[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. Eldis

    Eldis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aha trevligt :)
     
  2. Traash

    Traash Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Jag lyckades installera rom'en igår, men upptäckte att jag inte kan leva utan Hero's vanliga uppringningsfunktion. Dvs, om jag trycker på siffrorna 61661 så dyker numret till mamma upp. Hur gör jag om jag vill ha tillbaka just den funktionen?

    Förresten, även HTC's vanliga klock-app, där både alarm, tidtagarur och äggklocka finns samlat på samma ställe, finns den att ladda ner någonstans tro?
     
  3. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    HTC's klockapp etc funkar bara under Sense om jag förstått rätt, angående dialern så kan du prova dialer one http://www.androlib.com/android.application.kz-mek-dialerone-iApD.aspx
     
  4. Traash

    Traash Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah, jag förstår. Känner någon till nån motsvarighet till den klockappen? Skönt att ha alla delar samlade i ett program, istället för en separat app för varje funktion.
     
  5. skutte

    skutte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack så mkt, hittade, akmd hade pid 69.
    Men inte haft problem mer sen dess, brukar alltid ladda mobilen varje natt, men den natten gjorde jag de inte, och de var då den blev seg, hänt förut med, vet inte om de för att jag inte laddat den, men brukar alltid funka o starta om mobilen, så flyter allt på som vanligt igen :)
     
  6. Pippirull

    Pippirull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag köpte en app på market igår som heter Weather & Toggle widget, av Android apps. Den har iofs ingen äggklocka men utseende påminner den om htc:s. Jag tycker nog att den är snyggare, finns massor med teman att ta ner, kan lägga till ett tilläggsapp för att få väderanimationer, webkameror från sin väderstad osv. Även widget liknande Powercontrol finns med, går oxå att byta tema även på den.
     
  7. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hade problem med frysningar och spontana omstarter men efter att ha sänkt cpu från 710 till 652 mhz verkar problemen ha försvunnit. På tidigare versioner har det inte varit några problem att köra på 710 mhz. Någon aning vad detta kan bero på någon?
     
  8. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nope, här hade jag samma problem men jag rekommenderar Hans deluxe edition borde testas!!!!
     
  9. edvardsson

    edvardsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag kör version 1,6 fortfarande som har fungerat klockrent för mig fram tills i fredags.

    Touchen på skärmen fungerar nu väldigt dåligt, och att skriva sms eller mail är nästan hopplöst.

    I "stående läge" är det så gott som omöjligt att skriva "a" och "ä", och ibland går det inte att trycka alls.

    Är det någon som upplevt något liknande?
    Kan det vara hårdvarufel på telefonen, eller är det romen som har buggat ur?
     
  10. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, men min kollega på jobbet har också det och han har aldrig rootat sin. Det är ganska vanligt att skärmen verkar balla ur efter ett tag, jag har utgått från att det är hårdvarufel.
     
  11. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    F.ö ballar akmd ur efte rvarje reboot, efter en dödning så funkar telefonen igen, fattar inte vad som är fel... och att det är så få som upplever det?
     
  12. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nu är rommen uppdaterad. :)
     
  13. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Har aldrig haft några problem det skumt,hur har du din rotation på skärmen. ?
     
  14. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Nej, nu har jag det avstängd, det uppstår ändå, skitskumt.
     
  15. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Aah något är det som strular för dig,jag har gjort så att rotations inställningarna har jag gjort under cyanogenmods settings/user interface där har jag bockat i 90 grader sedan under skärminställningar har jag bockat i rotera skärmen automatiskt.

    Det är något med detta som strular för dig,du använder inte någon gammal backup lr liknande som kan strula till det och förmodar att du gjort en clean install med wipe av allt,något annat kan jag inte komma på.

    Edit : och i adw har home orientation på auto/sencor
     
    Last edited: 29 sept 2010
  16. edvardsson

    edvardsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    jag hade dessa inställningar förbockade men har samma problem med att skärmen ballar ur.
    Ibland får den också ett eget liv och börjar mer eller mindre trycka på allt möjligt.

    Tror ni att detta är ett hårdvarufel eller något med mjukvaran?

    har haft v1.6 i cirka en månadstid nu och har inte haft problem tidigare
     
  17. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Hur clockar du ? har du provat att rensa cachen någon gång ? det samlas en del skit där.

    Hur är dina inställningar i cyanogenmods settings/performence settings tänkte på heapsizen.

    Sedan kan man även wipe dalvik cachen i bootmenyn utan att dina inställningar försvinner tar bara en stund att starta upp luren igen tänker då om du har lite minne kvar med gamla cachade filer osv.
     
  18. supereagle

    supereagle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, en uppdatering! Jag som precis var på väg att flasha in Special edition. Men nu tar jag nog denna istället.....inte för att jag vet vad som skiljer dem båda åt. Det kanske inte är så mycket eller?
     
  19. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nej skiljer inte mycket denna har lite mer nytt, men samma härliga speed som du har i SE.
     
  20. supereagle

    supereagle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah, okej! Då får det nog bli denna då.
    När du skrev SE trodde jag först att du menade vårt kära Sony Ericsson.....:P

    Bara en fundering, varför tog du bort Maps brut?