Xiaomi Poco X3 - allmänna tråden

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av Millwad, 1 sept 2020.

  1. Rustik

    Rustik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    8
    Hur har batteritiden varit på era X3or? Jag har läst om flera som klagat på att batteritiden varit usel på deras telefoner för ett så pass stort batteri, men jag blir inte klok på om det beror på mjukvaran eller hårdvaran.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle gett det en firmwareuppdatering eller två. Inte ovanligt med releasemjukvaran. Nackdelen med att vara early adopter är att man får betatesta. Det är så korta produktcykler idag att tillverkarna i princip släpper telefonerna med betamjukvara. Kommit en uppdatering redan, men jag vet inte om den adresserade ev. problem med batteriet.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  3. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Ja det får man säga. 229EUR låg den på Banggood igår när jag kollade. Och då kunde inte 64gb versionen frakta till Sverige.
     
  4. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ja, första 500 telefonerna gick på $199, vilket då var 1770:- ungefär. När dom var slut ökade priset till 229 för nästa 500, och uppenbarligen ska standardpriset efter det vara 249. Så lite early-bird-pris. Vi får se hur dyrt det blir innan den är framme, men så här långt verkar det värt att få typ 30% rabatt om man väntar lite extra :)
     
    BrearedsDea och bernard gillar detta.
  5. AckoBaj

    AckoBaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag beställde också från Banggood för samma pris men vad jag har läst så ska det inte bli några mer kostnader utöver mobilen plus frakten. Dvs ingen tull/moms. Tog EU priority line
     
    Last edited by a moderator: 27 sept 2020
  6. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ja jag hörde det också, hoppas det stämmer. Vet inte hur deras priority line fungerar, men PostNord är ju duktiga på att lägga tull, moms och diverse andra avgifter på exakt allt :/. Så även om jag såklart håller tummarna att det är slutgiltiga priset så skulle det inte förvåna mig om man får plussa på lite. Uppdaterar här så fort jag vet (men det lär dröja, den ska skickas först efter helgen).
     
    BrearedsDea gillar detta.
  7. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    inga avgifter från bangood. har då aldrig åkt och jag haft ett 20 tal beställningar senaste 2 åren o alltid valt fraktsätt så att det inte syns att det skickas från kina.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  8. AckoBaj

    AckoBaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Min skickades för snart en vecka sedan och det står planerad leverans den 15 oktober. Väntar man på något gott...
     
  9. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Om du köpt den med Priority Line som du skriver åker du garanterat på tull/moms, men om du köpt den med EU Priority Line som jag tror du gjort bli det garanterat utan avgifter här.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  10. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ah, trevligt i så fall. Jag beställde massor från banggood förut, men sen posten la på massa avgifter har jag mer eller mindre slutat, så har dålig koll på hur det fungerar nu. Låter lovande!

    Ja, jag missade tyvärr första batchen, så på min har det stått "Estimated to ship before September 29, 2020" sedan jag beställde (den 15:e), så jag lär inte se min förän slutet av oktober gissar jag :(
     
  11. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ja, EU Priority Line menar jag. Det var enda fraktalternativet till Sverige. Tack för info!
     
    BrearedsDea, bernard och ffodil gillar detta.
  12. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 990
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Kan du ge mig en länk direkt till telefonen, jag kan inte hitta den över huvudtaget?
     
    BrearedsDea gillar detta.
  13. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    BrearedsDea och stelex gillar detta.
  14. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Fast det är ju inte sant. Har minst 100 paket med priority line och ett fåtal med tull och moms
     
    BrearedsDea gillar detta.
  15. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Då är det sådana saker som skickats från land inom EU. Skickas varan från t.ex. Kina, måste den mellanlanda i EU för att bli tullfri, vilket det gör med valet EU Priority Line, inte priority Line. Annars har du haft en väldig tur, men Post Nord tycks ha stenkoll på sista tiden.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  16. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Inte från EU, paketeras om Nederländerna och skickas vidare. Så när det kommer till Sverige tror dom det är skickat inom EU, men detta har ju gällt länge nu. Så ingen tur
    Sen just EU priority line är förhållandevis nytt fraktsätt, iaf för oss gamla kinarävar
     
  17. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Kul att dom löst det i så fall. Jag räknar mig nog också till en gammal "kinaräv" - innan postnord tog extra betalt dök det upp typ 3-4 paket i veckan med random prylar från kina här hemma :). Det var ju helt galet när man kunde köpa nåt för en tia inkl frakt som kostade 200+ här i sverige. Enda skillnaden nu är väl isf att man får se till att beställa allt samtidigt så man får en engångskostnad på frakten, den gick väl ändå på 60-70 spänn om jag minns rätt. Kanske får börja om med kinabeställningarna nu :)
     
  18. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Det är ju det jag försöker säga, skickas/skickas om från EU, såsom Nederländerna för att det ska bli skattefritt här, vilket görs med EU Priority Line, men inte med Priorty Line numera. Tidigare har det kunna funka med Priority Line också.
     
  19. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Kanske vi lämnar detta i denna tråd, men fungerade då med två saker som anlände 2 veckor sedan.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  20. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nu har banggood höjt till 249 :/. Så skulle absolut köpa inom EU nu när det inte går att få rabatterat längre.
     
    BrearedsDea, bernard och cogli0ne gillar detta.