Köptråden Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av night77, 8 jul 2020.

  1. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Apple på gång nu då? Iphone 12?
     
  2. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Japp far ju mellan ios och android mest helst tiden. Köpte mig en 11 pro max, 4 i ordningen trodde det var 3dje haha. Men kör så bra med aw5. Men blir 12 pro max så fort man kan förboka:)
     
    2crueal4u, RuffyMan, Taskman och 1 annan gillar detta.
  3. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Nu är min återbetalning på g Samsung har godkänt returen.
     
  4. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fick du mailet från Samsung direkt eller vad var det för adress?
     
  5. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Japp fick mailet direkt från Samsung shop. Köpte direkt via benify och Samsung köpte direktbetalning via klarna. Retur och fick sms i måndags att de hade mottagit den. Samt nu för en stund sedan kom detta mail.
     
    RuffyMan och Janne303 gillar detta.
  6. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Då har jag erhållit min återbetalning. Tack för denna gång Samsung, nästa när det nu blir, blir garanterat en snapdragon. Kan bara hålla tummarna att Sverige samt norden ja för att inte säga Europa har snapdragon från svenska åf då. Annars blir det import. Men nu blir det Ios för slanten igen.
     
  7. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Själv har jag gått runt med beslutsångest i 14 dagar, har velat något fruktansvärt huruvida jag ska behålla telefonen eller inte. Tror även att den usla hanteringen från Comviqs sida påverkade en hel del. För en vecka sen hade jag bestämt mig för att behålla telefonen och hade beställt ett Kvadrat cover. Men sen började jag tveka igen, avbeställde skyddet och ringde Comviq för att ångra mig, och beställde istället en Sony Xperia 1 II från Halebop. Men idag blev det att Sonyn åker tillbaka istället. Är lite för van med Note och all Samsuns lull-lull tror jag, dock gillade jag kameran bra mycket bättre i Sonyn.

    Så nu är det för sent för mig att ångra mig igen, men det känns rätt skönt. :) Och jag lider inte av så dåligt batteri heller. Har 3h48m SOT idag med 53% kvar, iofs 90% wifi. Dock måste jag beställa ett Kvadrat cover på nytt...
     
    corb06, RuffyMan, Oggenator och 3 andra gillar detta.
  8. Besnik

    Besnik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2020
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Note 8
    Då har jag haft telefonen i 2 veckor och här är min recension.

    Kameran är bra om du lyckas fokusera så blir det bra bilder. Vibrera utan anledning i specifika vinklar. Smuts bakom kameraglaset. Hade förväntat mig bättre batteri tid. Överlag så är det för dyr prislapp för kvalitén man får och att det sedan finns 2 versioner där Europa versionen kostar mer med sämre processor är bara dåligt från samsungs sida.
     

    Bifogade filer:

    Benne_Gesserit och RuffyMan gillar detta.
  9. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Har precis kammat hem en oöppnad Note20 Ultra på tradera. Tänkte kolla om det finns några erbjudanden kvar i Membersappen för Note20-ägare? Med S9an fick jag IconX 2018 buds. Har även fått en Duo-charger en gång med S8 eller om det var S10an...
     
  10. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Kollade precis, finns tyvärr inga.
     
    corb06 gillar detta.
  11. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 406
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    I min telefon finns andra erbjudanden om hörlurar och sånt men den syns bara för telefoner som köptes före 21 augusti. Så om den telefonen du köpte på tradera köptes efter så blir du utan.
     
  12. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Ok, får se om det dyker upp nåt erbjudanden med tiden. [emoji846]
     
  13. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 406
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Kommer inte göra om du köpte efter 21 augusti.
     
  14. Jotner

    Jotner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2020
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Airpods Gen. 2
    Är lite inne på att köpa en Note 20 Ultra, men har lite funderingar som jag hoppas kunna få svar på;

    Byter upp mig från min nuvarande S10+ och väljer mellan Note 20 Ultra Exynos eller Snapdragon, OnePlus 8 Pro eller S20+.
    Vilken modell har bäst batteritid? Använder telefonen flitigt om dagarna, tar mycket kort och surfar en del. Vill såklart byta upp mig till något bättre då jag gillar att ha det senaste.
    Är det värt att lägga den enorma summan som Note kostar när både OP8 och S20 är grymma telefoner för en billigare peng. Dessutom har OP8 120hz med 1440p... Vad skulle ni säga är fördelarna med Note framför S20 och OP8, förutom storleken och S-pen?

    Och slutligen, är det sådan stor skillnad som det sägs mellan Exynos och Snapdragon? Så stor skillnad att det är värt att importera från Wonda?

    (Ursäkta om inlägget ligger i fel tråd, jag visste inte var jag skulle fråga.)
     
  15. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Jag tittar för närvarande på Note 20 5G, tänkte ta den med abonnemang från Telenor men vet inte om det är värt pengarna så jag tvekar.

    Jag försökte få fram det exakta modellnumret på mobilen idag i Telenors chatt men misslyckades med det (jag vill ju kunna veta vilket chipset den är utrustad med och vilken marknad mobilen egentligen är tänkt för, det är många företag som importerar östeuropeiska mobiler och säljer här vilket ju funkar för det mesta), det är första gången som jag blivit missnöjd med deras support.

