Diskussion: Visa dina foton tagna med OnePlus Nord

Diskussion i 'OnePlus Nord' startad av Swedroid, 21 jul 2020.

  1. robb_online

    robb_online Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2020
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    16
    Idag efter 10.5.4

    Lite med vidvinkel, jag är nöjd. Oredigerat (vilket jag aldrig annars delar med mig av)
     

    Bifogade filer:

    Tompa911, Gargo och moffe gillar detta.
  2. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Första bilden är vanligt foto,andra är makro och tredje är porträtt.[​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Jimmy 76, PEE, bernard och 10 andra gillar detta.
  3. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Nu har även jag fått min telefon (det kostar att vara kund hos Halebop och dessutom vilja en blå telefon, men det var väntan värt).

    Nå, gick just en promenad i ett ganska soligt Göteborg. Efter att ha tittat på en större skärm hemma, kan man väl konstatera att skall man ta bilder så är det nog bäst att ta med sig en riktig kamera. Men de duger väl till några snabba bilder ibland.

    Det kan vara så att jag fått något fel. För jag ser att flera av dem är oskarpa på sätt som jag inte tycker de bor4de vara. Ibland tycker jag färgerna är allt för bleka (Voi-cykeln tex) andra gånger är de för behadlade och himlarna ser konstiga ut tex.

    Dropbox - Nord - Simplify your life
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa GCam i stället @fransl@fransl: GCam for the OnePlus Nord

    Resultatet blir i mitt tycke betydligt bättre. Tänk på att du först behöver APK/appen, och sedan komplettera med en konfigurationprofil för OnePlus Nord som passar för den APK du valt. (Syns efter länken till APK i botten av inlägget ovan på XDA).

    PS. Kul att telefonen till slut kom fram i alla fall. Jösses vilken lång tid det tog - bakläxa för Halebop då jag vill minnas att du var tidig med din beställning :)
     
  5. Millicom

    Millicom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2020
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    72

    Jag håller verkligen inte med. Tycker bilderna ser jättebra ut. Skarpa och bra exponering. Men kanske är för att man inte hängt med i kamerautvecklingen, sitter fortfarande på en Samsung s8 :)
     
  6. Sluggern

    Sluggern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2020
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3
    Har precis fått hem min nord. Är dock väldigt besviken på bilderna såhär långt. Otroligt grynigt framförallt. Kollar på tidigare postade bilder här som ser betydligt mycket bättre ut. Nån som också får gryniga bilder eller är det något jag missat i inställningar?
     
  7. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Den är inte helt optimal när det är dåligt ljus, så det kan vara en av anledningarna? Du kan eventeullt testa alternativet "nattvy" om det är mörkt ute.
     
    bernard gillar detta.