Väckningsrutin för Google Home

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Clearminded, 18 mar 2019.

  1. Clearminded

    Clearminded Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2018
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    423

    MINA ENHETER

    Kör mobil och Google Home på engelska vilket gett mig tillgång till routines. I ett försök att eliminera mobilen från sovrummet så har jag en morgonrutin som kl 06 tänder sänglampan på full ljusstyrka, höjer volymen och börjar spela SR P1.

    Smidigt men jag skulle vilja göra några förbättringar:

    - Möjligheten att på kvällen muntligt justera tidpunkt / inaktivera (t.ex. vid ledighet).
    - Alarm som måste stängas av så att man verkligen vaknar, följt av musik/radio.
    - Lyssna på något mer inspirerande än svensk radio.

    Någon som vet om det går att genomföra eller rent av har en bättre väckningsrutin?
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Ang inaktivera vid t.ex ledighet hittar min Google-Fu inget svar, enda svaret jag hittade var på reddit från 3mnd sedan där du måste ta bort rutinen i telefonen och sedan lägga tillbaka den när ledigheten är över.
    View: https://www.reddit.com/r/googlehome/comments/a0qdlp/possible_to_pause_daily_routines_for_when_out_of/


    Det du skulle kunna göra är att ha ett sista alarm som automatiskt startar en annan rutin när du dismissar den. Kanske hårdrock?
    Är det en automatisk rutin du har som är schemalagd?

    Jag har inte själv sagt in schemalagda rutiner då sambon är hemma och mammaledig, lite elakt att tända alla ljus då (även om jag skulle vilja). Det jag annars har är en no-name lampa+väckarklocka men jag använder oftast bara ett alarm på telefonen (ja, två eller tre alarm om man ska vara ärlig).

    Om inte annat är en unge en väldigt bra väckarklocka, lite sporadiskt ang vilken tid den skriker men upp kommer man och oftast flera timmar innan man egentligen behöver/skulle vilja gå upp.
     
    Orio gillar detta.
  3. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    bernard gillar detta.
  4. Clearminded

    Clearminded Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2018
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    423

    MINA ENHETER

    Är det möjligt? Skulle inte ha något emot att köra två rutiner om det fungerade.

    Detta är egentligen exakt det jag önskar men det är låst till mobilen istället för min Google Home. Om jag förstått det rätt så kommer både väckarklocka och radio köra igång på mobilen. Jag skulle vilja ha exakt samma inställningar men att alarm och radio gick igång på min Home-enhet istället.
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Det går att köra någon assistant-rutin när du dismissar alarmet på telefonen. Vet dock inte om den gör allt på telefonen för jag får inte upp valet var jag vill att den ska köra rutinen. Så lite osäker :/
     
  6. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Förstår inte varför de har tagit bort denna funktion. Finns ej längre i min Klocka-app. Kör Android 11 beta 3 iofs...