Fråga: Hur reklamera tyskköpt Pixel 3? [svullet batteri]

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av Xboy, 17 jul 2020.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kul att det löste sig i slutändan. Läxan är alltså att man får vara ihärdig och ha tålamod när det gäller att ha och göra med Google DE-supporten.
     
    fryguy och Xboy gillar detta.
  2. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Tack! Och ja, det finns onekligen lärdomar att dra av hela reklamationsförfarandet. Många av de inledande förslagen visade ju sig inte alls fungera, och i slutänden var VPN-tjänsten dessvärre helt avgörande för att ens kunna inleda reklamationsärendet.

    Förhoppningsvis är denna tråd till hjälp för andra som hamnar i samma sits. Jag noterar att du, @bernard@bernard , också tycks ha en Pixel 3. Även om jag givetvis hoppas att du inte får motsvarande batteribekymmer är det säkert ändå tryggt att veta att en utväg finns. Om du nu ursäktar är jag medelst Pixel Buds 2-lurar och Youtube Music i öronen strax på väg till närmaste UPS-ombud med en delvis defekt telefon värderad 8 500 SEK. Gulp!
     
    Itson och bernard gillar detta.
  3. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Tack för att du dokumenterade allt du fick gå igenom här. Det har hjälpt mig att till slut få igenom min reklamation av min Pixel 3. Har nu en ersättningstelefon på väg hem till mig. Tack.
     
    Xboy, nexus^6 och bernard gillar detta.
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 203
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, intressant. Gick det smidigt, eller fick vara ihärdig/köra några vändor med supporten?
     
  6. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet blev lite annorlunda då jag aldrig fick fram någon chat med tyska supporten efter försök via VPN förslaget. Lyckades öppna en chat med support i Nordamerika som jag beskrev mina problem för (har problemet med att kameran inte fokuserar som den skall). Slussades via tre olika personer och fick till slut gå igenom alla de vanliga felsökningsmomenten med supporten (som jag självklart redan gjort flertalet gånger). Efter att vi konstaterat att inget mer gick att göra så satte kundtjänst upp ett returnärende där jag fick de två alternativet att antigen få en telefon skickad till mig och de reserverar belopp på kontot tills att min enhet har kommit till dem eller att skickar min först. Valde alternativ ett. Fick ge adress och sedan kom ett mail där jag fick följa en länk till betalning (reservation) och alla uppgifter redan ifyllda.

    Så från att ha kommit i kontakt med supporten så gick det relativt smidigt förutom då att det tog någon timme av chattade och väntande.
     
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Åhå! Förvånad över att det gick vägen via US-supporten, helt klart en intressant lärdom. Hade föreställt mig att US-supporten bara hänvisat till supporten för landet du köpte telefonen i.
     
  8. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Rätt säker på att jag blev slussad till någon som satt i Europa efter den första eller andra personen jag pratade med men all konversation fortsatte på engelska.
     
    bernard gillar detta.
  9. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Ingen orsak alls, och det glädjer mig att höra att du också lyckats komma i kontakt med Google Store DE genom en VPN-tunnel (och dessutom få hjälp med din Pixel 3). Får jag fråga vad bekymret med din telefon var?

    Uppdatering angående NordVPN-återbetalningen:

    Det kan tilläggas att NordVPN godtog annulleringen av den årslånga prenumeration jag beställde för att komma i kontakt med Google Store DE:s "Pixel Hilfe"-support. Det hela skedde enkelt via ett kortare chattsamtal med NordVPN:s kundtjänst. Så här såg det i efterhand ut på kontoutdraget:

    upload_2020-11-8_13-59-43.png

    Med beskedet från NordVPN kan hela ärendet sägas vara avslutat, även från min horisont. Den ersättnings-Pixel 3 som Google gav mig fungerar utmärkt, och med facit i hand var det trots allt värt allt arbete. Jag frågar mig dock fortfarande varför Google aktivt motarbetar skandinaver som verkligen vill köpa företagets telefoner.
     
    Last edited: 8 nov 2020
    Kristy, rodak, raskigula och 1 annan gillar detta.
  10. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Uppdatering 2022-07-11

    Hur svårt är det att reklamera en trasig Pixel-produkt från Sverige två år efter att jag startade denna tråd? Krävs det fortfarande en VPN-vägg, vitlök och vigvatten för att komma i kontakt med Google? Det kittlande svaret finns i denna tråd, i vilket Google tar ställning till hur man skall hantera ett par trasiga Pixel Buds-hörlurar.
     
    johanho och Kristy gillar detta.