Köptråden Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av night77, 8 jul 2020.

  1. Snasmug

    Snasmug Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej och hallå. Jag förbokade Note 20 Ultra 256GB i svart hos Telia den 7:e augusti där jag har varit kund i över 20 år. Den 13:e augusti fick jag en notis i PostNord-appen att paketet var på väg. Jäklar vad tidigt tänkte jag, men de låter väl paketen ligga och vänta på upphämtning ett tag så de levereras närmare release.

    Dagen efter, den 14:e, var paketet sorterat på två platser i landet, men strax efter lunch fick jag en uppdatering på försändelsen. "Ändrat förfogande". Paketet har gått i retur. Jag antar att det är ok på en mobil som släpps den 21:a. Fick för mig att de hade låst leveransen och skulle släppa lös den hos PostNord när det väl var dags. För mig som bor i Luleå är det en trist vana att behöva vänta en extra vardag på postpaket, så att min Note 20 redan var skickad och på g var ju ändå riktigt najs.

    Nu i torsdags ringde jag Telia och pratade med deras kundtjänst. Han som svarade fick inte kontakt med hårdvaruavdelningen, men sa att de troligtvis har gjort en miss och råkat skicka ut mobilerna för tidigt och för att inte få någon skit från Samsung har de behövt begära returer på samtliga paket. Han kunde dock inte se någon ny status på försändelsen. Det stod fortfarande bara ändrat förfogande på mitt paket. Han sa att han inte kan se någon anledning till att man inte ska få mobilen på release när man har förbokat den i tid, så han hoppades verkligen att det skulle lösa sig för mig och skulle hålla extra koll. Det kändes bra.

    Senare samma kväll var paketet på väg inom Luleå enligt appen. Hurra! Samma klockslag returnerades den... Igår var paketet i Örebro på väg nedåt landet igen......... Det här innebär att jag kommer få vänta på mobilen till minst torsdag nästa vecka.

    Jag ringde Telias kundtjänst igen nu på förmiddagen för att be om någon typ av kompensation med tanke på första beskedet jag fick. Min nya mobil för nästan 15k är ute på vift och jag har inget leveransbesked alls. Fick prata med en tjej som sa att hon kunde läsa att de här mobilerna har ett systemfel och egentligen inte fick skickas ut eftersom de inte går att använda, så jag kommer få en helt ny utan det här felet. "Den kommer nog nästa vecka ska du se" som att jag inte skulle vara det minsta besviken. Men hon trollade in sig i ett hörn och sa att så fort de får tillbaka returen så skickar de upp samma paket. Så då ska jag alltså få en trasig mobil med ett systemfel? Jag berättade om mitt tidigare samtal med deras kundtjänst och att det troligtvis är Telias hårdvaruavdelning som har gjort en tabbe och jag sa att jag inte vill behöva lida för deras misstag. Nä, det var ju fortfarande ett systemfel och helt nya mobiler behöver skickas ut. Fel på Samsungs mobiler i första sändningen. Eftersom så många av Telias kunder är berörda av det här så är någon kompensation inte aktuell. Tack och adjö.

    Vad är det för jävla påhitt? Jag är riktigt jävla less just nu.
     
    Folketskebab, mr_tompe och Besnik gillar detta.
  2. Biiancca

    Biiancca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sweet! 3000 billigare än min.
     
  3. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Någon som förbeställt via Samsung och deras läderskal? Jag har fått telefonen med inte skalet?
     
  4. Besnik

    Besnik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2020
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Note 8
    Väntar på läderskalet (brunt) till ultra skulle komma 21a men blev backorder. Förväntad leverans nästa fre eller mån efter helgen dock inte från samsung utan mytrendyphone, va billigare där (50kr men beställde också en längre usb c kabel så fri frakt på det med 10% rabbat kom jag upp till 453kr för skal och kabel inklusive frakt) ;)
     
    sonyboy gillar detta.
  5. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    En grej som många säkerligen har missat är att man får rejäl summa Eurobonus när man reggar sitt kort där. Fick ca 4300 och det var helt "gratis" :D
     
  6. Aulawabe

    Aulawabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2020
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vad exakt syftar du på? Lät intressant :)
     
  7. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    615
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Var och klämde på en standard Note 20 igen. Den ligger sjukt bra i handen jämfört med min frus N20U. Allt flyter perfekt och när jag inte haft 120hz förut finns det ju inget att sakna. Finns det verkligen igen här som köpt standard N20 som har några tankar att dela med sig?
     
