Samsung Galaxy Buds Live (2020)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av bernard, 3 aug 2020.

  1. Fred73

    Fred73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2016
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    16
     
    bernard gillar detta.
  2. Fred73

    Fred73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2016
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    16
    Funkade alldeles utmärkt med Benify . Kommer imorgon.
     
    bernard och kajsthlm18 gillar detta.
  3. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag var precis inne och plockade upp ett par på netonnet lagershop. Dom sa att dom hade säljstart idag så det ska bara vara och traska in och köpa

    [​IMG]
     
    bernard gillar detta.
  4. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Nice. Har du lyckats pilla in dem i öronen än?
     
    bernard gillar detta.
  5. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Nej tyvärr. Ge mig en halvtimme
     
    bernard gillar detta.
  6. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Nu har jag hunnit köra lite låtar i Spotify.

    Passformen är grym för mig. Sitter suveränt. Kommer från Samsung buds och har alltid haft svårt för såna som trycks in i hörselgången så dessa känns mycket bättre. Kan skaka på huvudet våldsamt och dom rör sig inget öht.
    Jag är faktist positivt överraskad av ljudet. Visst är dom inte i klass med mina beyerdynamics där hemma men det hade jag inte väntat mig heller.
    Ska använda dom nån timme nu och se hur öronen tycker om dom!

    Men so far är jag positivt överraskad!
     
    Janne303, mr_tompe och bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kika gärna på mottagningen med, om den är bra, eller om det ibland uppstår missljud.
     
    Kajlie gillar detta.
  8. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Gjorde det direkt. Gick en runda ut från kontoret och säkert en 20-30m bort. Inga störningar eller tappad kontakt alls. Jag jobbar dessutom i en IT verkstad där vi har mängder med Wifi nät, blåtand etc etc som går.'

    EDIT: Har testat lite ANC också. Det är ju typ som dom säger på youtube. Den är ju inte att jämföra mot andra som kör "riktigt" ANC. Men nånting som var jäkla najs med denna ANC var att den tar bort tex fläkt ljud från datorer. Vi har 9 datorer på vår kontor som går så här är väldigt mycket fläktljud. Allt det försvann i princip. Kan tänka mig att ha budsen i utan musik med för att filtrera bort fläktarna.
     
    Last edited: 20 aug 2020
    blunden, Puttesson, mr_tompe och 1 annan gillar detta.
  9. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    poppade precis upp ett SMS att de finns att hämta, inte fått något leverans mail utöver första orderbekräftelsen, vilken timing precis innan jag ska iväg mot Arlanda. :)
     

    Bifogade filer:

    Taskman gillar detta.
  10. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Mitt intryck är inte toppen hittills. Det känns inte så stabila i örat, kan vara ovanan dock från att ha använt "i örat"-lurar tidigare. De har inte ramlat ut dock.
    Min sambo kan omöjligen få in dem i sina mindre öron - alltså helt hopplöst för henne.

    Min snabbstartsguide är på rumänska, polska, turkiska och tjeckiska så jag har inte på naturlig väg kunnat lära mig hur man parar det med telefonen än.
     
    Adebisi, Janne303 och mr_tompe gillar detta.
  11. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    dom sitter grymt bra i mina öron och jag känner att dessa kan man ha på sig längre tid än in-ear, ljudet är även också fullt godkänt!
     
    Ascended, Adebisi, mr_tompe och 1 annan gillar detta.
  12. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Fick min leverans av DHL för en stund sedan.

    Passform - Tycker passformen är sjukt bra, sitter perfekt med de vingarna som satt på som standard. Förväntade mig att vingarna kanske skulle vara
    rätt så hårda så att man känner lite skav men så är inte fallet, de är rätt så mjuka. Känns knappt att de sitter i öronen. Man får tänka på att det är inte tänkt att dessa
    ska tryckas in i öronen utan bara vila, det blir något bättre ljud när de trycks längre in men tror inte det är tanken med dessa. Kan tillägga att vanliga Airpods sitter inte bra i mina öron, får alltid anpassa de eller om jag käkar/pratar så ploppar de ur... använde de ändå för att de fanns inga bättre utan in-ear. Dessa sitter kvar utan problem med nämnda scenarion.

    Ljud - Tycker att det är bra, motsvarar ungefär de vanliga airpods med något bättre bas. Ska testa med lite filmer senare ikväll för att verifiera om det finns någon lagg.

    Räckvidden - Är minst lika bra som Airpods har inte upptäckt några skillnader.

    ANC - Inte riktigt ANC som många recensioner påpekat. Men den tystar ner en del ljud och man känner inte det tryck man normalt kan känna med ANC. Testade ha igång min portabla AC som låter en del,
    det blir inte knäpptyst men den dämpar ljudet lite vilket är okej. Tar hellre det än att jag inte hör min omgivning alls.

    Anslutning - Anslöt till min iPhone, det var smidigt. Man får inte upp den där rutan men går man in på bluetooth inställningarna så dyker de upp där direkt när man öppnar locket.

    App - Appen Galaxy Buds funkar bra, fick en uppdatering direkt som jag körde in. Går att ställa in ljudinställningar där, gillar bas och den profilen passar nog mig bäst.

    Överlag är jag nöjd, blir en keeper. Priset på 1690kr var helt okej med tanke på vad andra true wireless hörlurar kostar idag.

    Man hittar väl fler nackdelar med tiden men den största nackdelen just nu är att det är något svårt att få ur de utan risk att man tappar de på golvet/marken. De är något hala också på utsidan.
     
