Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

  1. Beakon

    Beakon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har ingen egen erfarenhet av blåtandshögtalare tyvärr, men det bör väl finnas några andra här i forumet som kör trådlöst ?

    Edit:
    Den som söker han letar :)
    Fanns/finns redan info om blåtandshögtalare här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17803
     
    Last edited: 22 sept 2010
  2. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nackdelen med dessa högtalarer jag letat efter är att dom saknar reglage för diskant o bas, då musikspelaren i Desiren inte tillhör de bästa bland smartpohones så är det väl bara Apple som kan bidraga med en riktigt bra musikispelare och till dessa finns ju väldigt många dockningstationer som musikspelarer där den både laddar och ger bra musikåtergivning, synd att Iphone 4 är så dyr annars hande jag nog krängt iväg min Desire!
     
  3. Rongden

    Rongden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte höra med er ifall ni har sett något läderfodral till desiren som man också kan lägga in visa kort och liknande också? har för mig att jag sett sådana men har sökt länge nu utan att hitta något som har fickor för kort.. :/ så hjälp skulle uppskattas..
     
  4. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte om denna kategorisear sig som tillbehör till Desiren men...
    Jag köpte till sonens BMW 316i Compact en ny bilstereo. Det var nog det mest lyckade elektronik köpet på mycket länge.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=604953
    Om ni är ute efter en prisvärd bilstereo som funkar fint ihop med Desire är detta ett kap.
    1048:- plus frakt från Pixmania är ett galet pris för vad man får.
    Nu streamar han Spotify via BT i bilen, han har en bra handsfree (medföljande mic monterade jag längst upp på A-stolpen). Heltenkelt en kanon produkt för pengarna.
    För er som har en OK stereo men vill ta steget till MP3, BT osv, så är denna ett givet köp.
     
  5. four911

    four911 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Logitech Pure-Fi Mobile Bluetooth Speakers och de funkar riktigt bra. Fint och högt ljud. Har haft mycket stor användning av dessa under sommaren.
     
  6. zel

    zel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Så lenge det er 12v på den ene sidan och micro usb på den andra, så funkar det. Finns ej orginal.
     
  7. Erlandsson23

    Erlandsson23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det finns någon dockningsstation till desire med högtalare. Typ sådana det finns sjuttioåttamiljonertrillioner i alla butiker att köpa. Men hittar fan ingen med mirco usb hade man bara hittat det så kunde man ju sågat i plast lite ;)
     
  8. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan säga såhär. ÅT HELVETE med HTC, och åt helvete med alla mobiler som använder Micro-USB. Varför har inte HTC MINI-B för? Millimeter tjockare, men ack så mycket starkare. Jag har gjort sönder två... TVÅ laddare på en veckas tid. Och det är inte för att jag haft dom i väskan o de böjts eller något. Utan den ena va när jag tänkte ladda. Körde in laddaren och vips, så va den böjd! Den andra, vilket skedde exakt nyss. Va pga. att jag messa medan den var i. USB sladden blev väl för kort antar jag?

    Nu till ämnet. Vart ska jag vända mig för nya laddare? Hongkong eller El Giganten.
    Sista gången jag köper HTC, iallafall tills att de fixar sig bättre uttag!
     
  9. mipet

    mipet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Från och med nästa år ska väl alla mobiler som säljs i EU ha micro usb laddningskontakt :)
    Just för att vi ska slippa ha 30 olika laddare till olika telefoner osv.
    Undra om det inte är ett Android krav med micro usb, eller hur har tex samsung löst sin laddning ? Desire och x10 mini har ju iallafall micro usb.
     
  10. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mini-B USB borde vi kört med!
     
  11. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det reglage för att justera bas och diskant på högtalaren?
     
  12. Lord_Henkutt

    Lord_Henkutt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj!
    Jag söker ett stryktåligt fodral till min Desire, jag hittar bara mjuka.
    Det är så att i vinter blir det mycket skidåkande och då vill jag ha nått skydd som håller desiren intakt om jag skulle landa på den. Ni vet inte om något hållbart fodral, burk eller vad som?
     
  13. joha

    joha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  14. four911

    four911 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte direkt, så high-tec är de inte. Det finns dock två olika ljudlägen, ett vanligt och ett som kallas typ "pure-fi" eller nåt sånt trams. det gör att ljudet blir fylligare, låter bättre med vissa typer av musik.
     
  15. Sven_Med_H

    Sven_Med_H Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar ifall någon har ett/flera tips på hur man kan skydda sin Desire när man är ute och löper? Finns några bra tillbehör att köpa osv?
     
  16. stevie

    stevie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har köpt 4 skal från teknikmagasinet "case-mate" som är snygga o bra passform på men är inte stryk tåliga och multi hållare till bilen med laddare till min desire och är nöjd med allting, köpte också ett silikon skal från skal shop som skyddar riktigt bra men är inte så fint, har också köpt ett bluetooth headset från trestad mobil som funkar jätte bra minns inte vad de hette.

    Här är länkar: http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265823 , http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265826 , http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265824 , http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265825 Det var skalen från teknikmagasinet. Inget annat går att länka :( men bara o kolla på skalshop.se för mitt silikonskal "Desire GelCase Circles grå" och kjell.com för min laddare och hållare, Laddare är vanligt micro-usb och hållare är bara o söka på "Universalhållare för PDA"
     
    Last edited: 29 sept 2010
  17. RoidRage

    RoidRage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Finns det någon som hittat ett smart hopfällbart BT tangentbord till Desire? Jag vet att den inte har support för HID i sin BT stack men det borde väl gå att lösa med någon app?
     
  18. joha

    joha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  19. ohlinj

    ohlinj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.otterbox.com/htc-cases/htc-desire-cases/htc-desire-defender-series-case/ Tror det där är det du söker. Har haft andra saker från det företaget och kvalitén har imponerat. Har själv inte testat just med men nisstänker att det är riktigt sweet.

    VA!?! Ifrågasätter starkt om detta inte är ett såkallat "BDU"-fall* som man använder i branschen.. Har haft telefoner med microusb i 2,5 år nu och inte skadat/böjd en enda kontakt utan alla fungerar och ser ut precis som dom vore nya... Kan inte påstå att jag har varit speciellt rädd om dom iheller.

    * "brain dead user"

    Skämt å sido, men jag tror att du ska tänka en gång extra innan du använder din microusb laddare...
     
  20. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    skalet du köpte på skalshop är väl inte ett silikon skal utan ett TPU? det är styvare än silikon och tappar inte passformen efter en tids användning som silikonskalen gör.. hur som jag förstår inte varför ni(?) envisas med att köpa såna ska till hutlösa priser.visst pengar är kanske inte ett problem men varför betala överpris för något som är identiskt med ett mycket lägre pris?
    dom kostar ca 16-18kr inkl frakt från kina via ebay och det tar ca en vecka att få hem. finns i regnbågens alla färger med eller utan mönster genomskinliga eller inte.

    http://shop.ebay.com/i.html?_kw=htc...lstpos=&_sc=1&_sop=15&_sticky=1&_stpos=&gbr=1