Android TV cast function får media controller, snart med assistans också.

Diskussion i 'Android TV' startad av tag, 6 aug 2020.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Den här funktionen har man länge väntad på, enda sedan typ Chromecast var mer vanlig än Android TV i sig själv, och det lär bli riktigt bra när Assistans får också media kontroll med hjälp av röst.

    Android TV’s new Cast Connect library will enable remote control support for casted videos

    'Cast Connect' makes Casting on Android TV more native - 9to5Google

    Det är är något som Viaplay, C More, SVT Play behöver inkludera och alla de övriga tjänster, för hur drygt är det inte när en polare kommer över och hälsa på och de castar en film som de har köpt på sin Google Play Film tjänst som man inte har och casta till TV sedan kan du inte direkt kontrollera filmen via fjärrkontrollen utan behöver använda mobilen för göra det, blir dock ännu fetare när Assistans har stöd för det för man har ju Okej Google funktion på min TV själv utan behöva sträcka mig efter en fjärrkontroll för klicka på assistans knappen.
     
    Last edited: 6 aug 2020
    bernard gillar detta.
  2. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hnm vad är de som man får med detta dom inte funnits i android tv?
    Med min Philips TV har jag då alltid kunnat pausa och spola i castat material från fjärrkontrollen?

    Men har dock alltid saknat de på chromecasten med cec funktionalitet , de vore toppen!
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Chromecast har alltid spelas i HTML5 videos när du kastar något till Android TV, vilket har gjort att du inte kan kontrollera media play back när du castar en video till TV, nu öppnar den videon från respektive tjänst istället, vilket gör att du kommer kunna kontrollera videos som kastar från typ mobilen till TV.

    Med hjälp av TV fjärrkontroll och kommer även röst styrning framöver.
     
  4. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hur funkar de med tjänster som kräver abbonemang och inloggning då, antar de är upp till tjänsterna lösa de?
    Att komma in i tjänsten hade ju varit nice (tror Netflix gör de för mig idag redan) men tycker ändå inte jag saknar någon kontroll utom då kanske nästa avsnitt med de jag kan göra idag! Men nya fetureas är ju alltid välkommet!
     
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Den använder ju appens spelare, krävs ingen inloggning för video spelaren, däremot krävs det abonnemang för spela upp innehåll, men kastar du en video från en mobiltelefon så är du redan inloggad och videon kan ju kastas då, till spelaren som finns på Android TV.

    Blir antagligen som ett Guest anslutning


    9to5google har släppt en läcka på funktionen.
    Here's Cast Connect on Android TV, already live in CBS app - 9to5Google
     
    Last edited: 9 aug 2020