Köpråd mobil S10lite , Note10lite, Oneplus Nord

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av DbN82, 1 sept 2020.

  1. DbN82

    DbN82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Har kollat på 3 mobiler som ligger i samma prisklass för mig via jobbet S10lite , Note10lite, Oneplus Nord, men är även öppen för andra förslag i samma prisklass. Grundkraven är min 4000mah batteri, duglig kamera men har svårt att se en fördel att kasta ut det dubbla på S20 eller liknande. Dubbla simkort är också ett krav.

    Note 10 lite, Gillar S pen här för att göra mobilen till ett bättre arbetsverktyg för signering av PDF etc.
    S10 lite
    Nord
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    upload_2020-9-1_18-7-42.png

    Beror lite på vad du tycker om storleken också, men om du vill ha något med mindre bloat är Nord liksom exempelvis Pixel 4a att föredra. Nu har inte Pixel 4a 4000 mAh batteri, men batteritiden är ändå god.

    En stor fördel som talar till fördel för Nord är 90 Hz. Det är mycket trevligt att ha tillgång till.

    Men om du gillar S-pen är Note 10 lite inget dåligt alternativ. Tyvärr är ju kameran bara inte på samma nivå som Note 10.
     
  3. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Sitter själv och funderar på samma telefoner, men har fastnat lite för S10 Lite som går att hitta för typ 4300:- vilket känns som ett bra pris. Kör Nokia 7 plus idag och tycker den är på tok för slö. Någon som har erfarenhet av S10 Lite?