Galaxy s10+ med Comviq student vs Oneplus Nord vs Pixel 4a

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av erik333, 19 aug 2020.

  1. erik333

    erik333 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Swedroid!

    Är på jakt efter ny lur och behöver samtidigt byta abonnemang (har idag en galaxy s8 som gett upp och abonnemang på 10gb surf för 150kr/mån hos 3, behöver 15gb surf framöver).

    Först var jag inne på en Oneplus Nord eller möjligtvis en Pixel 4a när den kommer men nu hittade jag ett erbjudande på en Galaxy s10+ med 16gb hos Comviq för 345 kr per månad i 24 månader (student).

    Räknar jag på ca 200kr per månad för ett abb med 15gb surf (går det att komma mycket lägre?), blir priset för en s10+ 3600kr vilket är 1000kr billigare än för en Oneplus Nord idag. Pixel 4a är kanske inte ens värd att vänta på med tanke på pirvatimporten osv?

    Är en s10+ mycket bättre än en Oneplus Nord? Är 5g något att ha? Fan vad svårt detta ska vara. Tacksam för all hjälp och lite tips på var jag kan hitta billiga abb+telekomobon om detta fortfarande är det billigaste viset att leva!

    Bästa,
    Erik
     
  2. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Hej!
    Då är ett lite tips. Jag personligen ( och jag tror många andra också) skulle aldrig i mitt liv köpa en samsung med exynos (den som säljs här iaf). Varför? Ja du får nog läsa lite efter :)
    Hoppas du hittar rätt mobil.
     
  3. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Skulle garanterat tagit s10+ av de valen.

    Exynos i den är fortfarande bättre än de chip som ligger i övriga mobiler du nämner.

    Rent hårdvarumässigt lär den också vara bättre på de flesta punkter.
     
    katho, spigen och pmugghc gillar detta.
  4. erik333

    erik333 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar!

    Jag har läst på lite om Exynos (och motsvarande telefon med SD 855) och hittat like olika info, allt ifrån att de presterar näst intill lika i performance till att exynos är en bit sämre samt att exynos verkar dra betteriet mer. Batteritid vill man ju såklart ha så mycket som möjligt av så det kanske kan bli ett problem.

    Dock är ju S8 med SD855 ej ett alternativ utan jämfö man med SD765g som sitter i Oneplusen så verkar ju Exynos prestera rejält bättre (till ett betydligt lägre pris också).

    Är det fler problem med exynos som jag missat här? Förstår om den kanske inte håller måttet om man vill ha top-of-the-line best-of-the-best men jag är som sagt ute efter något billigare så den kanske räcker för mig?

    Tack igen för inputen. Kanske lutar åt en Samsung igen ändå, med tanke på priset
     
  5. Johanvartaget

    Johanvartaget Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2017
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    290
    Har en s10+ med exynos och är mer än nöjd. Har inget att klaga på
     
    katho och Ducceman gillar detta.
  6. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Fello har ju 14gb för 145kr i månaden.
    Finns länk ovanför om du vill välja Oneplus Nord, blir väl typ samma månadskostnad med telefonen om man delar upp i 24.

    Innan Samsung unpack event hade jag nog valt någon av de andra för s10 är ändå över 1 år gammal och de andra skulle få uppdateringar längre. Men Samsung har nu sagt att de ska ge 3 års uppdateringar på deras nyare telefoner så s10+ nog inte dum heller. Speciellt om man gillar hörlursjacket.

    Samsung confirms three Android upgrades for S10, S20, Note 10, Note 20 (Update)
     
  7. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    S10+ exynos har bra batteritid.

    Det är främst i s20 när man kör 120hz som batteritiden inte är så bra jämfört med snapdragon varianten.