Diskussion: Morrowbanks kreditkort (fd Komplett Mastercard)

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av xTQ, 9 jan 2019.

  1. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Komplett kör exakt för varje dag så du behöver invänta tills den månad du började och anpassa din spendering i hur du gjorde spenderade förra året och nu. Gjorde samma misstag och fick bara runt hälften av min bonus för att jag hade maxat taket på 500 kr/månad. Står hur mycket bonus du kan tjäna på bonussidan om du loggar in.
     
    bernard gillar detta.
  2. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    106
    En mindre nyhet som kanske kan påverka Komplett Mastercard-kunderna positivt

    Komplett har börjat med prismatchning. Dock ej prismatchning mot kampanjpriser och endast för svenska butiker. Men med tanken på att du får 4% cashback på Komplett så kanske enstaka inköp nu kan göras hos Komplett med prismatchningen till hjälp.

    Komplett skriver:
    Vi på Komplett tar bra priser på allvar. Därför lanserar vi ”Prismatch”, så att du som kund alltid kan vara säker på att du gör ett bra köp hos oss. Om du hittar en produkt till ett lägre normalpris hos våra konkurrenter, ser vi till att matcha priset vid köptillfället. Allt du behöver göra är att dokumentera att du har hittat en identisk produkt till ett lägre pris som finns i lager hos en annan butik innan du handlar från oss.

    Det finns några undantag från vår Prismatch, se nedan. Prismatchningen gäller endast konkurrenter som är registrerade i Sverige och deras ordinarie priser. Prismatch omfattar därför inte produkter som är på kampanj eller rabatterade hos vår konkurrent.
    Läs mer på denna länk: Kundservice
     
    bernard, freddus och svenix gillar detta.
  3. Minirin

    Minirin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Fick precis hem mitt Komplett MC, ska bli härligt att få lite bonus. Läste tidigare i tråden att alla köp räknas som internetköp om man använder Curve och att man därigenom kan få 2% bonus när man handlar på ICA t ex. Stämmer det fortfarande?
     
  4. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Varför skulle det inte stämma om det har skrivits om detta flera gånger?
     
  5. Minirin

    Minirin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2020
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Verkar ha varit en del turer med Revolut fram och tillbaka så tänkte att det kunde varit samma med Curve. Har inget annat behov av Curve än till detta kortet så vill veta om jag ska göra mig besväret att fixa Curve också. Ber om ursäkt om jag rubbat dina cirklar.
     
    freddus gillar detta.
  6. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Ja det stämmer fortfarande.
     
    Minirin gillar detta.
  7. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Det funkar fortfarande, och det funkar faktiskt också att använda curve, och komplett som underliggande kort till Revolut och faktiskt få bonus som det igen :)
     
    Ugga och Minirin gillar detta.
  8. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Ja, det skulle vara spännande att testa. Funderar på att köpa ett par hörlurar som kostar 4390:- hos Komplett och 3290:- hos Inet. Sen det plus mina 4%. Undra om de går plus på den affären:).
     
  9. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Undra när dem ska återställa bonusen? Tycker att den borde vara något lägre, åtminstone för avdrag från den bonusen som tjänades in under juli 2019?
     

    Bifogade filer:

  10. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag har samma problem! Tagit ut högsta möjliga 1800 poäng men mätaren säger att jag har maxat 2000 senare 12 månaderna. Förra året den 6/7 tog jag ut mina sista 130 poäng så vet inte om det blir i augusti i år som jag kan fortsätta tjäna poäng, de sista 200 för i år.

    När jag påpekade detta till deras pinsamma support fick jag svar att jag har maxat 2000 poäng senaste 12 månaderna och att jag kan tjäna nya poäng 2021-04-01 lol. Väntar till augusti med att svara tillbaka att jag har bara kunnat ta ut 1800 poäng.

    Kompletts support är så jäkla dålig. Behöver detta påpekas igen? :D:eek:o_O
     
  11. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har också undrat tidigare hur det verkligen räknas, fom när och har läst att supporten har svarat någon som har undrat och poängen räknas fom den dagen kortet gäller så om ditt kort gäller fom 1 april detta året då räknas bonuset fom 1 april detta året tom sista mars 2021, även om du har tjänat in dina max 2000 poäng under 4 månader så måste du vänta till 1 april nästa år, först då får man nytt bonus igen...
     