    Last edited: 20 aug 2020
    Kajlie och Janne303 gillar detta.
  13. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    sitter på planet nu som strax ska upp i luften och ska köra med dessa en stund och se ifall jag byter till mina Bose NC 700 men kan snabbt säga att Buds Live dämpar en hel del av flygplans ljudet faktiskt! :)
     
    Corran_Horn och Janne303 gillar detta.
  14. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Får höra sen vad du tyckte om flygplanets ljud. Ska flyga med dom om 2 veckor :)
     
  15. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Mjä alltså. Jag är inte såld. Jag tycker inte det känns bra att ha dem i öronen, det känns som att de riskerar att flyga ur närsomhelst - men än så länge sitter de ju ändå där. Men det är konstant stressigt att gå runt med dem. Man vill ofta peta till dem för att få dem att kännas mer intryckta men så fort man ens pillar det minsta på dem aktiverar man nåt tap-kommando, typ, nästa låt. Denna funktion verkar dessutom lida av en delay, så när man medvetet försöker pausa och inget händer på 1 sekund så trycker man igen - och resultatet blir att hela pauskommandot nullas.
    Ljudkvaliteten kan jag inte gnälla över men jag är inte heller nån direkt ljudnörd. De låter. Det är det som räknas. Dock måste jag säga att jag inte blivit vän med hela "öppna" designen, det är helt enkelt störigt och onaturligt att höra diskmaskinen och byggarbetarna på andra sidan gatan nästan överrösta podcasten jag lyssnar på.
    Jag ifrågasätter starkt varför jag köpte dessa då jag hade EXAKT dessa farhågor på förhand men jag antar att svaret är att jag är svag för hype.

    De får hittills 3 av 10, på grund av att jag blir irriterad på att inte känna mig trygg med att de sitter fast i örat och på grund av att jag helt plötsligt blir medveten om störoljud som jag vanligen inte lägger märke till. Blir inte förvånad om jag lägger ut en annons i Köp & Sälj innan helgen. :)

    En bonus är att de är extremt hala, så om du är litet svettig om fingrarna vilket jag förutsätter att du är - se upp! Även laddningsetuiet är halt som en ål.
     
    Last edited: 20 aug 2020
    livinl0ud, mr_tompe, erik.rahm och 2 andra gillar detta.
  16. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Haha nej läser man vad du skriver så låter det inte alls som du letade efter ett par lurar som live :D
    Att det kändes som dom skulle trilla ut när man kommer från riktiga in-ear håller jag med om. Den känslan försvann dock för mig efter 10minuter när man fattade att dom faktiskt inte skulle trilla ut.

    Tap-kommando när man rör på dom tycker jag alltid buds har haft. Hade precis samma "problem" på mina första buds. Råkade pausa så fort jag skulle rätta till dom.

    Hoppas du hittar några andra som passar dig bättre! :)
     
    Janne303 gillar detta.
  17. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Grejen med vanliga Buds är ju dock att det går att greppa tag i dem med pekfingret och tummen på den del som "sticker ut" ur örat för att kringgå att råka nudda touchkontrollen. Åtminstone jag har hittat rätt knyck för att rätta till Buds / Buds+ utan att pausa uppspelningen.

    Vill dock poängtera att en stor del av mitt användande av såna här hörlurar är i sängen både inför och efter insomnande - så jag ska testa det i natt och se hur bra de funkar. Jag kan känna att mina vanliga Buds kan bli rätt obekväma om man råkar rulla runt och och få örat med hörluren i ned mot kudden - det blir ett väldigt tryck i hörselgången. Så jag kanske reducerar Buds Live till "de där plupparna jag sover med". Eller så säljer jag dem. :)
     
  18. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Antar att du testat att använda den större vingen?
    Ang. touch funktionerna så kan du stänga ner dessa helt mha Samsung wearables appen...

    Själv är jag helt såld :) Men har du liksom alltid kört på in-ear så förstår jag att känslan blir helt annorlunda, dessa sitter inte direkt propptätt vilket är också det som är unikt med just den här.
     
  19. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Nu har jag använt dom i ca 15 min!

    Kan väl börja med fodralet, det är mycket mindre än mina Sennheiser MTW2, den går alltså ännu lättare ner i fickan, även "gångjärnet" känns väldigt stabilt, det är lagom motstånd när du öppnar och stänger fodralet. Lite synd att färgen är så glossy, fingeravtryck kommer säkerligen synas direkt. Trådlös laddning som toppen på isberget är perfekt.

    Nu till hörlurarna, jag är ett stort fan rent spontant, ljudet är bättre än vad jag förväntade mig av dess öppna design. Vet inte hur ni andra sätter in dom, men jag trycker in hörlurarna en liten bit in i örat, ljud blev då myyyyycket bättre jämfört med om jag bara låter dom sitta på utsidan. Det skapar fortfarande inget obehag då du inte stoppar in dom lika långt som ett par in-ear och pausar du musiken så kan du fortfarande föra en konversation.

    Komforten är det absolut bästa med Buds live, "kuddtestet" klarar dom galant, jag la mig i sängen med huvudet på sidan och dom satt kvar perfekt.

    Det enda negativa som jag hittar just nu är tocuh delay, dom borde ta bort en halv sekund eller nått när du använder touch kommandon.

    ANC är som andra skrivit inte något att hänga i granen, jag har en fläkt precis bredvid dator och allt det ljudet tas bort även utan ANC om du lyssnar på någorlunda hög musik.

    20200820_160623.jpg
     
    Last edited: 20 aug 2020
  20. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Kan tillägga nu att det går att vara ansluten till 2 enheter samtidigt. Är nu ansluten till min telefon och dator samtidigt utan problem.