Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Jaha då fick jag en faktura för gamla mobilen de fick in 31/8...
    Varför ska jag betala för nått som de har tagit emot? Vansinnig nu
     
    Last edited: 11 sept 2020
    psp123 och bernard gillar detta.
  2. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Typ två månader senare fortfarande inget emballage eller svar, även försökt nå vd via mail, fick åtminstone ytterligare ett svar att dom skulle ordna det då, men det var för ett par dagar sedan och givetvis händer inget .......
     
    bernard och psp123 gillar detta.
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Har du varit i kontakt med Sevenday?

    De borde vara medvetna om läget och kanske kan öka trycket på Samsung. Känns som enda sättet att nå Samsung.
     
    bernard gillar detta.
  4. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Något nytt ?
     
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Inte för mig i alla fall.
    Gjort alla inbetalningar och skickade in telefonen för 5 veckor sedan men har fortfarande en skuld på 8550.

    Kommer kontakta Arn nästa vecka. Att försöka få det löst av Samsung har jag gett upp hoppet om, de kommer aldrig reda ut det utan påtryckningar.

    Usch vad mycket onödig stress detta orsakat.
     
    bernard gillar detta.
  6. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Hoppas ni lyckas pressa på och driva på en förändring. Min första upgrade går ut i april och hoppas på ordning tills dess. tveksam om det kommer att ske..
     
    bernard och psp123 gillar detta.
  7. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Helt sjukt. Känns lite jobbigt eftersom jag redan har annan telefon och inte har någon lust att betala för en till i onödan
     
    psp123 gillar detta.
  8. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Same same
     
    bernard och psp123 gillar detta.
  9. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Nu får vi se.... "Hej!! Så tråkigt att se vilka problem som uppkommit. Jag har skickat vidare ditt nummer till en agent som kommer kontakta dig under dagen. //Saga på Samsung"
     
    bernard gillar detta.
  10. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Gissar på att ingen kontaktade dig....?
     
    bernard gillar detta.
  11. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    De ringde. De försäkrade mig att jag inte skulle behöva dubbelbetala iaf. De hade en utredning "högre upp" i firman. Skulle få mail.
     
    bernard och Ramboline gillar detta.
  12. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ok, jag har hört för många gånger att något ska hända så tror inte på att det sker. Hoppas.
     
    Janne303 gillar detta.
  13. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Jag har också en telefon via Upgrade+ med intentionen att säga upp efter 12 månader. Nu är det lite som jag befarade att Samsung Sverige inte har koll på rutinerna. Det som skulle ha varit en smidigt process, ställer alltså krav på konsumenten att ligga på som en igel. Får se hur det blir i vår när jag ska skicka tillbaka min ...
     
    bernard gillar detta.
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror de som returner nu tillhör första batchen, för tjänsten introducerades väl inte förrän agusti/sept 2019?

    Har de inte fått rätt på rutinerna till nästa år vet jag inte vad man skall tro, men de verkar ju ha varit helt oförberedda på att Note 20-premiären skulle leda till att folk byter upp sig....
     
  15. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    I originalvillkoren så var det tydligt att man, efter 12 månader, ville lämna tillbaka telefonen och avsluta, så skulle Samsung/deras partner skicka ut ett returemballage. Man behöver således inte spara returlappen som kom med ursprungstelefonen. Den är ju bara om man vill utnyttja sin returrätt. Instruktionen som någon hade fått från Samsungs kundtjänst att utnyttja den returlapp som kom med telefonen vid köp, är ju galen och som gjord för att skapa problem i hanteringskedjan.
     
  16. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Egentligen är villkoren glasklara. Har man anmält att man vill returnera, fått hem returemballaget och sedan skickat in telefonen, så är det klart. Sevendays har då inte rätt att debitera vidare. Jag skulle skicka all dokumentation till Sevendays och sedan stänga av autogirot. Sedan får Sevendays reda ut det hela med Samsung.

    Kunderna ska ju inte vara problemlösare åt Samsung.
     
    Janne303, archen, bernard och 1 annan gillar detta.
  17. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Mina uppdateringar börjar kanske bli tjatiga vid det här laget.
    Kontaktade dem i måndags och de drog den vanliga ramsan om att mitt ärende skulle prioriteras och att ha lite tålamod till så skulle det snart komma ett mail som bekräftade att skulden strukits.

    Det gjorde det såklart inte.

    Gjorde ett sista försök idag. De säger att jag måste betala nästa faktura så får jag tillbaka pengarna från dem senare.
    Det är fullständigt otänkbart och jag har förberett en anmälan till Arn som skickas in den här veckan.
    De bad mig ringa tillbaka i eftermiddag igen.

    Hur har det gått för er andra?
     
    Last edited: 22 sept 2020
    bernard gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Här är information om hur du bäst bestrider fakturan: Bestrida felaktig faktura | Hallå konsument
     
    psp123 gillar detta.
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

  20. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Mig har de då inte ringt till alls. Vi borde skicka faktura på arbetet med att få tag på dem istället...

    Edit: Typ så här?

    "Jag bestrider fakturan pga jag anser att jag har fullföljt mitt åtagande som kund och lämnat in hårdvara inom avtalet jag skrev på förra året.
    Bif även bevis från Postnord där hårdvaran har tagits emot av Samsung / Bright

    Med vänlig hälsning"
     
    Last edited: 18 sept 2020