Lösenord synk

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mats Palmberg, 23 aug 2020.

  1. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Som bekant flyttas de flesta lösenord över från mobiler o surfplattor när man kör igång en nyköpt, via bluetooth. Men om man av misstag avinstallerat messinger på en gammal enhet och vill föra över lösenordet från en annan telefon efter att ha återinstalerat messinger. Går det? Eller måste man fixa ett nytt lösenord o byta på alla enheter.
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det beror ju helt på vart eller hur du sparar lösenord. Det vanligaste är att använda Google/Google Chrome för lagring av lösenord på Android enheter i vilket fall lösenordet lagras fristående från eventuella appar du har installerat, således spelar det ingen roll om du avinstallerar en app, för så fort du återinstallerar appen så kommer autokompletteringsfunktionen att fylla i lösenordet åt dig varpå du bara trycker på att logga in. Detta kräver förstås Android 9 eller nyare för att fungera fullt ut, men jag tänker att du troligtvis har detta på de flesta av dina Android-enheter.

    Sen så kan du förstås frångå att tillförtro Google alla dina lösenord, om du hellre har den lokalt eller inom svenska gränser, om du är lite av en prepper. [emoji4]
     
  3. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Messinger avinstalerades nog av ett barn som lekte med plattan. Jag trodde oxå att lösenordet skulle finnas sparat när vi ominstalerade messinger men..... Detta är min sambos.

    Jag köpte nyss en ny platta och bävade eftersom jag glömt lösenordet till Google men som jag skrev så var det bara att koppla upp sig mot den gamla plattan så flyttades allt över inkl lösenord.