
    3. Ett batteri på minst 5500mAh samt "Ludicrous Charging" på 50W som möjliggör 80% laddning på bara 5 minuter
    4. Uppgraderad version av "airtriggers"
    5. 1 eller 2 st touch paneler på baksidan där långfingren hamnar vid liggande läge som kan konfigureras
    6. En 4k framkamera som möjliggör kanonbra selfies.
    7. 3 st bakre kameror, en makro, en telezoom och en normal. Möjligheten till true 4k inspelning samt slowmotion i 960fps med "obegränsad" tid
    8. Roterbar laddkabel för att slippa krångliga positioner med handen när man laddar under tiden man spelar.
    9. Ordentligt kylning i chassit som inte känns av när man spelar.
    10. Snapdragon 865 med egna val att kunna överklocka den i inställningarna vore magiskt.
    11. 12GB RAM hade varit helt magiskt, men 8GB kommer man väldigt långt med.
    12. 512GB lagring då vissa spel idag börjar blir några GB stora, så hade man gärna kunnat få "överdriva" för att få med en bra del med filmer och bilder med.
    13. Dröm pris för en telefon är ju för mig under 10k, då mina alltid har en stor förkälek för backen (hoppa ur handen)
    14. Dockningsstation med displayport och usb uttag för anslutning av mus och tangentbord samt 3.5mm hörursutgång/USB eller bluetooth för att göra mobilen till en kraftigare spelstation


    Detta hade varit någonting :cool:

    Edit:
    Nu har vi ju fått lite uppgifter om monstret <3

    Vi ser en bekant design med relativt grova övre och undre ramar för skärmen, vilka rymmer framåtriktade stereohögtalare.

    Detta låter ju nästan för bra, fatta ljuduplevelsen när man sitter i soffan å spelar :eek:

    På baksidan syns tre kameror och en till synes upplyst logotyp.

    Ska bli spännande med infon om kamerorna :innocent:

    ROG Phone 3 förväntas erbjuda en 6,59-tumsskärm (AMOLED / FHD+ / 120Hz)

    120Hz kommer göra så mycket för spelandet och känslan på skärmen :-*

    Snapdragon 865 Plus, ett 6000mAh-batteri, samt upp till 16GB RAM och 512GB lagring.

    865 Plus, fatta va de kommer få undan! Shiiit va spelen ska laddas fort å med 16GB RAM behöver man aldrig stänga ner någonting för att tjäna mer minne :cool::eek:
     
    Last edited: 17 jul 2020
    kissidor och bernard gillar detta.
  18. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro
    Hade varit nice om ASUS på nåt sätt lyckas trolla med knäna och hinna få ut denna med Snapdragon 865+
    Ser marknadsföringen framför mig redan, "snabbaste mobilen", "mest kraftfulla spelmobilen"
    Andra key specs:
    12GB LPDDR5 RAM
    512GB UFS 3.1
    144 Hz QHD Amoled
    5000 mAh
    3.5mm jack
     
    kissidor och bernard gillar detta.
  19. Matnojje

    Matnojje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag skulle vilja ha
    1 fysiska triggers
    2 bra kamera
    3. Någon sorts uppsamling och uppskalning till 2k 120h,
    4. Anti aliasing.
    5. Hög batteri kapacitet
    6. Rails för kontroller.
     
    bernard och Sunbringer gillar detta.
  20. Lullee

    Lullee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    En fet oled 144Hz skärm.
    SD 865 plus.
    En jävla massa RGB.
    Utvecklade airtriggers från förra gen (möjligem fysiska).
    Bättre dynamisk bredd på kamerorna samt hantera kontrasten bättre.
    12GB ram (motsvarande DDR6 i snabbheten).
    Stort batteri (5000MAh+?) så mobilen inte dör av hårdvaran på en gång xd.
     
    bernard gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.