Påminnelse varje dag i Google kalender. Hur ta bort?

Diskussion i 'Applikationer' startad av daspunner, 26 sept 2020.

  1. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Tja!

    Har dålig koll på hur Google kalender funkar men jag har verkligen snurrat till det. Ville ju bara ha upprepning under några dagar på en händelse men nu verkar jag ha fått det en gång om dagen för all evig framtid. Hur får jag bort den? Kan man söka upp händelser med ett viss sökord o ta bort bara dem?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Japp, det går bra att söka i kalendern och radera enskilda händelser. Jag har inte Googles kalender installerad så jag kan visa med bilder hur man gör men det borde inte vara svårt att hitta sökfunktionen via menyn.

    När man skapar ett larm med upprepning kan man sätta intervall och slutdatum, uppenbarligen missade du det senare.
     
  3. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    När du tar bort en upprepande händelse kommer alternativen att bara ta bort en eller alla kommande.
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Hur trycker du bort påminnelsen när du får den?

    Det jag tänker är att du kanske trycker "Snooze" på alarmet (jag vet inte exakt vad funktionen egentligen heter) istället för att trycka bort det. Det är såvitt enda sättet jag vet att man kan få påminnelser om nåt som inte längre syns i kalendern (för att det kanske ligger flera månader bak i kalendern).

    D.v.s. du säger "Påminn mig igen om ett dygn" istället för "Tack för påminnelsen".

    Annars ska man ju normalt bara få påminnelse på saker som faktiskt syns i kalendern. Det går ju inte att ställa in "påminn mig 3 veckor efter".