Samsung Galaxy Buds Live (2020)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av bernard, 3 aug 2020.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Köpte ett par vita på idag, passformen är mycket bra på mig! Skönt att de inte går in i örat. Överraskad på hur bra ljud det är. ANC hör jag ingen skillnad på - so far har jag det av bara för att spara batteri.

    Hala som satan! Plus alla reviews säger samma sak som jag upplever - man stänger av/på musik när man rättar till de.

    Kör med iphone men fungerar bra, uppdatering av fw direkt vilket gick smidigt. Ska springa med dem i morgon så får vi se hur de klarar det!
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mycket bra om du vågar springa med dem @erik.rahm@erik.rahm! Vore bra med en rapport efter några veckor också. Är de fortfarande OK då, så borde de vara jämföra med Galaxy Buds/Buds+, som ju har samma klassning som Buds Live på pappret, men som trots det fungerar ypperligt för många att träna med.
     
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Tränade i 2 år med vanliga airpods (gen1) utan att de påverkades det minsta och de hade inget skydd om jag minns rätt? Kommer använda de som vanligt så återkommer jag om de blir knas
     
    bernard gillar detta.
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Nu har ju iof buds live mer öppna "portar" på ovansidan än airpods så kanske det som ställer till det. Ja ja vi får se helt enkelt!
     
    bernard gillar detta.
  5. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Måste erkänna en pinsam tabbe. Den ansluter inte alls till 2 enheter samtidigt. Enheten broadcastar 2 bluetooth anslutningar, den ena är för fodralet och den andra är hörlurarna. Så det var fodralet som var fortfarande ansluten till telefonen och inte lurarna. Sen att jag kunde styra musiken via telefonen var ju för att Spotify har ju den funktionen sålänge man är inloggad på samma konto. Men det är inga problem att byta till en annan källa snabbt sålänge man redan parat de en gång, så man behöver inte lägga de i parningsläge varje gång man ska byta.

    Pinsam tabbe, var väl lite väl för hypad igår.
     
    boltis, erik.rahm och bernard gillar detta.
  6. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Är fortsatt mycket nöjd, komforten är underbar, ljudkvaliten är ändå rätt ok med tanke på den öppna konstruktionen.

    Upplever ibland problem med bluetooth kontakten mellan mobilen/hörlurarna när jag lägger ner mobilen i fickan. Det händer inte varje gång, men det är inte sådär jätte ovanligt. Men det lär väl fixas med en uppdatering i närtid kan jag hoppas då jag har läst att fler har detta problem.

    Börjar dock bli tröttsamt att läsa diverse klagomål på ANC från både vanliga användare och "kritiker", ANC är duglig med tanke på att dessa har en öppen design. Det är väl i stort sätt omöjligt att skapa ANC som motsvarar Over ear/in-ear hörlurar.

    Längtar redan till nästa gen Buds live som förhoppningsvis kommer med Bluetooth 5.2, Bluetooth 5.0 har fortfarande många begränsningar, men det är såklart inte Samsungs fel.

    Glömde nämna en annan fördel med dess design som är minst lika imponerande som komforten... Eftersom dom har en öppen design så kan hålla koll på din omgivning på ett mer naturligt sätt jämfört med ett par vanliga TWS med en ambient awareness funktion. Du kan fortfarande blocka ut mycket av omgivningens ljud när du lyssnar på hög volym, men sänker du volymen så kan du fortfarande njuta av musiken samtidigt som du har koll på omgivningen.

    På ett "naturligt" sätt så menar jag att det helt enkelt låter naturligt, och inte artificiellt som med in-ear hörlurar med ambient awareness, plus att du slipper känslan av igenpluggade öroningångar.
     
    Last edited: 22 aug 2020
    katho, blunden, mr_tompe och 2 andra gillar detta.
  7. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Nu åker mina tillbaka :(
     
  8. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    RURAL gillar detta.
  9. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Jag vill skicka tillbaka mina också men 24.se tar inte emot dem pga. hygienprodukt. Får sälja dem. :)
    Båda mina öron värker efter att ha plågats av dessa kolossala, hala kattnjurar. Speciellt den högra är tamigfan helt omöjlig att få att sitta fast i örat, det är som att wingtipen på den inte hittar nåt öronveck att haka fast i.
     
    bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag antar att det kommer att dyka upp tredjepartstips man kan experimentera med, men det var nog en miss av Samsung ett enbart skicka med två storlekar, eller i alla fall inte erbjuda fler.

    För jag antar det är den du menar?
     
    RURAL gillar detta.
  11. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Ja, varken lilla eller stora vingen funkar för mig. Det är extremt obekvämt för mig att försöka få lurarna att sitta skönt. Något bättre på vänster öra än höger men ändå ljusår från hur sköna vanliga Buds är. Jag har alltså ont, på riktigt ont, i och på öronen.

    Jag har ingen lust att spara dem för att invänta en eventuell Alibaba-produkt som kan få dem att sitta någorlunda skönt i öronen tyvärr. Bättre att sälja dem så snabbt som möjligt pga. andrahandsvärdet sjunker snabbt!
     
    bernard gillar detta.
  12. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Löptur avklarad! Sitter fasen perfekt i mina öron. Jag är ju iof en sådan där ipod gen 1 satt perfekt i också så kanske har "bra" homogena öron ¯\_(ツ)_/¯ nu får vi se om de håller
     
    Puttesson, RURAL och bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Var hade du telefonen medan du sprang och var mottagningen OK under hela löprundan? Jag brukar springa med telefonen om armen och har väl kanske vid låt säga var tredje eller fjärde runda haft något enstaka hack eller så med Buds+, men inte mer. När jag sprang med telefonen i shortsfickan upplevde jag dock något mer frekventa dropouts.

    Tyckte du att du kunde höra omgivningen hyggligt medan du sprang, för att tex höra om en bil kommer upp bakom, eller en cyklist som plingar lite lätt? (Antar då att man inte kör maxvolym förstås).
     
  14. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Jag hade mobilen i en ficka på ryggen. Inga drops på hela rundan 45 min. Tror absolut jag skulle höra en ringklocka men bil vet i fasen
     
    bernard gillar detta.
  15. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Jag hörde bilar ganska bra, men då kan du inte lyssna på 80-100%.
     
    erik.rahm och bernard gillar detta.
  16. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Absolut, den öppna designen möjliggör ju det. För mig är dessa en keeper men om jag tålde in ear hade jag nog behållit mina pixel buds faktiskt. De är nog de bästa in ear jag ägt.
     
  17. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Har problem med bluetooth anslutningen till och från på min MAC, får ibland inget ljud i några sekunder. Osäker om problemet är med datorn eller hörlurarna. Men för mig personligen när det kommer till passformen utan in-ear så är dessa de bästa jag haft hittills.
     
    Last edited: 23 aug 2020
    erik.rahm gillar detta.
  18. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Sjukt svårt det där, mina pixel buds droppade aldrig mot min iPhone men till Lenovo ThinkPad var de oanvändbara. Är inte hemma, kan testa mot vår gamla Mac pro när jag kommer hem efter helgen
     
    bernard och kajsthlm18 gillar detta.
  19. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER


    Har du sålt eller ska du sälja Pixlarna?
     
  20. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Sålda tyvärr