Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Att allting har varit så ovisst och alla skyllt på varandra hela tiden har varit väldigt irriterande.

    Jag kommer inte förnya eller handla någonting från dem igen.
     
    10cent och bernard gillar detta.
  2. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Var du tvungen säga upp den här försäkringen eller slutar den också när de godkänner returen?Har de sagt nått om det?
     
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Enligt avtalet och supporten jag pratat med är man tvungen att göra det själv men det skedde ändå automatiskt för mig.
    Fick bara ett mail med info om att försäkringen var uppsagt och att pengar skulle återbetalas till mig.
     
  4. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Lite konstigt att man måste säga upp nått när man skickar in hela telefon och de registrerar in att den inte är i min ägo kan man tycka. Men de kanske får pengar om man ringer in haha
     
  5. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Någon som vet vilket nr det är man ringer på för att prata om Upgrae+? Har tidigare varit i kontakt med vanliga kundtjänst där jag väntade i 2 timmar för att sedan få ett nytt nr.. detta nr har jag nu slarvat bort
     
    bernard gillar detta.
  6. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Det är Samsung Shop som tillhandahåller den tjänsten. Telefonnummer: 0771-40 10 44
     
    bernard, chraist och androidfeber gillar detta.
  7. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Skickat mail till [email protected] ang min tillbakaskickade telefon. Fick ett svar och sen svarade jag. Nu är det tyst... Undra om man nu får två räkningar på telefonerna nu i slutet eller inte....

    Edit: Klart man fick svar när man skrev här i forumet hehe.

    "Hej Janne!

    Nej den ska inte ha kommit på villovägar men vanligtvis är det inte vi som hanterar dessa ärenden utan Samsung själva.
    På senaste tiden har vi dock hjälpt dom men just emballagen men är lite osäker på hur det hanteras därefter.
    Jag har kontaktat min kollega som har lite bättre koll på detta och väntar fortfarande svar.
    Återkommer när jag har mer info.

    Ha en toppen fredag så hörs vi!

    Med vänlig hälsning,

    Samsung BBTI
    Customer Service Agent
    Brightstar 20:20 (SWE) AB"
     
    Last edited: 4 sept 2020
    psp123 och bernard gillar detta.
  8. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Känns som snudd på omöjligt att få detta avslutat... har inte fått emballage än..
     
    psp123 gillar detta.
  9. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Är det någon som har lyckats att avsluta sitt avtal fullt ut? Alltså fått hem emballage, skickat tillbaka luren och att resterande kredit hos Sevenday nollställts.

    Min tolfte betalning sker i slutet på september sedan kommer jag också avsluta. Mejlade Samsung kundservice för typ 1 månad sedan om hur jag ska gå tillväga för att avsluta mitt avtal men fick inget svar. Samsung sköter ju det här otroligt dåligt. Dom är jäkligt snabba med att binda upp folk på avtal men när man sedan ska avsluta då är det inte lika lätt.

    @bernard@bernard, Vet att Swedroid via deras Twitter kanal uppmärksammade Samsung Sverige om att många medlemmar här upplever problem med sina upgrade+ avtal men fick ni någon respons på detta av Samsung?

    Oavsett så skickar jag en skarp varningsflagg till samtliga som är sugna på att köpa mobiltelefon från Samsung via deras upgrade+.... tänk till en extra gång innan ni hoppar på det tåget för ett smidigt ägande är det ju bevisligen inte.
     
    kissidor, Janne303, Ramboline och 1 annan gillar detta.
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Ring Sevenday och förklara läget. De är vettiga känns det som.

    Jag är fortfarande fast.
     
    10cent gillar detta.
  11. Droid87

    Droid87 Guest

    Hej alla, känns oroande det här med att kontakt med Samsung angående returer mm tar sån tid men jag hoppas att allt rättas retroaktivt när man väl får kontakt.

    jag har en helt annan fråga som jag undrar om någon kan svara på; om jag skaffar en telefon upgrade+, kan jag betala ex 12 månader i förskott så jag slipper månadsbetalningar?
     
    bernard gillar detta.
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Hört nått mer om din gamla note då? Kontot nollat?
     
    bernard gillar detta.
  13. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Nepp. Helt tyst. Ska logga in och kolla!
     
    bernard gillar detta.
  14. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Den var nollad, nästan. 30 öre fanns kvar!? :D


    Avslutade mitt autogiro så de inte kan dra för att kontot inte är nollat. Inte fått svar om min försäkring än som borde vara avslutad...
     
    Last edited: 8 sept 2020
    psp123 och bernard gillar detta.
  15. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Grattis! Min är kvar på 8500:-...
     
    psp123 gillar detta.
  16. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Men f-n vad segt. Fick @bernard@bernard något svar på twitter?
     
    psp123 gillar detta.
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, ingen respons dessvärre.
     
  18. urbathol

    urbathol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Swedroid har fått en ny medlem pga denna skittjänst ifrån samsung.
    Jag tecknade upgrade + förra året i mitten på AUG. Ringde in i mitten på AUG detta året och har fortfarande inte fått något emballage utskickat. Har ringt Samsung 4-5 gånger för att få någon klarhet i vad som händer men noll resultat. Har gått igenom tråden lite kort. Har det löst sig för någon här? Isf hur långt tid tog det att få emballaget och hur lång tid tog det sedan att få tjänsten uppsagd och krediten ifrån sevenday bank att bli inbetald?
    Jag har några repor på skärmen bl.a. Har ni som lyckats skicka in blivit efterdebiterade något?
     
    Janne303 och bernard gillar detta.
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Välkommen hit även om det är under tråkiga omständigheter.
    Det verkar som att det löst sig för @Skrufve@Skrufve

    Det har nu gått en vecka sedan Samsung till sist ringde och sa att det kunde ta en vecka till men jag har såklart fortfarande en skuld på 8550:- hos Sevenday.
    Jag skickade in min telefon för över en månad sedan nu.

    De ringde från dolt nummer så jag får väl be Sevenday att kontakta dem igen och be dem ringa mig.
    Jag ger det någon dag till.
     
    Last edited: 22 sept 2020
    Janne303 gillar detta.
  20. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Heeeeelt sjukt! Jag ligger på i mitt ärende. Jag har skickat över kvitto på inlämnat gods idag och resultat över sökningen på postnord och vem som har tagit emot paketet hos Brightpoint så de ser att jag INTE har telefonen kvar. Förstår inte varför vi ska komma i kläm. Vi har ju gjort vårat. Att detta ska ju egentligen gå utan att vi som konsumenter ska behöva tjata på dem...
     
    bernard och psp123 gillar detta.