Spegla ljudet från Tv till mobilen

Diskussion i 'Allmänt' startad av Hackie, 11 sept 2020.

  1. Hackie

    Hackie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Finns det någon lämplig app som gör att man kan spegla endast ljudet från tvn till sin mobil? Jag har en app "Smartthings" som det ibland funkar på. Men den krånglar alltid.

    Om det inte finns en app, finns det någon typ av adapter man kan köpa och plugga i tvn för att sen störra ljudet via den till mobilen?
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Att strömma ljudet från TV:n till mobiltelefonen känns om något som motsatsen till vad man normalt sett har en TV till. Kan du inte lösa det genom att lyssna till vad du nu vill lyssna på TV:n genom att ratta in samma kanal fast t.ex Viasat Free/Pay eller motsvarande Play app? Visst rent tekniskt så kan du ju koppla ljudutgången på TV:n till en Raspberry Pi och spela in för att strömma ut ljudet över nätverket och sen ratta in det igen på telefonen med mstream eller nån liknande app.
     
  3. Hackie

    Hackie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack! Anledningen till att jag vill strömma ljudet till mobilen är att jag sätter i headset. Gör det när grannarna är högljudda. Men tack för tipset!
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Okej, då är jag med. Är det inte vettigare då att köpa ett par trådlösa hörlurar och koppla direkt på analoga utgången? Har för med att webos apparater ska kunna ansluta blåtands-headset direkt om man ansluter en blåtands-sändare till TV:n, det kan vara värt att kolla upp om du har en sådan TV.