LG G8X ThinQ Dual Screen

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Mimi, 5 sept 2020.

  1. Mimi

    Mimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    172
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Efter att ha haft en Samsung Galaxy S8 så blev det dags för en ny mobil och det blev en LG G8X ThinQ Dual Screen (sjukt långt namn) Jag köpte den för att jag gillar att multitaska och har man två stycken datorskärmar så är det rätt nice att ha två mobilskärmar med.

    Väldigt trevlig mobil och det jag gillar är att man även kan ta ut mobilen och ha den som den är, utan dual screen skalet.
    Jag kommer nog använda den mer med dual screen skalet på, men att möjligheten finns att ha både och tycker jag är bra.

    LG1.jpg LG2.jpg LG3.jpg LG4.jpg LG5.jpg LG6.jpg
     
    tooobe, Spode, Yoko666 och 6 andra gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 764
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Häftigt. Hur mycket påverkar dual-screen-skalet batteritiden? Upplever du som att det är i vägen när man tex talar i telefon, eller har det mindre betydelse?

    Hur använder du den sekundära skärmen mest så här långt? Spela något på tex YT medan du gör annat på den primära skärmen?
     
    Mimi gillar detta.
  3. Mimi

    Mimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    172
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    @bernard@bernard det sägs att dual-screen skalet påverkar batteriet typ 20% men batteriet vara en hel dag utan att behöva ladda då batteriet är på 4,000mAh. Jag brukar ta bort automatisk uppdatering av appar och ha ljusstyrkan på typ 50% när jag är inomhus och på kvällen när det är mörkt så sänker jag ljusstyrkan helt. Stänger även av dual-screenen emellanåt när jag inte använder telefonen men har den fortfarande i skalet. min Samsung s8 som jag hade innan hade sämre batteritid så jag är nöjd med batteriet på denna.

    Att prata i telefon med skalet på fungerar utmärkt. Det går även att svara på samtal med "google assistent" knappen så man inte behöver öppna skalet för att svara. Mobilen väger ju mera såklart med skalet på men det vänjer man sig vid rätt så snabbt.

    Ja jag har kollat lite YT på extraskärmen och kollat upp produkter på primära skärmen, har även varit inne på olika sidor på båda skärmarna samtidigt. Sen har jag även spelat lite spel, vilket bli väldigt roligt just för att man kan ha ena skärmen som en kontroll och göra egna kontroller och anpassa efter olika spel. Har även varit inne här på Swedroid och kört i helskärmsläge så att hela sidan syns på båda skärmarna, då får man ju det svarta typ "gångjärnet" (hittar inte ordet för det) i mitten men det vänjer man sig också vid. Att skriva blir också enklare då man kan få ena skärmen som ett keyboard så att det blir som en liten mini-dator.
     
    Last edited: 6 sept 2020
    bernard, kissidor och svenix gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 764
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter ju mycket lovande. En fördel med att man kan ta av skärmen gör ju också att man inte behöver kompromissa med storleken som med tex Galaxy Fold-serien, och så är ju priset i princip 1/3, om ens det.

    Lite tråkigt att LG inte kunde sälja den i Sverige.
     
    Mimi gillar detta.
  5. Mimi

    Mimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    172
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    ja precis, jag gillar att man har den möjligheten att kunna ha den som en vanlig telefon när man vill det och sen med dubbelskärm när man vill det.

    Jag fick den för 4800kr på amazon.de och då var den "used - like new" och det tycker jag stämde. Den känns som ny. Enda nackdelen var att jag inte fick med den magnetiska adaptern som gör det möjligt att ladda mobilen med dual-screen skalet på.. men beställde en trådlös laddare eftersom telefonen stödjer trådlös laddning och det ska funka med dual-screen skalet på. Annars kan man ju ta ut mobilen och ladda den ändå.

    Tycker också att det är tråkigt att den inte säljs i Sverige, tror de hade vunnit på att sälja den här. Och även för typ 6-7000kr så är det ju ett riktigt bra pris för en dual-screen telefon som man kan välja att ha som man vill.
     
    tooobe, svenix och bernard gillar detta.