Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Sevenday har inte fått något nytt från Samsung. De bad att få återkomma senare idag.

    Imorgon gör jag antagligen en anmälan hos Arn om det inte är positiva nyheter.
    Så mycket irritation det här eländet har skapat. Sanslöst.
     
    Taskman, kissidor, 10cent och 1 annan gillar detta.
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    De ringde faktiskt tillbaka och hade rett ut hur det fungerar. Jag har en sista inbetalning på fredag och deras system kan inte justera lånet innan den är gjord. Det var inte informationen jag fått tidigare, varken av Sevenday eller Samsung.

    Problemet med allt det här är att ingen kunnat säga hur det egentligen funkar utan sitter och gissar eller ger luddiga svar. Man kan få olika svar beroende på vem man pratar med.

    Det är väl inte orimligt att man ska få en bekräftelse på att returen är godkänd och direkt se lånet justeras. Framför allt när det gått snett med emballagen tidigare och man får höra att det saknas information från Samsung så tror man det värsta.

    Hade man kommit fram till en kundtjänst eller fått svar på sina mail inom rimligt tid av personer som visste något så hade inte det här behövt bli så krångligt.
     
    Oxygenic, 10cent och bernard gillar detta.
  3. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Hmm jag betalade min sista betalning 15 dagar innan förfallodatum så jag borde ju få min returemballage fort tycker man. Jag tycker sånt här ska gå automatiskt och att vi ska slippa jaga dem
     
    Oxygenic, bernard och psp123 gillar detta.
  4. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det här känns lite oroväckande, jag hoppade själv på Upgrade+ förra året.

    Då verkade det vara en schysst deal eftersom jag ofta byter telefon en gång per år, men om det ska vara såhär mycket strul från Samsungs sida så vete tusan om det var värt det!

    Tidigare år har jag alltid köpt telefonerna kontant och det kommer jag nog att göra även i fortsättningen för att slippa allt strul liknande detta.
     
  5. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fått nått emballage? Jag gjorde en VB på köpmailet från samsung och skickade till Brightstar och fråga om jag kan komma över med den istället då jag jobbar bredvid Brightstar. Får hoppas jag får snabbare svar av dem... hehe
     
    psp123 gillar detta.
  6. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Nepp. Kom inget idag heller... :/ Någon annan som fått?
     
    psp123 och bernard gillar detta.
  7. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har också fått sagt att emballage ska skickas osv, men det är olika visor för varje gång man pratar med service. Ganska säker på att inget kommer hända närmaste tiden. Frustrerande som tusan.
     
    Oxygenic, psp123 och bernard gillar detta.
  8. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Inge svar än från Brightpoint/star. Testade ringa men de tyckte de skulle ha stängt fast det är öppet enligt hemsidan
     
    bernard gillar detta.
  9. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Sitter i skrivandes stund med Samsung... Får se om de kan skynda på ärendet sa han precis och har mig på kö igen.
     
    bernard gillar detta.
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Gjorde en sista direktbetalning till Sevenday som registrerades hos dem igår. Lånet skulle sedan automatiskt avskrivas direkt.
    Det gjorde det ju såklart inte och det ser likadant ut idag.
    Får ge det lite mer tid innan jag kontaktar dem igen.
     
  11. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Samma svar som till Skrufve
    De skulle skicka emballage... Men nu har de gjort notering att jag haft min telefon redo en vecka och att de skulle fixa till räkningen OM jag skulle bli fakturerad för gamla. Nämnde också att Brightpoint kan hojta om jag ska komma över med telefonen hehe.
     
    Oxygenic och bernard gillar detta.
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    SÅ! Nu har jag fått hem en avi från posten så efter jobbet ska jag åka till posten och hämta emballaget och sen posta den.
     
    bernard gillar detta.
  13. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 543
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Härligt, verkar vara himla smidigt med uppgrade när allt bara fungerar :)
     
    Pinnacle, bernard och Janne303 gillar detta.
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Funkar det som det är tänkt är det en mycket bra tjänst. Förhoppningsvis är det så för de flesta.
     
    bernard gillar detta.
  15. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Grattis, men börjar undra vart mitt emballage tagit vägen... :(
     
    bernard gillar detta.
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Det är väl inte bara jag som trott att man kan säga upp efter 12 månader och att det då inte ska finnas någonting kvar på lånet om man väljer att skicka tillbaka telefonen?

    Jag pratade med Sevenday igen och som vanligt säger de att uppgifter saknas från Samsung. Jag ringde Samsung igen och de förstår inte var Sevenday får sitt belopp på 8500:- ifrån men säger samtidigt att om man säger upp efter bara halva tiden (12 månader av 24) så kommer man fortfarande ha en skuld (tror de sa 25% av telefonens värde).

    Jag frågade dem innan jag tecknade om det gick att säga upp efter 12 månader och att det efter 12 månadsinbetalningar inte skulle finnas några mer kostnader om man valde att returnera telefonen. Jag sparade chatten som jag ska skicka in som bevis för det nu. De vill även ha utdrag från Sevenday.

    Det här tar aldrig slut. Ena minuten tror man att det är klart och sedan kommer nästa problem.
     
  17. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    5 653
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Mycket smidigt @tojjetok@tojjetok ;)?
    Hoppas iallafall att det löser sig för dig @psp123@psp123.
    Efter vad jag läst i denna tråd skulle jag aldrig få för mig att välja Upgrade+ från Samsung, vilka klappträd :mad:.
     
    psp123 gillar detta.
  18. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Men va? Börjar bli orolig över att jag tecknat något som kan komma att bli väldigt jobbigt när det blir dags att avsluta/uppgradera.

    Jag valde Samsung Upgrade+ för att det lät så lätt att avsluta det efter 12 månader, eller välja att uppgradera.

    Står ju så här på deras sida:
    "Total kostnad för att äga telefonen i 12 månader: 6 217 kr". Månadskostnaden för en Note 20 Ultra är 519 kr. 519 x 24 = 6 218 kr.
     
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Jag ska gå igenom chattarna och kolla avtalet så jag inte missförstått något. Skickar in det jag har ikväll så får vi se vad som händer. Men Samsung, Sevenday och jag verkar alla ha olika uppfattning.
     
  20. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Jag frågade följande i chatten för ett år sedan:

    Hej, Jag har en fråga ang. Upgrade+. Om man väljer Note10+ för 453 kr/månad, är det efter 12 månader fritt fram att skicka tillbaka telefonen utan att det blir några ytterligare kostnader? Dvs. totalt kommer det kosta 5436 kr att \"leasa\" telefonen i ett år?

    och fick då svaret

    Om du avbryter upgrade+ och skickar tillbaka telefonen efter ett år så kommer det inte några extra avgifter.


    När jag vid ett annat tillfälle kontaktade dem för att få höra leveransstatus skrev jag:

    Och för att dubbelkolla: Om man efter 12 månader med Upgrade+ inte vill fortsätta så skickar man tillbaka telefonen och då blir det inga fler betalningar alls? Om man inte vill byta till en ny telefon vill säga.

    och fick då svaret

    Ja, du kan avsluta Upgrade+ utan kostnad när som helst efter månad 12 genom att returnera din mobil till Samsung. Du får ett returemballage fatt skicka mobilen i. Om du avslutar innan månad 12 betalar du de återstående månadsavgifterna fram till månad 12, antingen månadsvis eller som en klumpsumma. Försäkringen Samsung Care+ som är kopplad till din mobil behöver sägas upp separat om du avslutar Upgrade+ innan 24 månader har passerat. Instruktioner för uppsägning av försäkringen finns i försäkringsvillkoren.
     
    10cent gillar detta.