    Ska kontakta dem i morgon igen så får vi se om de lyckas skramla fram ett modellnummer.

    Är det någon som annars testat 5G-modellen här än och har ni några erfarenheter att dela med er av?

    Jag vill gärna ha en Note med tanke på de funktioner som finns och som underlättar en hel del för mig (haft en Note 3 och en Note 4 förut).
     
  16. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Jag har hunnit med 2 st Note 20 5g och 2 Note 20 Ultra på drygt en månad och sitter med Note 20 ultra nu och vet inte hur jag ska göra. Tycker inte att det är någon jätteskillnad mer än det alla andra skriver typ. Att det är plastbaksida på N20 störs jag inte av då jag alltid har skal. N20 ligger lite bättre i handen men N20U är lite tunnare. Har helt förlikat mig med stora mobiler och märker inte av hur stora dom är. Har endast beställt via Comviq då de är billigast på 24månader. Samtliga är Exynos modeller.
    Det är riktigt bra mobiler, batteriet kunde va bättre på båda, den platta skärmen på N20 är klart att föredra mot kurvad. Kör inte 120hz utan med högre upplösning på N20U och det är inte jättestor skillnad på N20 med 60 hz och 1080p. Varför denna tvekan då, jo jag har svårt att motivera 645/mån för N20U, men eftersom jag byter mobiler så ofta är N20 för 545/mån också risky då de flesta vill ha Ultran och om jag tröttnar.
    Men det är bra att köpa via comviq med 14 dagars ångerrätt, men jag kan tänka mig att jag hamnar på deras svarta lista, om de nu har en sådan
     
  17. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Tack för svar @Pettapan@Pettapan, på Telenor tar de 470/månad under 48 månader för Note 20 5G, inte så billigt men nu äntligen har jag råd att ta den kostnaden.

    Storleken har jag inget problem med, har stora händer och jag älskar verkligen funktionerna med stylusen, de är sjukt bra.

    Om den har Exynos så är det ju lite tråkigt men det verkar ändå som om Samsung har minskat försprånget lite som Snapdragon haft rätt länge.

    Hur är det med batteritiden på den? Jag använder mobilen väldigt mycket under dagen så det vore trevligt med en mobil som klarar en bra bit över 12 timmar intensiv användning...
     
    bernard gillar detta.
  18. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 406
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Telenor säljer bara med exynos. Om du vill ha SD så får du köpa från wonda eller annanstans utanför Sverige.
     
    bernard gillar detta.
  19. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Jag är lite anti att köpa utomlands med tanke på att det kan bli strul med garantier men jag förstår problematiken.

    Det jag undrar är ändå hur bra den funkar med Exynos, suger den för mycket batteri, blir den för varm, blir den för slö eller funkar det bra att använda mobilen hela dagen utan att behöva stödladda?
     
  20. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Jag har ägt båda samtidigt och var trots allt nöjd med Exynos, använder mina mobiler rätt flitigt till gaming och även utveckling.

    Både snapdragon och exynos kan bli varma, för min del flöt exynos på riktigt bra även i spel utan att bli speciellt varm. Det som jag märkt är att snapdragon har liteeeee bättre helhet när det gäller gaming, på exynos kan man känna av att det inte rullar på perfekt med mindre småhack.

    Min tanke var faktiskt att köra på exynos hela vägen, då får jag trots allt 2 års garanti, 3 års reklamationsrätt samt esim.

    Dock efter att ha läst forumet och sett en del youtube ville jag ändå prova på snapdragon och ge den en chans så jag beställde en sån med.

    Mitt första intryck var att exynos duger verkligen fint, det är minimala skillnader i prestanda som märks under användning.

    Dock efter att ha gamat och överfört stora filer fram och tillbaka märker att snapdragon håller sig kallare och lite bättre batteritid. Inte överdrivet men exynos kunde throttla bra som gör att man förlorar kraft.

    Det fick mig att börja gilla snapdragon istället. Här är en liten lista jag märkt under min användning, har lämnat tillbaka exynos och kör all in på snapdragon.

    Exynos fördelar
    - 2 års garanti
    - 3 års reklamationrätt
    - byta batteri hos Samsung (osäker hur det blir för oss med snapdragon)
    - esim
    - 5g (?)
    - känns bättre i handen (yes, glaset och ramen absorberar kylan och känns lyxigare medan min snapdragon känns mer som plast, baksidan blir inte lika kall om jag tex låter det stå på bordet med fönstret öppet)
    - svenska (svengelska på snapdragon)

    Snapdragon fördelar
    - lite bättre bilder, lite lite mer detaljer när man zoomar in (tog tyvärr inte stort test men det mesta matchade varandra vad jag kunde se inomhus)
    - gratis skal
    - snapdragon presterar bättre vid tung användning (tex lång gaming session eller överföring av 4k filmer utan att bli speciellt varm )
    - bättre batteritid (tog inte test men jag kände att jag kunde använda min snapdragon längre än vad exynos klara)
    - gcam (Google camera app)
     
    Janne303, corb06, Heleg och 1 annan gillar detta.