LG V60

Diskussion i 'Allmänt' startad av Lasselusse, 9 jul 2020.

  1. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Ok.
    Tack för tipset.
    Fann en på Cdon o liknande firmor här i Norge för 7500kr. Det kunde ju vara ett alternativ också med närmare service vid behov möjligen.
    Jag har inte så stor erfarenhet av Amazon.
     
  2. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    CDON är en handelsplats likt Amazon, dom sköter inte själva servicen, vet inte vad CDON tar för mobilen, men Amazon är en bra aktör imo.
     
  3. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Ok.
    Härom kan jag lite..
    De tar 7500kr. Eller var det något annat du menade?
     
  4. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
  5. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Aha. Tack alla för bra info och tips.
    Om jag väljer G8X så får jag inte V60-kameran som nästan är par med Samsungs dito. Samt processorn - Snapdragon 865.
    Annars verkar G8X vara ett bra alternativ tänker jag.
     
    Ekman gillar detta.
  6. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Nope, men du får en mobil som officiellt säljs i Europa, händer det något med din V60 så har LG Sverige/Eu ingen skyldighet att hjälpa dig.
     
  7. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Precis. Något att beakta. Smart.

    Men hör ni alla på Swedroid : är det verkligen så få som bryr sig om ljudet!?!?!?
    För mig som musiker är det a och o osv och jag tycker bild borde vara likställt tillsammans med ljud. Kanske det är snack om "mediaracism".
    Då hör jag till de förtryckta...
    Jag tycker det är ytterst märkligt.
    Varje gång jag köpt en ny mobil så har jag jämfört på olika media som "gsmarena"s photocomparison och alla liknande lite mer seriösa siter. Det är bara att se själv vilka som presterar bäst för tillfället. Det är ofta folk har undrat över varför jag har så bra bilder. Det är ju bara att kolla själv. Inte gå efter det de übercoola killarna på Youtube säger och i tillägg säger "eller vilka bilder tycker ni är bäst"..
    Detta är inte subjektivt. Antingen kan en mobil återge ljudet mer likt verkligheten eller mindre lika. Hifi. High fidelity = hög naturteogenhet .Samma med bild . Antingen är det mer eller mindre noise ,oskarpt eller artefakter i bilden. Inga nyheter iofs men försäljare, populära forum och folk i allmänhet fokuserar inte på detta.

    Debatt folkens!

    Bättre ljud till alla!
     
  8. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Gemene man har inte rätt utrustning när det kommer till HIFI, dom flesta använder också tjänster som Spotify/Youtube och inte Tidal/egna FLACs.

    Dessutom är Bluetooth här för att stanna, BT-ljud låter precis likadant oavsett vilken mobil du använder som källa, då är det bara hörlurarna i sig som kan göra en skillnad.

    Jämfört med en kamera, då behöver du inte all extra utrustning för att se skillnad mellan olika modeller.

    Jag som en vanlig konsument har själv övergett 3.5 mm uttaget till förmån för True Wireless eller high end Bluetooth amps. Det är så smidigt och BT-ljudet har bara blivit bättre och bättre, just nu så är LDAC och APTX HD riktigt bra. Dessutom ser jag väldigt mycket fram emot nästa generations Bluetooth enheter med Bluetooth 5.2 :)
     
  9. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Precis .
    Men kunde du tänka dig ett visst fokus på ljud själv?
    För mig är V-serien från LG som natt och dag. Nu tränar jag min hörsel varje dag men i alla fall..
     
  10. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Nja, jag tycker att ljudkvaliten från högtalarna är viktigt, men det är något som nästintill alla större tillverkare har blivit bättre på. För ett par år sedan så var stereohögtalare väldigt ovanligt, nu finns det i nästintill alla flaggskeppsmodeller.

    Vad återstår då för en som använder Bluetooth? Kanske ljudkvaliten vid videoinspelning, men jag som en vanlig konsument tar betydligt fler bilder än videoinspelningar. Tror inte jag är ensam om det.

    Jag gick själv över till Bluetooth 100% när Earstudios ES100 släpptes för 3 år sedan.

    https://www.amazon.com/dp/B078H4YD2L/?tag=oid08-20
     
  11. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Ah! Coolt.
    En sådan skall jag också ha.
    Tack för tips.
     
