Xiaomi Poco F2 Pro

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av dt33, 13 maj 2020.

  1. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Det står att frakt tillkommer, och jag vill helst inte ha en lila, :P
    Så det blir väll runt 390€ kanske.
    Men billigare än de 410€ jag hittat den för på Amazon.de
    Är det enkelt med garantier via Amazon oavsett om man väljer den spanska sidan?
     
    bernard gillar detta.
  2. snyft

    snyft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    35
    Edwaybuy har blå eller lila för 339€ med frakt från Tyskland. Köpt dammsugare från dem så de är legit.
    Xiaomi POCO F2 Pro 5G Snapdragon 865 6GB + 128GB EU-Version - Neu - Edwaybuy.com

    discount kod: EDWBPOCOF2
     
    Minimaexmalis gillar detta.
  3. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
  4. snyft

    snyft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    35
    Tänk på att låta banken/kortet sköta valuta omvandlingen annars blir det dyrare om PayPal gör det.
     
    Minimaexmalis gillar detta.
  5. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Många tack!
    Nu blev det ett köp!
    Det blev 3592:- totalt, hade jag valt att låta Paypal växla hade det blivit 100:- dyrare..
     
  6. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

  7. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Roligt med möjligheter, själv är jag lite lat för att hålla på och roota och flasha nuförtiden.. mer förr, men man vet ju aldrig!
    Finns det några uppenbara fördelar med en custom ROM utöver just omväxling för Poco F2?
    Svårt att svara på kanske i detta skede.. :sealed:
     
  8. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    För oss som inte gillar Miui är det till stor fördel :)
     
    Minimaexmalis gillar detta.
  9. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hej!
    Köpte en Poco F2 Pro från Edawaybuy för 329 euro (blev 3410, med noll valutaväxlingspåslag har sån't kort kopplat till PayPal). Hur som helst. Jag undrar hur man ställer in Bokeh-effekt på kameran?
     
    Minimaexmalis och bernard gillar detta.
  10. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med kameran.. o_OMen får jag fråga vart skickades din ifrån? Och hur lång tid tog det för den att komma?
     
  11. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Sorry för sent svar. Den skickades från Tyskland och tog 8 veckodagar, vill jag minnas. Så inget krångel med tull och avgifter.
     
    Minimaexmalis gillar detta.
  12. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Ingen fara! Jag har inte fått avisering än, men den är i Sverige nu iallafall..
    Min skickades från Italien men det stod "In transit" på den i 3 dagar vilket jag tyckte var länge. Men har å andra sidan inte fått en telefon från Italien förut heller.
     
  13. RobSjo

    RobSjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2017
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    35
    Sitter och är i valet och kvalet att beställa hem en. Har en P30 Pro för närvarande som jag haft i ca ett år nu. Aldrig riktigt fallit mig i smaken med EMUI och curved display.
    Hade både Mi max 1 och 3 innan P30n.

    Funderar på om det är ett ok byte att gå över till en Poco F2 pro?
     
    bernard gillar detta.
  14. snyft

    snyft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    35
    Beställde igår min F2 Pro, ska bli skönt att slippa min gamla S7 Edge...
    Någon som vet ett bra plånboksskal?
     
    bernard gillar detta.
  15. Traktor 12

    Traktor 12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    27
    snyft och bernard gillar detta.
  16. Traktor 12

    Traktor 12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    27
    Har haft Poco F2 Pro i några dagar. Beställde 8/256 gb versionen från Eglobal EU för runt 4200kr. Kan inte rekommendera detta företag. Leveransen tog en månad. De skickade med en brittisk laddare och en adapter. Storleken på detta får den att mer påminna om någon sorts medeltida stridsslägga än en elektronikpryl. Här kommer några reflektioner om själva luren: Klart godkänd skärm, om man som jag kan nöja sig med 60 Hz. Det jag trodde skulle vara sämst innan beställningen var monohögtalaren. Den bjöd på en riktigt positiv överraskning faktiskt. Det går att få rejält hög volym. Dock lyssnar jag mest på podcasts och intervjuer, dvs inget som kräver mycket bas. Dock så har Xiaomi tappat bollen när det gäller att överföra detta till högtalar funktionen vid samtal. Där har de begränsat volymen man kan få ut till mycket lägre. Dåligt! 3,5 mm jacket funkar fint med godkänt ljud. Fingeravtrycksläsaren är långsam och funkar inte varje gång. Kameran har jag ingen åsikt om än. Mjukvaran då. Denna gång bestämde jag mig för att inte köra nova launcher utan att testa pocos egen. Jag tycker att den går att få till rätt bra faktiskt. Animationerna segar ner dock men det går ju att ställa in i developer options. Nu är det ju är det ju ett gammalt djungelordspråk att inga vägar ska vara helt raka med Xiaomi, och så även denna gång. Det finns tydligen en känd bugg i mjukvaran som skapar lagg när man växlar mellan hemskärmar och applådan. Detta är störande och får en annars snabb telefon att verka seg. Störande! När jag testar med Nova Launcher funkar det som det ska. Som helhetsbild efter första dagarna så är det ingen Wow känsla men inte heller "skära sig i armarna" ångest. Det är mer som att sätta sig i en gammal Volvo. Skiten funkar och är rätt skön att köra men man slår inga rekord på autobahn och man får fan inga brudar...
     
    snyft och bernard gillar detta.
  17. snyft

    snyft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    35
    Provade du xiaomi EU rom? Android 10 eller 11?
    Läste att någon av deras uppdateringar fixade det med lagg

    Edit: såg att inofficiell Pixel Experience rom släpptes idag. Skulle tydligen vara några mindre buggar men överlag funkade allt. Så den kan du ju eventuellt prova om du är missnöjd med MIUI.
    [ROM][10.0][UNOFFICIAL] Pixel Experience for Poco F2 Pro/Redmi K30 Pro [LMI]

    Edit2: Nu släpptes tydligen Evolution X rom också.
    Evolution X 4.7 for POCO F2 Pro / Redmi K30 Pro [lmi/lmipro]

    Jävlar vad det händer saker.
     
    Last edited: 9 okt 2020
  18. Traktor 12

    Traktor 12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag tycker att Miui 12 är helt OK. Det är min tredje Xiaomi lur nu och om man ser över tid så har Miui blivit mycket väldigt mycket bättre än för några år sedan. Jag är för oengagerad/tekniskt efterbliven för att lägga in Rom så det får vara. Buggen jag har i min går ju att komma runt bara genom att byta launcher och den borde ju komma att rättas till med uppdateringar framöver.
     
  19. bras_7

    bras_7 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Jag har en poco F 2 Pro med MIUI Global 12.0.3 . Har dubbla simkort i luren skiftade ut det ena från Tele 2 till Fello i dag . Av någon anledning så hittar jag inte någon inställning när det gäller förvalt sim för SMS eller samtal. Är det någon som har koll på var man hittar inställningarna
     
  20. Traktor 12

    Traktor 12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    27
    På Miui 12.0.4 finns det iafl på inställningar. Välj sen SIM kort och mobila nätverk. Där kan du välja vilket som ska vara standard för samtal eller data.
     
    bras_7 gillar detta.