Köptråden Pixel 3a / Pixel 3a XL - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av Swedroid, 7 maj 2019.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Attans, men det kan ju också bara vara slumpen. Att den hamnat hos någon som varit extra noga med att manuellt kika på etiketten eller dylikt. Alternativt har de ändrat rutinerna, och då vore det ju väldigt trist, för att uttrycka det milt.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Är du helt säker på att du betalat för internationell prioritet? För så där ser inte DHL Express hemsida ut. Det där ser ut som om det är Tysklands motsvarighet till PostNord och de accepterar inte batterier i försändelser oavsett om det är löst batteri eller batteri i en enhet.
     
  3. kjab

    kjab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag bara väntade på den frågan. :D
    Ja, det är jag helt säker på.

    Riktigt så enkelt är det inte. Det du ser ovan är DHL:s nederländska pakettrackingsida på dhlparcel.nl, det är dit trackinglänken i din beställningsinformation från Google pekar (om du har någon egen order med försändelsenummer som inte är så gammal så kan du prova själv). Orsaken är väl förmodligen den att paketen skickas ut från ett distributionscenter i Eindhoven i Nederländerna, så har det åtminstone varit för mig vid alla tidigare beställningar från tyska Google Store.
    Jag kan se samma försändelse på exv https://www.dhl.se/exp-en/express/tracking.html, men som du ser så får man då en tolkning av informationen där exv återsändningen inte framgår (bilden nedan är tagen just nu).


    upload_2020-9-18_0-55-50.png

    Nu är det lite knepigt igen :) - före detta "Deutsche Post" äger DHL sedan några år som du säkert vet, internationellt använder de ofta namnet "Deutsche Post DHL Group", för inrikesposten använder de ofta varumärket "Deutsche Post" och för internationella transporter använder de ofta "DHL Express", men bakom namnen ligger massor med olika tjänster. Men det spelar inte så stor roll, den här försändelsen var skickad med internationell prioritetsfrakt på vanligt vis för att få det från tyska Google Store till Sverige.

    Så hur positivt jag än skulle vilja tänka så är det så att jag beställt på samma sätt och med samma adress som jag gjort flera gånger tidigare och denna gången fungerade det inte. Jag har varit i kontakt med Googles support och återbetalningen är redan på väg. De sade som väntat att tyska Google Store bara levererar till adresser i Tyskland, men de tipsade också förvånande nog om att man kan använda förmedlingstjänster i Tyskland (inga specifika förslag dock) för att skicka det vidare till adresser utanför landet.

    Hoppas det går bra för andras beställningar nu och att detta bara var ett tillfälligt bakslag!
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Okej. Så såg det inte ut när jag beställde förra året 2 gånger iallafall.
     
  5. Dopup

    Dopup Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställde 2 st Pixel 3a i början av december. De snurrade runt i Tyskland några veckor och ska enligt Google gått i retur till Google. Fick tillbaks pengarna. Igår dök telefonerna plötsligt upp. Blir väl någon form av retur.
     
  6. kjab

    kjab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Tyvärr verkar det att döma av Pixel 4a köptråden som att det nu är detsamma för alla som jag var den förste att råka ut för. Schweden-tricket att köpa från tyska Google store fungerar inte längre. Om jag skulle ha fel blir jag mycket glad!
     
    bernard gillar detta.