FRP lock s7 edge HJÄLP

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Leif N, 30 jul 2019.

  1. Leif N

    Leif N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    Min s7 edge har blivit låst med FRP lock efter att ha använt smart switch.
    Hur gör jag för att få igång telefonen igen.
    Det går inte att komma in i återställningsmenyn.
    Tydligen måste man läsa in ny firmware, har telia abonnemang om det spelar någon roll.
    Var hittar jag rätt firmware och hur fixar jag det till telefonen?
     
  2. HelgeLarsson

    HelgeLarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Fixa en ny mobil som du kan använda istället, kontakta samsung support som är svåra att få tag i.

    Satt i ett chatt möte ifrån 07:44 till ca 11.30 och ingen, absolut ingen svarade, hade lämnat massor av info om mobilen.

    Den var upplåst på en verkstad som tog 550 kronor och mobilen fungerade, men sedan när jag stoppade in ett SD kort så låste den sig med att klaga på compromized med rådet att starta om, gjorde detta men fick då bara upp ett meddelande "custom binary blocked by FRP lock" och sedan stängde mobilen ner sig.

    Det verkar som om man måste använda ODIN3 + rätt binär image firån samsung för att få igång den igen.
    Vad man behöver veta är samsung modell, andorid version och land, typ norden europa.

    Problemet är hur får man tag i dessa binärer när Samsung vägrar hjälpa, detta hade de kunna gjort ifrån början när jag fick min mobil FRP låst.

    Idag är det inte DU som äger din mobil, i Samsung fallet är det samsung som äger mobilen, du har bara rätt att använda den, tänk bara på hur mycket skräp appar det finns i mobilen som just käkar det dyraste du har surf data bara för att uppdatera deras usla appar som man ändå inte använder.

    Som sagt: du äger inte längre din mobil och detta är det verkligt sorgliga i historien.

    OM mobilen är yngre än 3 år så har du alltid reklamationsrätten, kontakta konsumentverket och hör med dem.

    Min mobil är 4 år gammal, hade man vetat hur uselt den fungerande hade man kastat den istället trots den fungerade bra innan FRP låste.

    Ni kan läsa på nätet om FRP men det ser ut som om Google som äger android också blockerar och stänger ned ärenden som verkligen låser upp mobilen, det finns sidor som säger sig låsa upp mobilen men bara ett förtäckt sätt att lura dig på ännu mera pengar.