Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Twitter:

    På frågan när sms buggen på Legend kommer att fixas svarar HTC Russia:

    "вместе с обновлением до Froyo. Ориентировочно - до конца этого года."

    along with upgrading to Froyo. Roughly - at the end of this year.

    (google översatt.)
     
  2. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Man kanske ska anordna en root-kväll där alla sitter tillsammans och spyr missnöje tillsammans och rootar alla telefoner man bara kan. Hos mig i Göteborg förslagsvis
     
  3. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Något som nyss slog mig är att HTC kanske dödar oss med välvilja :P De kanske var rätt färdiga med 2.2 och sen kom nya Sense och så sa de; "tror de blir gladare om vi portar nya Sense med". Så nu får vi vänta nån extra månad till bara för det :D
     
  4. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja, eller har de bara missat poängen med nöjda kunder när de har stirrat sig blint på försäljningssiffrorna som har ökat? :(
     
  5. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    sms bug?
     
  6. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Efter den nu tillbakadragna uppdateringen hamnar man överst i alla konversationer. Lite störande när det går över 100 ;-)

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  7. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    A fast nu har ju htc själva gått ut och sagt att nya sense inte kommer till de gamla telefonerna (htc desire, htc legend), utan är endast exklusivt för desire z och desire hd.
     
  8. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frågan är nu: om eller när uppdateringen släpps....
     
  9. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En sak är då i alla fall säker... Jag kommer aldrig att köpa en HTC telefon igen.
     
  10. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Mja, dom pissar ju i princip på alla deras kunder som väljer att inte köpa deras dyraste telefon.
     
  11. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä inte för min del heller, så fall en med windows i och abslute inte Android. Som det känns att de verkligen dissar om man inte har super telefonen!
     
  12. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Eller hur. HTC sense är nice, men kan inte inte hantera uppdateringar med htc sense så borde de skita i det och köra vanilla android istället. Känns som att de släpper en telefon, väntar till as många köpt den och sedan skiter de fullständigt i den och släpper nya. Är det flaggskeppet det handlar om så kanske det kommer EN uppdatering innan de hunnit släppa nya telefoner.

    Mja, ska man handla från htc så ska man egentligen köpa deras absolut dyraste telefon precis när den kommer. Då kanske den hinner få en uppdatering, innan de släpper ett nytt flaggskepp det vill säga. Känns som att desire z-ägare kommer bli de nya offrena (desire<-legend , desire HD<-desire z). Efter som desire z inte är deras dyraste telefon, så kommer de således skita i att uppdatera den
     
  13. stenbod

    stenbod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bli inte för upprörda nu. Uppdatering är på gång :)

    Mark Moons twitter nu på morgonen (översatt):

    Understand that we ask for patience, but is still working on 2.2 on Legend. Testing at present in full pace.
     
  14. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja visst blir man lite otålig som konsument, inte minst jag....men samtidigt så får man tänka på att HTC har växt så det knakat sedan de gav sig in på Android marknaden, de har själva sagt att de inte just nu har kapacitet att hantera allt som pågår, de har helt enkelt "växtvärk". Att det går bättre för ett företag än vad som var planerat för är ju positivt (titta inte minst på den överväldigande efterfrågan som kom efter Desire) och de får väl helt enkelt se till att växa. Men det går ju inte över en natt att anställa nya människor och få in dem i jobbet bara sådär och sen alla logistiska saker som kommer med detta.

    Men, med det sagt så hoppas jag verkligen att Froyo kommer snart, man är ju som sagt lite smått otålig ;)
     
  15. jonas_hbg

    jonas_hbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då är det väl bara att vänta lite till och se vad som händer...
    ingen som har hört något om ungefär när, inte bara i slutet av året, utan lite mer specifikt?
     
  16. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Finns ingen information alls ännu om ett tidsperspektiv. Det enda det ryktats om är 3 kvartalet i år och i slutet på detta året.
     
  17. magnuso

    magnuso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick svar ang ett serviceärende jag har hos HTC.

    "Det kommer snart en uppdatering till Android 2.2 för Legend. Problemet kommer att lösas då"

    Hur seriöst är det när jag har flera användare som har detta problemet och det är ett kritiskt problem.
     
  18. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Antar att det är SMS buggen du syftar på. Själv så fick jag till svar att jag borde köra Handcent SMS istället och att människan på service själv gjorde det och var nöjd.... Vad är det för jävla skitsvar? Deras stinkande program fungerar inte som det ska, då hänvisar man till ett 3pp program?

    Idag fick jag även ett mail från HTC där dom ville ha min utvärdering hur jag tycker mitt serviceärende hos HTC funkat (SMS bugg). Givetvis tänkte man återigen spy galla... men dom har uppenbarligen inte ens lyckats programmera den där utvärderings-websiten som folk... fick bara nått felmeddelande om att jag angivit fel S/N på telefonen (Och det följde med automatiskt från service ärendet / mailet).

    Jävla sopor.
     
  19. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det var väl Mark Moons som bekräftade Froyo till Desiren när det begav sig? Kanske börjar närma sig på riktigt då :neutral:
     
  20. trana

    trana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Understand that we ask for patience, but is still working on 2.2 on Legend. Testing momenteel in volle gang. about 13 hours ago via web Testing is currently underway. about 30 September : 13 hours ago from Hans Twitter