Efter två chat tillfällen med support på store.google.de fick jag beskedet att min order som blev annullerad inte var på grund av en företags adress så som de först menade utan för att jag inte bodde i Tyskland.
Jag hävdade båda gånger att det strider mot EUs geoblokerings reglering och att så länge jag har en leveransadress i Tyskland så ska inte min bosättning eller nationalitet påverka.
Har haft kontakt med "Konsument Europa" ang. ärendet som var intresserade och sa att de inte fått in så många fall gällande geoblokering och verkade ivrig att sätta tänderna i det.
Några timmar senare fick jag ett mail som kortfattat menade att de gör fel som nekar mig att köpa produkten enbart baserat på vart jag är bosatt.
Så länge jag uppfyller övriga krav som ställs på en Tysk kund (adress i Tyskland och godkänt betalmedel) är det diskriminerande att neka mig köpet.
De undantag som finns är om det är t.ex en tjänst som säljs t.ex. ett abonnemang.
Nu är frågan om man orkar gå till Konsumentverket och göra ett ärende av det.
Kan ju säkert få hit telefonen på en av mina andra ordar ändå
Click to expand...