  8. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 423
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Note 20 har dock plastig baksida och inget glas där. Framsidan är gorilla glas 5 istället för 7. Sedan är s-pen svarstid 25ms istället för 9ms som ultra har och sist men inte minst så har note 20 endast full HD skärm.
     
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    Samt endast 60hz-skärm vilket gör att telefonen känns segare och lite omodern.
     
    bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Att det är plast upplevde jag inte som ett problem, utan den känns fortfarande som ett kvalitetsbygge.

    Att den däremot saknar 90Hz+ är nog en dealbreaker för många.
     
  11. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Man kunde fylla i sin eurobonus strax under där man ska fylla i kampanjkoden och då kunde man få lite extra eurobonus haha :D
    Jag såg det och testade bara :D
     
  12. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 423
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Nja dyrt för telefon med plast baksida för den priset egentligen och med andra sämre funktioner och gorilla glas 5 :/
     
  13. Bernstig

    Bernstig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för samma, dock gick telefonen tillbaka direkt den 14. Fick min igår dock.

    Tråkigt när det inte funkar.

    Stog i min order via Telia fram till i torsdags att den var leverad
     
  14. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Hade aldrig valt vanliga note pga så mycket som är sämre med den. Tyvärr. Skulle kunna leva med att baksidan är av plast.men inte att den är nedgradera mot tex en vanlig s20. Och till ett högre pris .förstår inte hur Samsung tänkt med note 20. Jämför man med föregående år. Var skillnaderna inte alls stora.
     
  15. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    615
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Jo jag är fullt medveten om alla saker som är sämre än ultran. Men om man tänker på att den inte kostar 11K utan 7200 på comviq så tycker jag att det hamnar i ett annat läge. Gillar den platta skärmen riktigt mkt. Om man tänker på att min nuvarande Note 10 (inte +) kostade 10500 när den kom så förstår man kanske prissättningen. Alla verkar sjukt besatta av att ha glasbaksida, jag är glad om jag slipper pga att det har en tendens att gå sönder. Har oxå alltid skal på alla telefoner och då är det ju ändå plast eller silicon man håller i. Gällande 120, 90 eller 60 hz är väl smaken som baken, vissa kanske inte bryr sig helt enkelt. Kan inte påstå att min upplevelse är så extremt revolutionerande som alla vill få det att verka efter att jag suttit och lajjat med frugans ultra. Sen frågan att det skulle vara skit med gorillaglas 5 håller jag inte heller med om, denna skärm är ju platt så att montera ett skärmskydd som man gör på alla iphones kommer vara lika lätt. Jämför det med att få till ett bra monterat skärmskydd som inte kostar 500:- a la dome utan snarare 50:-
    Sen gillar jag inte att ultran är så "tung" i den övre halvan, gör oxå att den inte ligger lika bra i handen som std note 20.
    Just my two cents.
     
    guerillerox, Taskman och spigen gillar detta.
  16. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    De som har känt på den och gjort reviews, vilket är få, har dock sagt att den inte känns plastig alls.
    Visst det är billigare material men allt förutom glas är ju bra eftersom det har mindre chans att spricka.
     
  17. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 423
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Plast kan spricka också men inte lika lätt.
    En på youtube avråder från köpa note 20. Han heter sakitech eller nåt och video heter Do not buy Note 20 eller något sånt. Där gem för han alla funktions skillnaden mellan note 20 och note 20 ultra.

    Han rekommenderar note 20 ultra då man får den för 300$ mer medan note 20 kostar 1000$
     
  18. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    615
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
  19. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ja, det är lustigt. Sitter här med både en N20U och en OnePlus 8 Pro men skriver detta på min S10+ som jag nu insett hur bra den ligger i handen jämfört med de övriga. Främst den ökande tyngden på telefonerna finner jag problematisk, som du säger sabbar den balansen på något sätt.

    Måste erkänna att jag överlag inte riktigt är så imponerad av toppsegmentet inom Android just nu. Gissar att man förmodligen blivit rätt kräsen samtidigt som det är svårt för tillverkarna att riktigt komma på så mycket nytt.
     
    Pettapan och spigen gillar detta.
  20. Nihliuz

    Nihliuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2020
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då har man också beställt en då! Hoppas att jag gillar denna mer än vad jag gjorde med s20U som jag lämnade tillbaka pga dålig batteritid och allt kamerastrul.. Om jag nu gillar denna ska jag nog ta och beställa en SD variant istället, var nog pga Exyskitos som jag inte gillade s20U så mycket...
     
    improwise och bernard gillar detta.