Den 3 september skrev jag i den här tråden att amazon.de inte lyckats genomföra en refund på min beställning av Redmi 9 p g a att paketet försvann på vägen (de uppger tekniska problem som förklaring). Jag mailade dem för några veckor sedan och undrade hur det gått. Samma svar då. Igår fick jag detta mail där de återigen ger samma förklaring:
"Dear XXXXX,
I hope you are well .
I just wanted to let you know that we have not forgotten about your case , we are still working on the technical issue that is preventing us from issuing a refund for your order . I can assure you that our technicians are working tirelessly to fix the issue .
I want to assure you that you will not suffer financial loss with Amazon and we will refund you as soon as we have fixed this error . I will keep this case on follow up and handle it for you as soon as possible .
Thank you for your patience and kindness . You will hear from me again soon .
Wishing you good health !"
Är det inte orimligt att de inte lyckats fixa detta på en månad?
Kan tillägga att jag trots detta problem beställde en X3 från dem för några veckor sedan. Denna gång kom paketet fram men istället låg det en Mi 10 Lite 5G i lådan (!). Först tänkte jag skicka tillbaka den men med tanke på ovanstående strul kändes det väldigt besvärligt och så tog förstås nyfikenheten på Mi 10 Lite överhanden. Det kändes ju faktiskt rätt kul att få en telefon som är €100 dyrare och överlag bättre och jag känner inget dåligt samvete att behålla den p g a deras strul. Om man är konspiratoriskt lagd skulle man nästan kunde se det som att någon anställd där ville kompensera mig lite i smyg.
Last edited: 25 sept 2020