Köptråden Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av night77, 8 jul 2020.

  1. Brax

    Brax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Jag är i samma situation, gillar mina buds men har lite problem med den dåliga batteritiden, som också ska vara mycket bättre på buds+. Buds Live tror jag kan passa perfekt när jag ska sova då jag ofta lyssnar på poddar men är jag ute eller på jobbet vill jag ha något som sluter mer tätt. Kanske att man kan byta med någon som får Buds+ men det förutsätter ju att någon köper vanliga Note20. :D
     
  2. MHpeace

    MHpeace Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    4
    För er som vill köpa Snapdragons variant, nu kan ni pre order note 20 series på Wondamobile!!
     
    bernard gillar detta.
  3. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Personligen nyttjar jag Telenors Change och behöver boka luren till en butik för att de ska inspektera min 10a.

    Sist kom den dagen efter lansering, hoppas på bättre tur denna gång.

    10 dagar är långt nog att vänta....
     
  4. capitan0

    capitan0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Frågan är om man ska köpa en från wonda, eller köra upgrade +. Kluven..
     
  5. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet om Note 20 ultra finns i någon butik så man kan titta på den? Gärna i Skåne. ;)
     
  6. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Mitt första inlägg, så hej på er!

    Har en fråga om det finns någon här ö.h.t som kommer skaffa en Note 20 basic och inte ultran? Är som person rätt teknik-rastlös och jag avverkar rätt många mobiler under ett år och hoppas nu hitta en lur jag kan ha längre. Har haft en Note 10 (ej +) sen i Mars fram tills nu och har varit nöjd, men nu är det dax att uppgradera comviq abonnemanget. Så jag bokade först en vanilla Note 20 för att jag tror att storleken samt den platta displayen passar mig bättre, tycker en välvd display ger bra mkt mer felskrivningar samt konstiga reflektioner när man är ute i solen.
    Men när man läser allt negg som N20 har blev jag spak och beställde en ultra istället. Fast jag vacklar återigen. Ultran ser så galet stor ut! Jag har tidigare haft en Note 9 som jag tyckte va bra men rätt klumpig, jag brukar ha svårt för telefoner som ligger över 75mm bredd och där ligger ju N20 medans N20U ligger på 77,2mm. Men då tänker jag att jag skippar skal och kör med skin istället annars adderar ju skalen sin beskärda del till bredden. Och då i all beslutsångest tänkte jag på en S20+ som är ca 73mm, men då offrar man ju pennan.... GAHHH, blir galen snart ;)

    Men pratar man om SD vs Exynos så har jag inte haft några problem på Note 10 som har en sämre Exynos, så det är inte ett problem som jag ser det generellt.

    Så summasumarum, är det någon här som beställt vanliga Note 20?
     
  7. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    jag har samma problem. Är även inne på s20ultra. Sitter idag på en iPhone Max men tröttnat på iOS. note 20 har sina fördelar ändå om man ser till hållbarhet med plast på baksidan. Om man tappar den. Vanlig display inget böjt eller liknande
    Men samtidigt är den ganska dyr och saknar funktioner som även minsta s20 har.
    Kollar man på upgradera med samsung som ex. Där skiljer det sig cirka 90 kr i månad
    Då får man nya gorial glas 7 mot version 5. Även sämre version än på note 10
    Högre uppdatering frekvens på 120hz mot 60. Vilket gör en stor skillnad
    Bättre zoom och kamera i allmänhet
    Snabbare skrift med pennna.
    battertid. Kan ev bli bättre på note 20 pga lägre uppdatering. därför känns inte note 20 så prisvärd. Dessvärre. När de är så stora skillnader är ett köp av vanliga note 20 svårt Även om den har en behändigare storlek

    jag kikar Även på s20 ultra för den är lite mer böjd och inte lika kantig som note. Tänker att de kan vara något enklare att hålla i den
    Note är lika bred som min iPhone. Men något högre. Ultra blir lite smalare på bredden men något högre än note
     
  8. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Ja IOS har tappat sin charm, har t.o.m installerat IOS14 beta på jobbtelefonen men det blev inte roligare för det :)

