LG Wing 5G

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Ascended, 14 sept 2020.

  1. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    LG is opening a new page in its smartphone history with the Wing 5G. The company felt that the current candybar smartphone design has been stagnant and could use a refresh with a swivel. We’ve seen phones with two screens and swiveling was a thing back in the early 2000s on several feature phones but LG is re-imaging how and what you can do with a secondary screen.

    [​IMG]
    LG’s Explorer Project an initiative that aims to breathe new life in smartphone design. It’s about taking risks and bringing practical innovations to customers and the Wing is just the beginning. LG also revealed it will partner with a range of partners including Qualcomm, search engine Naver and streaming platforms Tubi and Ficto to take advantage of its new design.

    The LG Wing comes with a curved 6.8-inch P-OLED main display with FHD+ resolution and a 20.5:9 aspect ratio. The selfie camera is a 32MP pop-up solution. The secondary screen is a 3.9-inch G-OLED with FHD+ resolution and a 1.15:1 aspect ratio. As you can imagine there’s no official IP rating but the screens do come with a water repellent coating.

    [​IMG]
    The big deal with the Wing is that you can use it as a regular phone if you so please but once you pop the main screen horizontally you get a whole new form factor with its own unique use-cases. LG is betting big on content consumption and is targeting the Wing at users who love watching videos on the go.

    [​IMG]
    Thanks to the second display you get no screen interference when you receive notifications and you’re left with a more immersive viewing experience. You can also edit videos directly after you shot them straight on the secondary screen or use GPS navigation while managing your call on the smaller screen.

    The swivel design comes with a dual lock mechanism and a hydraulic damper which absorbs shock. LG claims the Wing should last 200,000 swivels. LG also managed to get the dimension close to regular smartphones at 169.5 x 74.5 x 10.9 mm. The phone weighs in at 260 grams.

    [​IMG]
    The rest of the specs include a 64MP primary camera, 12MP ultrawide shooter specifically for swivel mode and another 13MP ultrawide. There’s a gimbal mode with a virtual joystick on the secondary screen.

    [​IMG]
    The Wing is powered by the Snapdragon 765G paired with 8GB RAM and 128/256GB storage. The battery comes in at 4,000 mAh and there’s also wireless charging support on board.

    LG did not reveal pricing details but the Wing will come to the US on Verizon first, followed by AT&T and T-Mobile. There’s no exact release date though LG will reveal more details soon.




    View: https://www.youtube.com/watch?v=cfZG8K4ZqgQ



    View: https://www.youtube.com/watch?v=x4eHK6KWobA
     
    RuffyMan gillar detta.
  2. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Måste erkänna att det är en intressant lösning på multitasking, oklart om den kommer till Sverige eller EU.

    Men det stora frågetecknet är såklart hur den extra skärmen integrerar med diverse tredje-parts appar.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  3. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    333

    MINA ENHETER

    Jag tycker den verkar väldigt intressant. Jag har Samsungs Flip Z och uppskattar det vikbara formatet, men jag har inte riktigt blivit vän med att använda delad skärm. Mycket pga. att varje skärmhalva är så litet. Med Wing så blir multitasking mer användbart. Får se hur priset blir. Kommer förmodligen slå till om det inte blir orimligt dyrt.

    Frågan är dock telefonen kommer att ha e-sim?
     
    Last edited: 15 sept 2020
    ReuterMP och RuffyMan gillar detta.
  4. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Priset är rätt avgörande men jag känner ett intresse.
    Hoppas under 10K eller helst 8K men det kanske är önsketänkande.
     
    ReuterMP och bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Frågan är var man bäst köper den. Är det bekräftat att den kommer till Europa? Amazon DE vore ju t.ex. trevligt. De brukar ha en del från LG.

    Intrycket man fått är att den är väldigt US-orienterad.
     
    RuffyMan gillar detta.
  6. ReuterMP

    ReuterMP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag blev i ärlighetens namn sugen. Det var onekligen en udda fågel att se ploppa upp bland K&S-annonserna! Tyvärr är budgeten lite väl ansträngd för närvarande för att tillåta sådana utsvävningar.

    Edit: Såg nu att länken pekade till Tradera, och inte till K&S-annonsen i forumet. Eftersom man inte får göra reklam för sina Tradera-annonser enligt reglerna är länken borttagen både ur K&S-annonsen och ur inlägget ovan.
     
  8. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Blev ganska imponerad av hur bra den verkar fungera. Vet dock inte vad jag ska ha den till egentligen... Men häftig är den. Jag känner nästan att det är mer användbart att ha den på högkant så att man får en liten extra skärm på sidan. T.ex att köra GPS på stora skärmen och musik-kontroll på sidan av det.

    Men säger som bernard, inte riktigt säker på att jag borde lägga pengar på detta nu.. Men ska bli kul att se fler udda alternativ i telefonvärlden.
     
    bernard gillar detta.