Recension: LG G8x

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av mrvision, 10 mar 2020.

Taggar:
  1. mrvision

    mrvision Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    10
    Så det var dax att uppgradera min V30 som fortfarande fungerar ok men hörlursuttaget hade börjat glappa och för mig är ljudet det enda som jag egentligen bryr mig om. Så jag köpte en LG G8s. Den skulle ha en 32-bit HIFI DAC som jag trodde skulle vara i par med V30s QUAD DAC. Det var den inte.

    Så jag beställde en LG G8x från tyska Amazon. Den kom på två dagar med DHL, framtill dörren. Jag beställde den med skalet med dual-screen. Hade jag beställt från Brittiska Amazon hade man kanske fått en UK laddare och det ville jag inte.

    Ljudet är definitivt i par med V30 om inte bättre. Ljudnivån är precis så hög som jag vill ha det. Skalet med den dubblaskärmen är rätt ball och man hittar nya saker som bara en telefon med dubbla skärmar kan.

    + BRA ljud
    + Dual-screen är kul, och vissa saker som game-pad är lysande.
    + 4000 mAh
    + Byggkvaliteten är gedigen
    + Man kan tar ur telefonen och använda den som en traditionell telefon

    +/- Skalen gör att telefonen blir stor och rätt tung men som tur är skickar LG med ett genomskinligt gummiskal.
    +/- Batteriet kunde gärna vara ännu större
    +/- fingersensorn (under skärmen) loggar inte 100% (men säkert typ 85%)

    - det är bara Chrome som stöder dubbla skärmar än så länge
    - utbudet för appar som stöder Dual-screen är begränsat

    EDIT: Glömde priset, 7300 SEK. Ställ gärna frågor så skall jag försöka mitt bästa för att besvara dem.
     
    Last edited: 10 mar 2020
    bernard, Mimi, Anthraxabuz och 3 andra gillar detta.
  2. Mimi

    Mimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    172
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    tack för recensionen! Är sugen på en G8x så det kommer nog bli min nästa mobil. Gillar konceptet med Dual Screen skalet så att man kan välja om man vill ha två skärmar eller bara använda mobilen som den är.
     
  3. mrvision

    mrvision Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    10
    Kul att du tänker köpa en LG G8x. Kunde inte vara mer nöjd. Samtliga som ser den undrar vad det där är? Och samtliga gillar stort telefonen. Tyska Amazon är grymt! Fråga gärna om du vill.

    At your service
    mrvision
     
    bernard och Mimi gillar detta.
  4. Mimi

    Mimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    172
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    ja man kommer nog att få en del frågor om den då den inte säljs här i Sverige, men lite roligt att ha något som inte så många har. Har kollat en massa reviews på Youtube och blir bara mer och mer sugen. Tror den kommer passa mig bra. Älskar att kunna multitaska och sen verkar den ju riktigt nice att spela på med

    EDIT:
    Vad har du för mobiloperatör och funkade ditt simkort utan problem? Hur fungerar app store?
     
    Last edited: 15 aug 2020
    bernard gillar detta.