    Vet att priset på båda är högt, men köper man på Comviq som vi gör, så kostar en Note 20 7200:-/24mån och en Ultra 9600:-/24mån. Sen att det tillkommer 195:-/mån i abonnemang räknar jag bort då jag ändå måste ha ett.
    Det är riktigt märkligt att Samsung inte kunde kosta på ett bättre Gorilla glas på N20, men jag brukar låta det fabriksmonterade skärmskyddet sitta och då skyddas ju telefonen bättre. Samsung kanske valde en lägre Gorilla klass pga att skärmen är platt och det inte ska vara några problem att sätta dit ett skyddsglas, jämfört hur "bra" det går på välvda skärmar. Och att den har plast baksida gör ju att det går att köra utan skal. Sen tar ju hemförsäkringen + självriskförsäkringen repkostnad om det går sönder så det kostar ju ändå inget.

    S20 ultra har jag faktiskt valt bort då den verkar vara klumpigare och eftersom jag inte tänkt försörja mig som fotograf räcker det med Note 20 eller S20+ :) Sura med S20+ är att de ska ha lika mkt för den som för N20U, vilket inte känns rätt. Sen såg jag även att Comviq ska ha 3600:-/24mån för en Galaxy S10+, det om något är en bra deal.

    Jaja, fler tips och tankar om detta uppskattas.
     
  9. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    alltså bara att vanliga Note 20 inte erbjuder 120Hz display är tillräckligt för att välja bort. :)
     
    night77 och livinl0ud gillar detta.
  10. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Nja, om jag aldrig använt en telefon med 120Hz vet jag ju inte vad jag saknar.....
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Last edited by a moderator: 12 aug 2020
    CABBAN05, bernard, museo12 och 3 andra gillar detta.
  12. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    bra pris. eller så gör man som mig, köper via comviq, då kostar mobilen bara 9000 kr. dock, måste man ha en plan för abonnemanget (som jag har, min sambo tar det) så betalar hon abonnemanget och jag tar mobilen.

    Men nackdelen, de är ej SD....men, egentligen STÖR det ej mig, men ändå, alltid kul att ha det bästa chipsetet som går att få tag i (android)

    sen blir det inte en jätteförlust, säljer jag mobilen efter en vecka eller så så får jag ju 9tkr ändå.
     
  13. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Dock fungerar ju bara 120Hz i FullHD. Slår man på QHD så stängs 120Hz(adaptive) av.
    Men Note 20 saknar för mycket helt klart. Bättre med S20+ om man inte vill köpa Note 20 Ultra imo, eller Note 10+ om pennan är viktig
     
  14. PositivaÅke

    PositivaÅke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2018
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    64
    Snackade med halebop nyss och de skickar telefonen den 21:a. Så för min del lär det ta 2v till, riktigt surt att vänta ännu längre.
     
    bernard gillar detta.
  15. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Surt! :neutral: Men, den är säkert ”worth waiting for.”:)
     
    PositivaÅke och bernard gillar detta.
  16. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Någon som kör upgrade+?
    Jag skaffade det förra året för note 10+ och det fungerade ju jättebra,

    Nu 12 månader senare så ska jag uppgradera till note 20 ultra 512 men själva inloggningen för upgrade failar, jag får bara att order nr fel och efternamn fel

    Ringde Samsung och försökte komma till någon lösning men dom menar att jag ej gjort 12 inbetalningar (11) men ska jag då vänta till slutet på månaden för att kunna logga in? När jag dessutom skaffade upgrade+ dagen note 10+ presenterades, Helskumt,

    Nja.. Jag mailade deras shop-support med en utförlig beskrivning så jag hoppas dom kan lösa problemet.

    Någon annan med problem med upgrade?
     
    Janne303 gillar detta.
  17. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Jag tror att detta har diskuterats i den här tråden.

    Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad
     
  18. rudalhei

    rudalhei Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    199
    :eek:
     

    Bifogade filer:

    bernard, Taskman, museo12 och 1 annan gillar detta.
  19. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Grattis!!! Inte för att jag vill vara avundsjuk (även om jag är det ;)) så hade jag statusen ”packas” i flera dagar när jag beställde min Note 10+. Hoppas så fall inte är fallet för dig.
     
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    Det är inte helt ovanligt att man kan få Samsung-grejer en vecka före release. Så var det iaf med Note 10.
     
    bernard gillar detta.