Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Blev lovad emballage igen, Men givetvis har det inte kommit nu heller. Blir nog anmälan till ARN.
     
    psp123 och Janne303 gillar detta.
  2. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Helt absurd hur detta hanteras av samsung! Man får hoppas ni får någon form av kompensation
     
    psp123 gillar detta.
  3. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Tips:
    Bestrida felaktig faktura | Hallå konsument

    I och med att ni har följt avtalet till punkt och pricka, och den uppkomna situationen beror på bristande rutiner hos Samsung/SevenDays/Brightstar, så ska man nog bestrida kraven på betalning i alla led. Det är väldigt beklagligt att vi som konsumenter ska behöva lägga ner det jobbet, men uppenbart så har de inte kommit till rätta med de bristande rutinerna. Befängt att de inte ens kan skicka ett emballage!

    Gör en gruppanmälan via konsumentverket, kontakta massmedier via ett gemensamt pressmeddelande och viktigt, se till att Samsung på olika nivåer (inte bara shoppen utan även högre upp) får kännedom. Uppenbart tror de att enskilda konsumenter kan hållas på paus-läge...

    Så himla dåligt! Jag bävar för när det blir dags för mig i vår...
     
    psp123, RuffyMan, Ramboline och 2 andra gillar detta.
  4. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fått nått än? var noga med att spara kvitton och fota paketet...
     
    psp123 gillar detta.
  5. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fått nått slags svar än då?
     
    psp123 gillar detta.
  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Har haft mycket på jobbet och inte haft tid att sitta i telefonkö hos Samsung.
    Tänkte kontakta Sevenday idag eller imorgon och fråga vart jag ska skicka mitt bestridande.

    Hur har det gått för dig?
     
  7. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Sevenday skriver så här hela tiden :

    Hej Jan,
    Om du har ett pågående ärende hos Samsung vill vi i första hand be dig kontakta dem gällande detta. Deras kundtjänst har öppet måndag till fredag 08.00 - 19.00 och söndagar 10.00 - 15.00. Du kan även nå dem via deras e-mailsupport: https://www.samsung.com/se/support/email/ .
    Om du har några frågor till oss ber vi dig ringa vår kundcenter på telefonnummer 0770-17 77 70 så hjälper vi dig gärna. Vi har öppet alla bankdagar 08.00 - 18.00. Vi har med hänsyn till Banksekretessen ingen möjlighet att hantera specifika ärenden via mejl eller Facebook.
    Med vänliga hälsningar
    SevenDay Kundcenter

    Alla skyller på alla. Samsung gör sig omöjliga att få tag på och Brightstar har lagt locket på (svarar inte på mail)
     
    psp123 gillar detta.
  8. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Om du har möjlighet så ring gärna Sevenday. De verkar kontaktpersoner hos Samsung och kanske kan öka trycket på dem.
     
  9. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    De ringde mig precis från Samsung... De sa nu att de löst mitt problem. Tydligen tjall på tråden mellan Samsung och Brightstar... Får se när grejerna försvinner på hemsidan sevenday....
     
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Den har de dragit för mig också.
     
    Janne303 gillar detta.
  11. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    916

    MINA ENHETER

    Detta är ju för fasiken skrämmande. Var själv intresserad av upgrade, men det kommer jag nog aldrig att haka på efter alla problem, som man läser om i denna tråden. Finns det någon som har upgrade som inte har fått problem. Skamligt av ett så stort bolag som Samsung
     
    RuffyMan gillar detta.
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Haha VAD sysslar de med? Nån har betalat min "faktura" som skulle betalas 28/9 men krediten är kvar. Hmmm undra hur det ser ut om några dagar...
     
    bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Intressant att trasslet bara fortsätter. Förstår inte riktigt hur något som vid en första anblick inte är särskilt svårt, kan vara så komplicerat att lösa. Det handlar trots allt inte om en månlandning direkt.
     
    RuffyMan och psp123 gillar detta.
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Kontaktade dem idag igen.

    Efter att ha angivit ärendenr. och efterfrågat nuvarande status frågade supportpersonen om jag skickat in min telefon än och då rann det över.
    Krävde att få tala med någon ansvarig eller chef och det fick jag överraskande nog.

    Fick höra samma sak som tidigare.
    De har problem in sina interna system och det verkar framför allt gälla i kontakten med Brightstar.

    Flera kunder är drabbade och personen bad om ursäkt och förstod min frustration.
    Personen var själv trött på strulet som pågått en längre tid.

    Jag krävde att få ett intyg på att de mottagit min telefon, förklarade att inga fler inbetalningar kommer ske från mig och att de får se till att lösa detta med Sevenday. Kunderna ska inte behöva hamna i kläm och sitta med en skuld. Att det ska ta så här lång tid är inte klokt.

    De ska kontakta mig imorgon med en uppdatering om hur det gått med Sevenday.

    Jag fick i alla fall ett intyg skickat till mig efter samtalet. Får se vad som händer imorgon...
     
    F-Forward, Janne303, Ramboline och 5 andra gillar detta.
  15. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Grejen är ju att den där krediten syns på kreditupplysningar. Det är mindre skoj om man nu planerar låna pengar att man har två såna krediter ligger och "skräpar" istället för en.
     
    psp123 gillar detta.
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    De har varit i kontakt med Sevenday och mitt lån ska vara "fryst" så det kommer inte skickas några fler fakturor påstår de.
    Jag får ringa Sevenday och dubbelkolla. Har inte lust att åka på påminnelseavgift.

    Det kan ta "ytterligare veckor" innan Brightstar löst sina problem och lånet kommer försvinna. Det är helt otroligt.
     
    Ramboline och bernard gillar detta.
  17. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Sevenday bekräftade att lånet är fryst. Äntligen något som funkar!

    Så inga fler inbetalningar kommer krävas och jag har fått ett kvitto på att de mottagit telefonen.
    Släpper det här ett tag nu.
     
    Janne303, kissidor, 10cent och 3 andra gillar detta.
  18. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag önskar avsluta Upgrade Plus vid månadsskiftet (efter nästa amortering) Är det bara avsluta så kommer en faktura på restbeloppet? Tror jag har runt 8500:- kvar att betala. Sedan är det klart?

    Edit: Hur avslutar jag och får slutfaktura på restvärdet? Hittar inget på Upgrade Plus-sidan.
     
    Last edited: 25 sept 2020
  19. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Med tanke på hur dåligt allt funkar så finns nog inte den informationen. Men måste bara fråga, finns det verkligen någon ekonomi i att köpa loss telefonen? Vilken modell är det och vad har du betalat hitintills? Är 8500 kr kvarvarande månadskostnader + restbelopp för att lösa ut telefonen?
     
  20. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Nej, det är räntefritt tror jag, men jag vill bli av med avbetalningen och betalar hellre restvärdet på en gång och kan släppa det sedan.

    Det verkar inte gå att avsluta detta på något vis. Trist
     
    Last edited: 25 sept 2020