  12. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag tänker att det är bonus intjänad under 12 månader, kalendermånader. Jag började använda mitt kort i juli 2019. Så då borde det vara så att den börjar räkna ner för varje dag som går, men så enkelt är det nog inte. Får väl se vad som händer när vi går in i augusti. Har det inte minskat då så får jag väl också ta kontakt med Komplett Bank's support.
     
    Sale gillar detta.
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Helt rätt, fom 1 augusti skall du få tillgång till nya 2000 bonuspoäng 12 mån framåt eller 500 bonuspoäng per månad max...
    Man kan undra varifrån supporten fick 2021-04-01 från om ditt kort gäller fom juli förra året...
    Det viktiga är vilken månad kortet gäller från inte vilket månad du har börjat använda det...

    Skriv om det här för om det inte är så så håller de inte det de lovar och då hoppas jag att fler av oss klagar för att de skall göra rätt från sin sida...

    Jag har börjat använda mitt kort i dec 2019 och under juli har jag kommit upp i 2000 bonuspoäng och måste vänta nu till 1 dec för att kunna tjäna in nya bonuspoäng...
     
    Last edited: 26 jul 2020
    bernard gillar detta.
  14. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så du menar att det blir helt nollat från 1 augusti? Mitt kort är utfärdat i juli.
    Trodde mer på att det skulle vara så att om jag tjänat in 300 poäng under juli 2019, borde jag från augusti kunna tjäna in dem 300 poängen igen. Men bäst vore ju om det är helt nollat från augusti.

    Bara att vänta och se.
     
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har ej kommit fram till december 2020 så jag kan svara med säkerhet men det kan vara så att de har någon brytningspunkt i månaden fom när bonusintjäningen startar och när den slutar, det bästa vare fom datumet kortet började gälla och 12 månader framåt men det kan hända att hela juli 2020 räknas i den gamla 12 månaders perioden och att du nollas först fom 1 augusti 2020 och får rätt till nya 2000 poäng...

    Det som förvånar mig är datumet du fick dvs 2021-04-01 för du har inget att göra med det datumet om ditt kort har utfärdats i juli 2019.

    Oavsett vilket så kan du stå på dig om du inte får rätt till nya 2000 poäng fom augusti 2020 och informera även oss här så vi vet hur det ligger till så kan fler av oss sätta press på Komplett för ju fler Vi är desto starkare är Vi och jag tror inte att de vill hamna i media med det att de inte håller vad de lovar...
     
  16. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    2021-04-01 är från mig. Jag började använda kortet mars 2019. Maxade min bonus i juli 2019 men har sett att under 2020 att bonustaket på 500 kr/månad öppnas upp för varje månad och även datum.

    Får se hur det blir i augusti då... Men skönt att höra att man inte är ensam av att vara förvirrad över deras system.
     
    Sale gillar detta.
  17. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    OK, om du kollar dina fakturor så kan du se tillbaka i tiden när ditt kvarvarande bonus ändrades i juli resp augusti 2019, där kan du se när max bonus nollas annars så får du svar 1 augusti om knappt en vecka :-).
     
  18. jms

    jms Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    131
    Jag har haft mitt kort sedan februari 2019 och nådde maxgränsen 2000 poäng i våras. 12-månadersgränsen på 2000 fungerar inte på samma sätt som månadsgränsen på 500. Månadsgränsen nollställs i början på varje månad. 12-månadersgränsen är att intjäningen under de senaste 12 månaderna är max 2000, d.v.s. det är under en rullande 12-månaders period. Poäng räknas av från "poäng senaste 12 månaderna" ett år efter intjäningen, så att det successivt frigörs bonusutrymme.
    Jag ligger hela tiden nära 2000-gränsen nu, och använder bara kortet när jag ligger en bit under.
     
    Sale gillar detta.
  19. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Min sista bonusintjäning med uttag var 2019-07-06.
     
    Sale gillar detta.
  20. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    300
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Så du menar att garpen0 i augusti får bara tjäna in 2000 poäng - typ 200 poäng (om han skulle tjänat in 200 poäng i juli 2019) dvs max 200 poäng får han tjäna in fom augusti och att han inte börjar från 0 i augusti och har rätt till max 500 poäng per månad?
    Om det är så så vare det för jävligt, då måste man vänta till en månad man har tjännat in fler poäng för att kunna fler poäng den månaden...
    Man kan undra varför Komplett inte lämnar samma uppgifter till alla kunder eller lägger upp ett dokument under hjälp så kunderna kan förstå hur det hela fungerar...