  12. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
  13. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja ,allt kommer bli trådlöst så småningom . Hoppas bara kvaliteten följer. Allt nytt är som vanligt inte bättre.
    Trådlöst:vad heter det på svenska?Jag pratar svorsk för tillfället.
    Sladdlöst kanske..
     
  14. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    LE Audio | Bluetooth® Technology Website
    LC3 / LC3plus

    Next gen Bluetooth audio ser väldigt lovande ut :)
     
    bernard gillar detta.
  15. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har varit i stugan /hytte i Norge utan nät...

    Nu har jag sökt och sökt.
    Xiaomi 10 Pro kunde kanske vara en möjlighet men jag har inte kunnat luska ut om den spelar in i stereo. Någon?
    Den har ganska fin tonal balans på inspelningen. Faktiskt.
    Samma med Sony 1 ll. Det är två staplar för ljud i kamerappen men jag kan inte se någonstans om det är för stereoinspelningen. Den är dock automatisk utan någon form för manipulation.

    Mi 10 Pro saknar förresten 3,5 jack.

    Det är alltså kvaliteten på inspelningsljudet jag är ute efter . Inspelningskvaliteten . Tillräckligt hög samplingsfrekvens och dedikerade mikrofoner så att ljudet blir ok. Nu börjar kamerorna bli häpnadsväckande bra,men ingen lägger ned arbete på ljudet så att det hänger med den bra bildkvaliteten. Först 2019 eller började iphone med stereo... Eller var det slutet 18? (Går ju att kolla upp förstås innan jag skriver det. )De flesta iphones har haft helt förfärligt ljud fram till nu.

    Ljudet på många mobiltelefoner låter otroligt dåligt och spricker/distorderar eller den automatiska gainkontrollen pumpar så röster blir otydliga så man knappt hör vanligt tal.. Wtf!
    Blir helt paff. Samsung S10 ÷ har det bla.
    Vill inte förnärma någon här överhuvudtaget men det finns otaliga tester med de externa högtalarnas återgivningskvaliteter ,men nästan inga som visar hur bra eller dåligt dvs hur naturligt en mobil kan spela in ljud! Jag älskar bra ljud från en högtalare också från en mobil,men det måste vara bra och inte mediokert.
    (Har byggt högtalare själv bla) Har STORA högtalare hemma.
    Källan MÅSTE vara bra.
    Jag såg i en test på dxomark där de prisar Xiaomi 10 Pro högre än LG V60 som i sin tur har en dedikerad app för inspelning. Kanske de i testet inte hade ställt in korrekt?
    Med appen som spelar in i 24 bit /192kHz kan man göra en inspelning för distribution till och med.
    Det låter fortfarande onaturligt med kompressor ,limiter,aktiv bakrundsdämpning osv.
    Det behövs för mobilen förstås, men det behöver inte vara så kraftigt inställt tycker jag.
    Nu när jag gick in i min LG V40 kameraapp så ser jag att staplarna för stereo är borta på videon. . Det fanns på LG V10 och V20 som jag också haft. Kommer inte ihåg V30.

    Alltså : är det någon som kan hjälpa mig kolla om Sony Experia 1 ll och Xiaomi 10 Pro spelar in i stereo?
    Jag är tydligen för inteligensbefriad för att kunna utröna detta själv..
     
    eastbound gillar detta.
  16. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Intelligensbefriad var det ja...
     
  17. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Nu fann jag videoinställningen som visar stereoinspelning med nivåstaplar. Det är på "manuell video" . Man klickar på HIFI och så har man högupplöst ljud med video.
    Undrar om testarna har använt denna inställning ens en gång..
     
  18. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Detta är ju nåt som aldrig/sällan belyses i tester.
    Jag hade velat veta tex nu när jag köpt en op8pro om den tar upp ljudet bra på konserter å liknande.
     
  19. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Precis !! Varför hänger inte ljudet med bilden.. Oförstående inför detta faktum.
    Jag ser inte när jag letar vilken samplingsfrekvens Sony I ll har samt om den spelar in i stereo. Värt att veta bland andra eventuella mobiler.
     
  20. Lasselusse

    Lasselusse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Min LG40 kan spela in i stereo i 24/192.
    LG V60 kan spela in i 32-bit/192kHz audio recording... Börjar bli bra om inte annan logaritm eller totalt annat system tar över som inte delar upp vågen i bitar förstås.. Det hade varit nice