Fint skrivet om alla hinder som fintech kan innebära. Skrev för något halvår sen att jag älskar Curve, men skulle aldrig rekommendera det till en anhörig. Det gäller fortfarande, eller kanske ännu mer efter alla problem med Wirecard osv.
Men möjliga lösningar och orsak:
1. Curve har deaktiverat köp vid bensinautomater som default, är helt puckat. Var inte så för mig när jag skaffade det 2019. Men nu måste man kontakta dom med support ticket och be dom aktivera den funktionen.
2. Om kortet är tillagt så funkar det från Curve iaf, så felet ligger nog hos Revolut. Antingen säkerhetsinställnignar som en annan föreslog. Eller helt enkelt acceptera att med 2 stycken olika fintech ber man om problem
(men ja, det ska fungera, pröva igen!)
OBS angående GBP, kolla alltid kortet i Curve vilken valuta det drar med. T.ex. Revolut och
Komplett känner den ju igen som fel (GBP/NOK). Se till att det är rätt när du lägger till nytt kort( ofta SEK).
3. Samma som ovan, fler fintech= mer problem. Skall ju funka även detta, men man får vara lite beredd på att skämmas i kön första gångerna till man fått koll på hur saker (inte) fungerar från start.
Men när det börjar rulla och man accepterar alla små egenheter och funktioner så kan man inte vara utan det
Click to expand...