Tappar bort SIM-kortet då och då.

Diskussion i 'Hero' startad av Zucchini, 30 sept 2009.

  1. Zucchini

    Zucchini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon fler som haft problem med att Heron tappar bort SIM-kortet?

    Jag antar att jag måste lämna in den. Undrar hur jag ska överleva utan i flera veckor...
     
  2. Keenan

    Keenan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har hänt mig två gånger. Detta för typ en vecka sedan. Och detta dygnet efter ROM uppdateringen. Orginal rönen ska tilläggas. Tog bort två nyligen nedladdade spel. Sedan dess inga problem.
     
  3. Wasabi

    Wasabi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Samma sak hände mig på en Qtek 9100 jag hade förut, då var det simkortet som var gammalt, jävligt gammalt, och var lite smalare än standarden är nu, ringde telia och fick ett nytt direkt.
     
  4. Zucchini

    Zucchini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Okej. För mig har det hänt både före och efter uppdateringen. Från början var det nån gång i veckan, men nu är det flera gånger om dagen. Har inte tänkt tanken att det kan vara något nedladdat som ställer till det.
     
  5. Zucchini

    Zucchini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag föreslog byte av simkort för Telia-killen, men han sa att det inte kunde vara det. Jag tror att jag väljer att inte lita på honom och betalar Telia dom 95 kronorna dom vill ha för ett nytt kort.

    Det luriga är bara att det räcker med att starta om telefonen för att den ska hitta simkortet. Det antyder väl snarast att det skulle vara något mjukvaruproblem...
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Händer mig emellanåt efter den tappat kontakt med nätet, dagligen på jobbet. Tyvärr sett fler med samma problem. Har nytt simkort och har haft problemet sen den var ny.
     
  7. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Om du har SIM-kontroll påslaget vid start av telefonen, så kommer den att vilja ha koden när du tappat nätet, vilket händer lite ofta. Dock så får man ingen fråga angående kod, så man är lite lost.
    Testa slå av SIM-kontrollen och se om det blir någon skillnad.
     
  8. danneman

    danneman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Grabbar och ev. tjejer, jag hade samma problem.
    Jag höll på att bli totalt jävla röv-arg på att den hamnade i läget "Endast SOS-samtal".
    Dvs. den tappade kontakten med SIM-kortet.

    Det jag gjorde var att stänga av telefonen samt plocka ur batteriet. Då märker jag att när jag skall ta ut SIM-kortet så sitter inte "SIM-korts-luckan" så hårt som den borde göra.
    Jag märkte då att denna lilla lucka var rätt svår att få tillräckligt hårt fastsatt, men efter att ha tryckt med nagel och dylikt så satt den.

    Efter det har jag inte drabbats av det, och glad som fan för det.


    För den som inte orkar med livshistorier:
    SIM-kortets lucka, som håller SIM-k. på plats glappar. Dra åt hårt.
     
  9. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, simliuckan är jäkligt underdimensionerad. Den pajja första gången jag skulle ha upp den, det första jag fick göra var att pilla dit den igen. En så smäckig lucka har jag faktiskt aldrig sett tidigare.
     
  10. Limpan

    Limpan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Är det den här symbolen man får upp?

    Fått den i uppe i vänstra hörnet och får inte bort den?

    Telefonen fungerar annars bra och har aldrig tappaat kontakten med simkortet, symbolen bara finns där...

    / L
     
  11. Zucchini

    Zucchini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tog en titt på luckan, och det verkade inte hjälpa att dra åt den med nageln. Däremot så gick det ganska bra att bända till luckan lite så den trycker ner kortet mot kontakterna lite bättre. Den är helt klart ganska rapplig. Tack för tipset! Hoppas det fungerar nu.
     
  12. Zucchini

    Zucchini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, jag får inte upp den i alla fall. Kommer inte ihåg exakt hur den såg ut men det var inte den.
     
  13. Zucchini

    Zucchini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstod inte riktigt, menar du att jag ska slå av så den inte frågar efter pin-koden eller är det någon annan kontroll?
     
  14. Lowen

    Lowen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Novalauncher
    Jag fick upp simkort symbolen och den gick inte att få bort. Hade inget problem med nätet, hade kontakt hela tiden. Beställde nytt simkort och problemet försvann. Har telenor.

    // Erik
     
  15. prikk

    prikk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Problemet började helt oprovocerat idag, och när jag försöker slå på "Mobile" igen händer inget (switchen går inte att slå på, normalt sett brukar den fråga efter kod osv men inte i detta fallet alltså).

    Tråkigt med betaprodukter för många tusen kronor.

    Ska öppna och kolla på simkortshållaren, men eftersom reboot av telefonen alltid löser det så är det ju ganska uppenbart att det är telefonens halvkassa mjukvara som är problemet.
     
  16. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Vettefan om mitt problem är samma som ert men vi provar:

    Jag ska försöka förklara i ord hur min symbol se ut: tänk er den vanliga mätarstapeln fast den är helt släckt (den har fyra grå staplar) samt ett litet kryss strax ovanför den minsta stapeln. Händer bara när jag sitter vid min stationära maskin, fast då kör jag iofs över wlanet mot min router så det gör inte så mycket.

    Tilläggas skall att byggnaderna våra lägenheter är inhysta i är byggda i betong vilket innebär att dom mer eller mindre agerar som Faradays burar... :D

    Men annars har jag aldrig fått upp en SIM-symbol än...
     
  17. prikk

    prikk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tog bort batteriet som någon ovan tipsade om, och mitt SIM-kort pekade rakt åt helvete.. fixade till det, och har inte fått några problem igen hittills.
     
  18. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet någon om de finns möjlghet att häva sitt köp pga av detta? Jag lider av detta då jag missar samtal och sms som ör viktiga då jag är egen företagare. Service funkar inte heller då jag ej kan vara utan tele under den tiden.

    Någon som vet något eller vågar sig på att gissa? En telefon ska väl gå att ringa på tycker man.
     
  19. Keenan

    Keenan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    självklart kan du göra det. Utan bli för formell så kan man ju säga att både köpsrättsligt( om den är köpt via företaget) eller konsumenträttsligt så är det ju en funktion du kan ska med fog räkna med att telefonen ska klara.

    Dock kommer ju reglerna ang. reperation och annat in. men det tror jag nog de flesta hänger med på. Dock ska du ju vara utan skada osv.

    var det till någon hjälp???

    och vid reperation ska en ersättningstelefon givetvis erbjudas, så du inte lider någon skada under reperationen.

    men det viktiga är väl är den inköpt för eget bruk eller för firman. Blir lite annorlunda vilket som gäller.

    Läs även avtalet du skrev under vid köpet.
     
    Last edited: 5 okt 2009
  20. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, lite mer kött på benen!

    Problemet är ju att den är köpt privat ifrån Katshing. Men den används för jobbet då jag har samma för både privat och för företaget. Måste ordna det vid tillfälle.

    Men nu är det ju så att Katshing bara finns på nätet och delar inte ut lånetelefoner. Jag har ingen telefon att ersätta denna med och klarar mig fan inte utan, ursäkta språket.

    Finns det någon chans att slippa service och bara få pengarna tillbaka för att snabbt köpa en ny Hero eller annan telefon? Har haft den i ett tag nu och redan lämnat tillbaka ett ex utav det.